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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
0-0 분
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연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
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아티스트
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인원
게임 소개
1978년 교육용 소방 게임은 플레이 보드, 34개의 파이어 카드, 32개의 결과 카드, 4개의 패트롤 피스 토큰, 4개의 배지 카드(서장, 캡틴, 엔지니어, 루키), 1 이상의 화재 기호가 있는 D6 및 도장되지 않은 납 소방차가 있다.
널빤지는 가장자리를 중심으로 흰색 선로가 달려 있고, 가운데 소방서와 연결된 세로 6칸 가로 2칸의 안쪽 무늬가 있다. 거리 사이에는 집, 소매점, 산업 입지가 있다.
각 플레이어는 보드의 다른 모서리에서 시작하여 보드의 바깥쪽에 있는 흰색 트랙을 따라 움직이기 위해 주사위를 굴립니다. 그는 출발지를 지날 때마다 순찰을 한 번 마칩니다. 세 번째 순찰을 마친 마지막 선수는 루키 배지를 달고 있게 됩니다.
플레이어가 "fire"공간에 착륙할 때마다 화재의 원인과 위치를 알려주는 상단 카드를 꺼낸다. 플레이어는 불을 끄기 위해 소방차를 스테이션에서 그 위치로 이동시키기 위해 다이 4롤을 가지고 있다. 성공하면 결과 카드를 뽑고 지시를 따르며, 그렇지 않으면 피스를 한 칸 뒤로 이동합니다.
이 게임은 애리조나주 스코츠데일의 한 소방서에서 제작한 것으로 알려졌으며 박스에는 이 게임이 다른 소방서를 통해 교육용으로 배포됐다고 적혀있다.Roy L. Parrish 소방서장, 네바다주 클라크 카운티 소방서장, 인사말씀드립니다.
널빤지는 가장자리를 중심으로 흰색 선로가 달려 있고, 가운데 소방서와 연결된 세로 6칸 가로 2칸의 안쪽 무늬가 있다. 거리 사이에는 집, 소매점, 산업 입지가 있다.
각 플레이어는 보드의 다른 모서리에서 시작하여 보드의 바깥쪽에 있는 흰색 트랙을 따라 움직이기 위해 주사위를 굴립니다. 그는 출발지를 지날 때마다 순찰을 한 번 마칩니다. 세 번째 순찰을 마친 마지막 선수는 루키 배지를 달고 있게 됩니다.
플레이어가 "fire"공간에 착륙할 때마다 화재의 원인과 위치를 알려주는 상단 카드를 꺼낸다. 플레이어는 불을 끄기 위해 소방차를 스테이션에서 그 위치로 이동시키기 위해 다이 4롤을 가지고 있다. 성공하면 결과 카드를 뽑고 지시를 따르며, 그렇지 않으면 피스를 한 칸 뒤로 이동합니다.
이 게임은 애리조나주 스코츠데일의 한 소방서에서 제작한 것으로 알려졌으며 박스에는 이 게임이 다른 소방서를 통해 교육용으로 배포됐다고 적혀있다.Roy L. Parrish 소방서장, 네바다주 클라크 카운티 소방서장, 인사말씀드립니다.
This 1978 educational firefighting game has a playing board, a deck of 34 Fire cards, a deck of 32 Result cards, four Patrol Piece tokens, four badge cards (Chief, Captain, Engineer and Rookie), a D6 with a fire symbol over the 1, and an unpainted lead firetruck.
The board has a white track running around the edge, and an inner pattern of six vertical and two horizontal streets, connected to the fire station in the middle. In between the streets are numbered houses, retail outlets and industrial locations.
Each player starts on a different corner of the board and rolls the die to move along the white track on the outside of the board. Each time he passes his starting station, he completes one patrol. The last player to complete his third patrol gets stuck with the Rookie badge.
Whenever a player lands on a "fire" space, he draws the top card from the Fire deck, which illustrates the cause of the fire and gives a location. The player then has four rolls of the die to move the fire engine from the station to that location to put out the fire. If he succeeds, he draws a Results card and follows directions; if not, he moves his piece back one space.
The game is said to have been designed by a firehouse in Scottsdale, Arizona, and the box shows it was distributed as an educational tool through other fire departments. (One copy has a label saying "Compliments of Roy L. Parrish, Fire Chief, Clark County Fire Dept., Nevada".)
The board has a white track running around the edge, and an inner pattern of six vertical and two horizontal streets, connected to the fire station in the middle. In between the streets are numbered houses, retail outlets and industrial locations.
Each player starts on a different corner of the board and rolls the die to move along the white track on the outside of the board. Each time he passes his starting station, he completes one patrol. The last player to complete his third patrol gets stuck with the Rookie badge.
Whenever a player lands on a "fire" space, he draws the top card from the Fire deck, which illustrates the cause of the fire and gives a location. The player then has four rolls of the die to move the fire engine from the station to that location to put out the fire. If he succeeds, he draws a Results card and follows directions; if not, he moves his piece back one space.
The game is said to have been designed by a firehouse in Scottsdale, Arizona, and the box shows it was distributed as an educational tool through other fire departments. (One copy has a label saying "Compliments of Roy L. Parrish, Fire Chief, Clark County Fire Dept., Nevada".)
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