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BGG랭킹
BGG전체 : 10505
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인원
3-9 명
BGG추천: 3-9 명 -
게임시간
45-45 분
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연령
10+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
1.37 / 5
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디자이너
Michael Kiesling, Wolfgang Kramer
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아티스트
Danny Aldana, Götz Wiedenroth
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인원
게임 소개
페퍼(Pepper)로 처음 출시된 잘라페-NO!는 매운맛을 피하고 싶은 트릭 테이킹 게임이다.
데크는 108장의 카드(102장의 숫자 카드와 6장의 페퍼 카드)로 구성되어 있으며, 카드는 6가지 색상으로 번호가 매겨져 있고 1장은 후추이다. 플레이어 수에 따라 1-9에서 1-18까지의 4~6가지 색상의 카드를 사용합니다.
각 라운드가 시작될 때, 여러분은 손에 12장의 카드를 받게 되고, 여러분은 여러분 앞에 있는 테이블에 후추를 놓아야 합니다. 트릭의 주인공은 그들의 손이나 후추 중 하나에서 어떤 카드라도 놉니다. 가능한 한, 다른 플레이어들은 짝이 되는 페퍼 카드를 가지고 있는 경우를 제외하고, 반드시 따라 해야 한다. 수트 안에서 가장 높은 카드를 가지고 있는 사람이 트릭을 이기고 다음 트릭을 이끈다. 만약 여러분이 속임수에서 후추를 이기면, 여러분 앞에 있는 테이블 위에 두세요; 여러분은 이 후추를 다음 속임수에서 칠 수 있습니다, 그 속임수를 유도할지 아니면 이미 진행 중인 속임수에서 칠지.
플레이어가 카드를 가지고 있지 않으면 라운드가 종료됩니다. 모든 플레이어는 앞에 있는 카드에 페퍼든 카드든 트릭으로 청구된 카드든 손에 들고 있는 카드를 모두 추가한다. 당신이 가지고 있는 각각의 후추는 2점의 가치가 있고, 당신이 가지고 있는 후추와 같은 슈트에 있는 각각의 카드는 1점의 가치가 있습니다. 5라운드 후, 가장 낮은 점수를 받은 선수가 승리합니다.
데크는 108장의 카드(102장의 숫자 카드와 6장의 페퍼 카드)로 구성되어 있으며, 카드는 6가지 색상으로 번호가 매겨져 있고 1장은 후추이다. 플레이어 수에 따라 1-9에서 1-18까지의 4~6가지 색상의 카드를 사용합니다.
각 라운드가 시작될 때, 여러분은 손에 12장의 카드를 받게 되고, 여러분은 여러분 앞에 있는 테이블에 후추를 놓아야 합니다. 트릭의 주인공은 그들의 손이나 후추 중 하나에서 어떤 카드라도 놉니다. 가능한 한, 다른 플레이어들은 짝이 되는 페퍼 카드를 가지고 있는 경우를 제외하고, 반드시 따라 해야 한다. 수트 안에서 가장 높은 카드를 가지고 있는 사람이 트릭을 이기고 다음 트릭을 이끈다. 만약 여러분이 속임수에서 후추를 이기면, 여러분 앞에 있는 테이블 위에 두세요; 여러분은 이 후추를 다음 속임수에서 칠 수 있습니다, 그 속임수를 유도할지 아니면 이미 진행 중인 속임수에서 칠지.
플레이어가 카드를 가지고 있지 않으면 라운드가 종료됩니다. 모든 플레이어는 앞에 있는 카드에 페퍼든 카드든 트릭으로 청구된 카드든 손에 들고 있는 카드를 모두 추가한다. 당신이 가지고 있는 각각의 후추는 2점의 가치가 있고, 당신이 가지고 있는 후추와 같은 슈트에 있는 각각의 카드는 1점의 가치가 있습니다. 5라운드 후, 가장 낮은 점수를 받은 선수가 승리합니다.
Jalape-NO!, first released as Pepper, is a trick-taking game in which you want to dodge the spiciness to end up with the lowest score possible.
The deck consists of 108 cards (102 number cards and 6 pepper cards), with cards being numbered 1-18 in six colors and with the 1s being peppers. Based on the player count, you use 4-6 colors of cards ranging from 1-9 to 1-18.
At the start of each round, you receive 12 cards in hand, and you must place any peppers on the table in front of you. The lead player in a trick plays any card from their hand or one of their peppers. Each other player must follow suit, if possible, except that you are not forced to play the matching pepper card, should you have it. (However, if you do have it, you cannot play a pepper of another color to this trick.) Whoever plays the highest card in the suit led wins the trick and leads the next trick. If you win a pepper in a trick, place it on the table in front of you; you can play this pepper on a future trick, whether to lead off the trick or to play it on a trick that's already in progress.
As soon as a player has no cards in hand, the round ends. All players add any cards in hand to the cards in front of them, whether peppers or cards claimed in tricks. Each pepper you have is worth 2 points, and each card in the same suit as a pepper you have is worth 1 point. After five rounds, the player with the lowest score wins.
The deck consists of 108 cards (102 number cards and 6 pepper cards), with cards being numbered 1-18 in six colors and with the 1s being peppers. Based on the player count, you use 4-6 colors of cards ranging from 1-9 to 1-18.
At the start of each round, you receive 12 cards in hand, and you must place any peppers on the table in front of you. The lead player in a trick plays any card from their hand or one of their peppers. Each other player must follow suit, if possible, except that you are not forced to play the matching pepper card, should you have it. (However, if you do have it, you cannot play a pepper of another color to this trick.) Whoever plays the highest card in the suit led wins the trick and leads the next trick. If you win a pepper in a trick, place it on the table in front of you; you can play this pepper on a future trick, whether to lead off the trick or to play it on a trick that's already in progress.
As soon as a player has no cards in hand, the round ends. All players add any cards in hand to the cards in front of them, whether peppers or cards claimed in tricks. Each pepper you have is worth 2 points, and each card in the same suit as a pepper you have is worth 1 point. After five rounds, the player with the lowest score wins.
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