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BGG랭킹
BGG전체 : 13647
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인원
1-5 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
20-40 분
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연령
8+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
2.00 / 5
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디자이너
Kristian Amundsen Østby, Eilif Svensson
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아티스트
Liu Xianmiao
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인원
게임 소개
Doodle China(두들 중국)는 두 개의 놀이 가능한 도시를 재탄생시켰다.쑤저우" 및 "상하이.
쑤저우"는 두들 시티와 같은 놀이입니다. 플레이어는 시트에서 그릴 수 있는 위치를 나타내는 주사위를 초안한다. 플레이어들은 집, 공원, 시장, 배를 연결하는 운하망을 그리려고 한다.
상하이"는 주사위 제도에도 동일한 기본 메커니즘을 사용하지만, 6x6 격자에서 플레이되며 완전히 새로운 점수 규칙을 도입한다. 새로운 건물 중 하나는 마천루이다. 활성화되면 고층 빌딩에 다른 층을 추가하거나 해당 공간에 도로를 그려 건물을 마무리할 수 있습니다. 그런 다음 층당 1점에 연결된 공원 수를 곱한 점수를 매깁니다. 득점을 할 때, 다른 모든 선수들은 그들의 시트에 이 점수 값을 지워야 한다. 그래서 각각의 값은 경기 내내 오직 한 명의 선수만이 득점할 수 있다.
상하이에는 호텔도 있어 호텔을 통과하는 길이에 대해 점수를 매기지만(두들시처럼), 각 값은 한 선수만 점수를 매길 수 있다.
상하이에는 와일드카드 주사위가 없다. 대신, 공원을 활성화하는 주사위를 선택할 때, 당신은 그 공원의 줄에 있는 어떤 공간에도 그릴 수 있다.
게임이 끝날 때, 플레이어들은 택시와 버스의 대규모 네트워크를 구축한 것에 대해 점수를 받는다.
쑤저우"는 두들 시티와 같은 놀이입니다. 플레이어는 시트에서 그릴 수 있는 위치를 나타내는 주사위를 초안한다. 플레이어들은 집, 공원, 시장, 배를 연결하는 운하망을 그리려고 한다.
상하이"는 주사위 제도에도 동일한 기본 메커니즘을 사용하지만, 6x6 격자에서 플레이되며 완전히 새로운 점수 규칙을 도입한다. 새로운 건물 중 하나는 마천루이다. 활성화되면 고층 빌딩에 다른 층을 추가하거나 해당 공간에 도로를 그려 건물을 마무리할 수 있습니다. 그런 다음 층당 1점에 연결된 공원 수를 곱한 점수를 매깁니다. 득점을 할 때, 다른 모든 선수들은 그들의 시트에 이 점수 값을 지워야 한다. 그래서 각각의 값은 경기 내내 오직 한 명의 선수만이 득점할 수 있다.
상하이에는 호텔도 있어 호텔을 통과하는 길이에 대해 점수를 매기지만(두들시처럼), 각 값은 한 선수만 점수를 매길 수 있다.
상하이에는 와일드카드 주사위가 없다. 대신, 공원을 활성화하는 주사위를 선택할 때, 당신은 그 공원의 줄에 있는 어떤 공간에도 그릴 수 있다.
게임이 끝날 때, 플레이어들은 택시와 버스의 대규모 네트워크를 구축한 것에 대해 점수를 받는다.
Doodle China (游画小镇) reimplements Doodle City and includes two playable cities: "Suzhou" and "Shanghai".
"Suzhou" plays like Doodle City. Players draft dice that indicate where on their sheets they may draw. Players try to draw a network of canals that connect houses, parks, markets and ships.
"Shanghai" uses the same basic mechanisms for dice drafting, but is played on a 6x6 grid and introduces completely new rules for scoring. One new building is the skyscraper. When activated, you either add another floor to the skyscraper, or finalize the building by drawing a road in its space. You then score 1 point per floor multiplied by the number of connected parks. When you score points, all other players must cross out this point value on their sheets, so each value can be scored by only one player throughout the game.
Shanghai also has hotels, with which you score points for the length of the road passing through the hotel (as in Doodle City), but again, each value can be scored by only one player.
There are no "wildcard dice" in Shanghai. Instead, when you choose dice that activate a park, you can draw in any space in that park's row; doing so costs you a tree.
At game's end, players score points for having made a large network of taxis and buses.
"Suzhou" plays like Doodle City. Players draft dice that indicate where on their sheets they may draw. Players try to draw a network of canals that connect houses, parks, markets and ships.
"Shanghai" uses the same basic mechanisms for dice drafting, but is played on a 6x6 grid and introduces completely new rules for scoring. One new building is the skyscraper. When activated, you either add another floor to the skyscraper, or finalize the building by drawing a road in its space. You then score 1 point per floor multiplied by the number of connected parks. When you score points, all other players must cross out this point value on their sheets, so each value can be scored by only one player throughout the game.
Shanghai also has hotels, with which you score points for the length of the road passing through the hotel (as in Doodle City), but again, each value can be scored by only one player.
There are no "wildcard dice" in Shanghai. Instead, when you choose dice that activate a park, you can draw in any space in that park's row; doing so costs you a tree.
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