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BGG랭킹
BGG전체 : 4108
WARGAMES : 313
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인원
2-2 명
BGG추천: 2-2 명 -
게임시간
480-480 분
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연령
12+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
3.80 / 5
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디자이너
Jesse Evans, Rick Young
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아티스트
Rodger B. MacGowan, Mark Simonitch
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인원
게임 소개
GMT 웹 사이트:
GMT게임즈의 유럽 에스피티드 수상 동반 게임을 발표하게 된 것을 자랑스럽게 생각합니다. 아시아에서는 진주만 공격부터 일본 제국의 최종 붕괴에 이르기까지 아시아와 태평양 전역에서 전투가 벌어진다.
Asia Empted는 완전한 독립형 게임이거나 Europe Empted와 결합하여 제2차 세계 대전 전체를 시뮬레이션할 수 있습니다. 완전한 조합된 게임 규칙 집합은 단위 이동, 생산 할당, 통합 승리 조건을 허용한다.
Asia Empted는 플레이 가능성과 역사적인 상대들이 겪었던 압박감을 느끼게 하는 것에 초점을 맞추고 있다. 선수들은 실제로 실제 전쟁에서 전략적인 수준의 지휘관들이 느끼는 압박과 스트레스를 느낀다. 이 게임은 역사적인 세부 사항을 희생하지 않고 이 수준의 플레이 가능성을 달성합니다. 플레이어가 우아한 게임 시스템에 익숙해지면 전체 캠페인은 6시간에서 9시간 내에 실행할 수 있습니다.
목재 블록 단위:
나무 블록은 사실적인 전쟁의 안개를 제공하기 위해 육지와 해군 모두에 사용된다. 국가별 색상은 물론 육해군 부대별로도 다른 색을 사용하고 있어 무엇이 무엇이고 누가 누구인지에 대한 혼란이 없다. 오직 조종하는 플레이어만이 그들의 포착하기 어려운 항공모함이 어디에 있는지 알 수 있다. 선수들은 적의 미지의 세력을 요격할 배짱이 있는지 해상 리액션 동작에서 결정해야 할 것이다.
공급 및 오일:
Asia Empted는 독특하고 간단한 시스템을 통합하여 일본의 자원 한계를 현실적으로 묘사합니다. 당신네 제국이 일본으로부터 더 확장될수록 원유 매장량으로 제한된 해군으로 당신네 주변을 방어하는 것은 말할 것도 없고, 멀리 떨어진 곳에 있는 병력을 공급하고 운용하는 것은 더 어려워진다.
중국, 인도 및 호주:
이 세 가지 모두 플레이 중이고 일본 진출의 잠재적 타깃이다. 일본이 자원을 집중했다면 그들 중 누구라도 붙잡힐 수 있었을까? 그럴 것 같지는 않지만, 그들은 연합군이 방어해야 하는 목표물이고 종종 손이 닿지 않는 것처럼 보입니다. 선택적 규칙은 소련을 게임에 끌어들일 수 있다.
재설계된 공기 시스템:
항공 자산은 태평양에서의 성공적인 캠페인에 필수적이며, 이동과 공급 모두에 영향을 미칩니다. 세심하게 설계된 지역 지도를 통해 공군부대는 사정거리 추적이나 육각수 계산 걱정 없이 인접 지역으로의 통제력을 발휘하고 다음 공군 기지로 이동할 수 있다. 항공모함 자산은 항공모함과는 별도로 그들의 손실을 추적하고 일본인들은 그들의 정예 조종사를 고용할 수 있는 자체 카운터에 의해 표현된다.
재설계된 해군 시스템:
이 해군 시스템은 유럽 에워싸인 것에서 완전히 재설계되었고, 공중 시스템과 함께 아시아 에워싼 것의 필수적인 부분이다. 한계점, 사정거리 연장, 해상 반응 운동, 항공모함 주간 또는 수상함 야간 전투, 기습 효과, 항구 공격, 침공 지원 등 모든 것이 그곳에 있으며 제한된 정보 및 건강한 양의 여성 행운과 결합될 때마다 잠재적인 승리의 스릴과 파괴적인 패배의 두려움을 가져온다. 심지어 잠수함도 표적을 잡으려고 할 때 모습을 드러낸다.
생산 및 전략 전쟁:
Asia Embounded Game Turns는 각각 두 달을 대표하며, 이 턴들 내에서 생산과 전략전이 벌어진다. 생산 레벨은 계산하기 쉬우며, 생산 선택은 특수 작전, 항공모함, 전함, 순양함, 잠수함, 육상 항공 및 항공모함 기반 항공 부대, 보병, 해병 및 전략 자산 분류를 포함한다. 미국과 나중에 전쟁 일본에 대해 전략 폭격기들을 연출할 수 있는 일본 해군 수송 시스템을 전략적 잠수함 캠페인 실시하고 있다.
특수 작업:
Special Actions는 일반적인 두 달 경기 턴 동안 연장 운영이 가능할 뿐만 아니라 각 팀의 고유 역량을 대변할 수 있는 혁신적인 룰 시스템이다. 코드 해제에서 긴급 리베이스에 이르기까지, 특별한 동작은 코드를 구축하는 데 필요한 자원을 투입할 수 있는 플레이어에게 풍부한 옵션을 제공한다.
규칙집 및 플레이북:
24쪽짜리 룰북에는 많은 예시가 명쾌하게 적혀 있다. 또한 24페이지 분량의 플레이북도 포함되어 있습니다. 플레이북에는 플레이어 노트, 디자이너 노트, 복합 게임 규칙, 선택적 규칙, 시나리오, 색인 및 확장된 플레이 예제가 포함되어 있습니다.
통합 대상:
제2차 세계 대전: 유럽 극장 블록 게임
GMT게임즈의 유럽 에스피티드 수상 동반 게임을 발표하게 된 것을 자랑스럽게 생각합니다. 아시아에서는 진주만 공격부터 일본 제국의 최종 붕괴에 이르기까지 아시아와 태평양 전역에서 전투가 벌어진다.
Asia Empted는 완전한 독립형 게임이거나 Europe Empted와 결합하여 제2차 세계 대전 전체를 시뮬레이션할 수 있습니다. 완전한 조합된 게임 규칙 집합은 단위 이동, 생산 할당, 통합 승리 조건을 허용한다.
Asia Empted는 플레이 가능성과 역사적인 상대들이 겪었던 압박감을 느끼게 하는 것에 초점을 맞추고 있다. 선수들은 실제로 실제 전쟁에서 전략적인 수준의 지휘관들이 느끼는 압박과 스트레스를 느낀다. 이 게임은 역사적인 세부 사항을 희생하지 않고 이 수준의 플레이 가능성을 달성합니다. 플레이어가 우아한 게임 시스템에 익숙해지면 전체 캠페인은 6시간에서 9시간 내에 실행할 수 있습니다.
목재 블록 단위:
나무 블록은 사실적인 전쟁의 안개를 제공하기 위해 육지와 해군 모두에 사용된다. 국가별 색상은 물론 육해군 부대별로도 다른 색을 사용하고 있어 무엇이 무엇이고 누가 누구인지에 대한 혼란이 없다. 오직 조종하는 플레이어만이 그들의 포착하기 어려운 항공모함이 어디에 있는지 알 수 있다. 선수들은 적의 미지의 세력을 요격할 배짱이 있는지 해상 리액션 동작에서 결정해야 할 것이다.
공급 및 오일:
Asia Empted는 독특하고 간단한 시스템을 통합하여 일본의 자원 한계를 현실적으로 묘사합니다. 당신네 제국이 일본으로부터 더 확장될수록 원유 매장량으로 제한된 해군으로 당신네 주변을 방어하는 것은 말할 것도 없고, 멀리 떨어진 곳에 있는 병력을 공급하고 운용하는 것은 더 어려워진다.
중국, 인도 및 호주:
이 세 가지 모두 플레이 중이고 일본 진출의 잠재적 타깃이다. 일본이 자원을 집중했다면 그들 중 누구라도 붙잡힐 수 있었을까? 그럴 것 같지는 않지만, 그들은 연합군이 방어해야 하는 목표물이고 종종 손이 닿지 않는 것처럼 보입니다. 선택적 규칙은 소련을 게임에 끌어들일 수 있다.
재설계된 공기 시스템:
항공 자산은 태평양에서의 성공적인 캠페인에 필수적이며, 이동과 공급 모두에 영향을 미칩니다. 세심하게 설계된 지역 지도를 통해 공군부대는 사정거리 추적이나 육각수 계산 걱정 없이 인접 지역으로의 통제력을 발휘하고 다음 공군 기지로 이동할 수 있다. 항공모함 자산은 항공모함과는 별도로 그들의 손실을 추적하고 일본인들은 그들의 정예 조종사를 고용할 수 있는 자체 카운터에 의해 표현된다.
재설계된 해군 시스템:
이 해군 시스템은 유럽 에워싸인 것에서 완전히 재설계되었고, 공중 시스템과 함께 아시아 에워싼 것의 필수적인 부분이다. 한계점, 사정거리 연장, 해상 반응 운동, 항공모함 주간 또는 수상함 야간 전투, 기습 효과, 항구 공격, 침공 지원 등 모든 것이 그곳에 있으며 제한된 정보 및 건강한 양의 여성 행운과 결합될 때마다 잠재적인 승리의 스릴과 파괴적인 패배의 두려움을 가져온다. 심지어 잠수함도 표적을 잡으려고 할 때 모습을 드러낸다.
생산 및 전략 전쟁:
Asia Embounded Game Turns는 각각 두 달을 대표하며, 이 턴들 내에서 생산과 전략전이 벌어진다. 생산 레벨은 계산하기 쉬우며, 생산 선택은 특수 작전, 항공모함, 전함, 순양함, 잠수함, 육상 항공 및 항공모함 기반 항공 부대, 보병, 해병 및 전략 자산 분류를 포함한다. 미국과 나중에 전쟁 일본에 대해 전략 폭격기들을 연출할 수 있는 일본 해군 수송 시스템을 전략적 잠수함 캠페인 실시하고 있다.
특수 작업:
Special Actions는 일반적인 두 달 경기 턴 동안 연장 운영이 가능할 뿐만 아니라 각 팀의 고유 역량을 대변할 수 있는 혁신적인 룰 시스템이다. 코드 해제에서 긴급 리베이스에 이르기까지, 특별한 동작은 코드를 구축하는 데 필요한 자원을 투입할 수 있는 플레이어에게 풍부한 옵션을 제공한다.
규칙집 및 플레이북:
24쪽짜리 룰북에는 많은 예시가 명쾌하게 적혀 있다. 또한 24페이지 분량의 플레이북도 포함되어 있습니다. 플레이북에는 플레이어 노트, 디자이너 노트, 복합 게임 규칙, 선택적 규칙, 시나리오, 색인 및 확장된 플레이 예제가 포함되어 있습니다.
통합 대상:
제2차 세계 대전: 유럽 극장 블록 게임
from GMT website:
We are proud to announce the companion game to GMT Games' award winning Europe Engulfed. In Asia Engulfed the action takes place across Asia and the Pacific covering the entire war from the attack at Pearl Harbor to the final collapse of the Japanese empire.
Asia Engulfed is a complete stand alone game or it can be combined with Europe Engulfed to simulate the entire Second World War. A complete set of combined game rules allow for unit transfer, production allocation, and combined victory conditions.
Asia Engulfed focuses on playability and making players feel the pressures their historical counterparts were under. Players actually feel the pressures and stresses felt by the strategic level commanders in the real war. The game achieves this level of playability without sacrificing historical detail. The entire campaign is playable in 6-to-9 hours once players become familiar with its elegant game systems.
Wood Block Units:
Wood blocks are used for both land and naval units to provide a realistic fog of war. Different colors are used for not only the different nations but also for land and naval units so there is no confusion as to what is what and who is who. Only the controlling player knows where their elusive carriers are until combat is engaged. Players will have to decide during their naval reaction move if they have the guts to intercept the enemy's unknown forces.
Supply and Oil:
Asia Engulfed incorporates a unique and simple system to realistically portray the Japanese resource limitations. The further your empire expands from Japan the harder it is to supply and operate your far-flung forces, not to mention defend your perimeter with a navy limited by its oil reserves.
China, India, and Australia:
All three are in play and potential targets for Japanese expansion. Could any of them been captured if Japan had focused its resources? While it isn't likely, they are targets that the Allies have to defend and often seem just out of reach. Optional rules can bring the Soviet Union into the game.
Redesigned Air System:
Air assets are critical to a successful campaign in the Pacific, influencing both movement and supply. A carefully designed area map allows air units to exert control into adjacent areas and move across areas to the next airbase without having to worry about tracking range or counting hexes. Carrier air assets are represented by their own counters allowing for their losses to be tracked separately from the carriers and for the Japanese to husband their elite pilots.
Redesigned Naval System:
The naval system is totally redesigned from Europe Engulfed and along with the air system an integral part of Asia Engulfed. Basing limits, extended range movement, naval reaction movement, carrier day or surface ship night combat, surprise effects, port attacks, invasion support, it's all there and when combined with block limited intelligence and a healthy dose of lady luck every engagement brings the thrill of a potential victory and the fear of a devastating defeat. Even submarines get to put in an appearance as they try to pickoff stragglers.
Production and Strategic Warfare:
Asia Engulfed Game Turns represent two months each and production and strategic warfare takes place within each of these turns. Production levels are easy to calculate and production choices include Special Actions, Aircraft Carriers, Battleships, Cruisers, Submarines, Land Based Air and Carrier Based Air units, Infantry, Marines, and an assortment of strategic assets. The USA conducts a strategic submarine campaign against the Japanese naval transport system and later in the war is able to direct strategic bombers over Japan.
Special Actions:
Special Actions are an innovative rule system to allow for not only extended operations during the course of a normal two month game turn but also to represent each sides unique capabilities. From code breaking to emergency rebasing, special actions provide a wealth of options for the player who has been able to commit the necessary resources to build them.
Rulebook and Playbook:
The 24-page rulebook is clearly written with many examples. Also included is a 24-page playbook. The playbook includes player notes, designer notes, combined game rules, optional rules, scenarios, index, and an extended example of play.
Integrates With:
Europe Engulfed: WWII European Theatre Block Game
We are proud to announce the companion game to GMT Games' award winning Europe Engulfed. In Asia Engulfed the action takes place across Asia and the Pacific covering the entire war from the attack at Pearl Harbor to the final collapse of the Japanese empire.
Asia Engulfed is a complete stand alone game or it can be combined with Europe Engulfed to simulate the entire Second World War. A complete set of combined game rules allow for unit transfer, production allocation, and combined victory conditions.
Asia Engulfed focuses on playability and making players feel the pressures their historical counterparts were under. Players actually feel the pressures and stresses felt by the strategic level commanders in the real war. The game achieves this level of playability without sacrificing historical detail. The entire campaign is playable in 6-to-9 hours once players become familiar with its elegant game systems.
Wood Block Units:
Wood blocks are used for both land and naval units to provide a realistic fog of war. Different colors are used for not only the different nations but also for land and naval units so there is no confusion as to what is what and who is who. Only the controlling player knows where their elusive carriers are until combat is engaged. Players will have to decide during their naval reaction move if they have the guts to intercept the enemy's unknown forces.
Supply and Oil:
Asia Engulfed incorporates a unique and simple system to realistically portray the Japanese resource limitations. The further your empire expands from Japan the harder it is to supply and operate your far-flung forces, not to mention defend your perimeter with a navy limited by its oil reserves.
China, India, and Australia:
All three are in play and potential targets for Japanese expansion. Could any of them been captured if Japan had focused its resources? While it isn't likely, they are targets that the Allies have to defend and often seem just out of reach. Optional rules can bring the Soviet Union into the game.
Redesigned Air System:
Air assets are critical to a successful campaign in the Pacific, influencing both movement and supply. A carefully designed area map allows air units to exert control into adjacent areas and move across areas to the next airbase without having to worry about tracking range or counting hexes. Carrier air assets are represented by their own counters allowing for their losses to be tracked separately from the carriers and for the Japanese to husband their elite pilots.
Redesigned Naval System:
The naval system is totally redesigned from Europe Engulfed and along with the air system an integral part of Asia Engulfed. Basing limits, extended range movement, naval reaction movement, carrier day or surface ship night combat, surprise effects, port attacks, invasion support, it's all there and when combined with block limited intelligence and a healthy dose of lady luck every engagement brings the thrill of a potential victory and the fear of a devastating defeat. Even submarines get to put in an appearance as they try to pickoff stragglers.
Production and Strategic Warfare:
Asia Engulfed Game Turns represent two months each and production and strategic warfare takes place within each of these turns. Production levels are easy to calculate and production choices include Special Actions, Aircraft Carriers, Battleships, Cruisers, Submarines, Land Based Air and Carrier Based Air units, Infantry, Marines, and an assortment of strategic assets. The USA conducts a strategic submarine campaign against the Japanese naval transport system and later in the war is able to direct strategic bombers over Japan.
Special Actions:
Special Actions are an innovative rule system to allow for not only extended operations during the course of a normal two month game turn but also to represent each sides unique capabilities. From code breaking to emergency rebasing, special actions provide a wealth of options for the player who has been able to commit the necessary resources to build them.
Rulebook and Playbook:
The 24-page rulebook is clearly written with many examples. Also included is a 24-page playbook. The playbook includes player notes, designer notes, combined game rules, optional rules, scenarios, index, and an extended example of play.
Integrates With:
Europe Engulfed: WWII European Theatre Block Game
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