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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-1 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
60-120 분
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연령
10+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.00 / 5
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디자이너
Robin Gibson
-
아티스트
Robin Gibson
-
인원
게임 소개
게시자의 설명:
데이드림 던전은 종이 한 장, 6면 주사위, 연필로 플레이하는 1인용 던전 크롤링입니다. 주요 특징은 이 게임이 지우기를 요구하지 않기 때문에 모험이 완료되면 플레이어는 페이지에서 자신이 취한 모든 동작을 볼 수 있다.
플레이어는 5가지 스킬(덱스터리티, 원거리, 인내력, 어큐멘, 멜리)을 사용하여 캐릭터를 디자인하는 것으로 시작한다. 장비를 구입한 다음, 몬스터로 가득 찬 던전을 물리치거나, 마침내 보스와 충돌합니다.
플레이어들은 5x6 격자의 던전을 통해 자신의 움직임을 추적한다. 방에 들어오면 주사위를 굴리고 깊이를 더한 다음 베스트 다이어리에서 결과 번호를 조회합니다. 이것은 전리품으로 가득 찬 상자부터 치명적인 함정, 무시무시한 괴물까지 모든 것을 드러낼 수 있다. 일단 그들이 상대하는 것이 무엇인지 알게 되면, 선수들은 그들이 그 상황에 어떻게 대처하기를 원하는지 선택할 수 있다. 악당 캐릭터는 몰래 지나치기를 원하거나 심지어 괴물을 소매치기하는 위험을 감수할 수도 있다. 더 강한 캐릭터는 단순히 직접적인 공격을 선택할 수 있습니다. 마법에 걸린 캐릭터는 매력 주문을 걸어볼 수도 있다. 각각의 동작은 하나의 다이롤을 사용하여 수행되며 플레이어는 캐릭터의 통계에 따라 보너스를 받는다.
때때로 플레이어는 화살이 떨어지는 궁수나 날아다니는 적과 싸우는 검객과 같이 자신의 강점을 발휘할 수 없을 수도 있다. 다행히도 그들은 확률까지도 돕기 위해 다양한 마법의 물약을 사용할 수 있지만, 비록 여러분이 그것들을 필요로 하기 전에 시도해보는 것이 가장 좋을지도 모르지만, 여러분이 주어진 색깔의 물약을 처음 먹어 봤을 때, 여러분은 그것이 무엇을 할 수 있을지 모릅니다.
데이드림 던전은 종이 한 장, 6면 주사위, 연필로 플레이하는 1인용 던전 크롤링입니다. 주요 특징은 이 게임이 지우기를 요구하지 않기 때문에 모험이 완료되면 플레이어는 페이지에서 자신이 취한 모든 동작을 볼 수 있다.
플레이어는 5가지 스킬(덱스터리티, 원거리, 인내력, 어큐멘, 멜리)을 사용하여 캐릭터를 디자인하는 것으로 시작한다. 장비를 구입한 다음, 몬스터로 가득 찬 던전을 물리치거나, 마침내 보스와 충돌합니다.
플레이어들은 5x6 격자의 던전을 통해 자신의 움직임을 추적한다. 방에 들어오면 주사위를 굴리고 깊이를 더한 다음 베스트 다이어리에서 결과 번호를 조회합니다. 이것은 전리품으로 가득 찬 상자부터 치명적인 함정, 무시무시한 괴물까지 모든 것을 드러낼 수 있다. 일단 그들이 상대하는 것이 무엇인지 알게 되면, 선수들은 그들이 그 상황에 어떻게 대처하기를 원하는지 선택할 수 있다. 악당 캐릭터는 몰래 지나치기를 원하거나 심지어 괴물을 소매치기하는 위험을 감수할 수도 있다. 더 강한 캐릭터는 단순히 직접적인 공격을 선택할 수 있습니다. 마법에 걸린 캐릭터는 매력 주문을 걸어볼 수도 있다. 각각의 동작은 하나의 다이롤을 사용하여 수행되며 플레이어는 캐릭터의 통계에 따라 보너스를 받는다.
때때로 플레이어는 화살이 떨어지는 궁수나 날아다니는 적과 싸우는 검객과 같이 자신의 강점을 발휘할 수 없을 수도 있다. 다행히도 그들은 확률까지도 돕기 위해 다양한 마법의 물약을 사용할 수 있지만, 비록 여러분이 그것들을 필요로 하기 전에 시도해보는 것이 가장 좋을지도 모르지만, 여러분이 주어진 색깔의 물약을 처음 먹어 봤을 때, 여러분은 그것이 무엇을 할 수 있을지 모릅니다.
Description from the publisher:
Daydream Dungeon is a single-player dungeon crawl played entirely with a single piece of paper, a 6-sided die, and a pencil. A key feature is that the game requires no erasing, so once an adventure is completed, the player can see every action they took on the page.
Players begin by designing a character using the games five skills, Dexterity, Ranged, Endurance, Accumen and Melee. Purchase equipment, and then set off to fight or outwit a dungeon full of monsters, finally clashing with the boss.
Players track their movement through the dungeon on a 5x6 grid. Upon entering a room, roll a die, add your depth, and look up the resulting number in the Bestiary. This can reveal anything from a chest full of loot, to a deadly trap, to a terrifying monster. Once they know what they're dealing with, players can choose how they want to deal with the situation. A roguish character may want to sneak past, or even risk pickpocketing a monster. A stronger character might simply choose a direct attack. A magically attuned character might try casting a charm spell. Each of these actions are performed using a single die roll, and players get a bonus based on thier character's statistics.
Sometimes a player might not be able to play to their strengths, such as an archer running out of arrows, or a swordsman fighting a flying enemy. Fortunately they can use a variety of magical potions to help even the odds, though it's probably best to try them before you need them, since the first time you try a potion of a given colour, you don't know what it will do.
Daydream Dungeon is a single-player dungeon crawl played entirely with a single piece of paper, a 6-sided die, and a pencil. A key feature is that the game requires no erasing, so once an adventure is completed, the player can see every action they took on the page.
Players begin by designing a character using the games five skills, Dexterity, Ranged, Endurance, Accumen and Melee. Purchase equipment, and then set off to fight or outwit a dungeon full of monsters, finally clashing with the boss.
Players track their movement through the dungeon on a 5x6 grid. Upon entering a room, roll a die, add your depth, and look up the resulting number in the Bestiary. This can reveal anything from a chest full of loot, to a deadly trap, to a terrifying monster. Once they know what they're dealing with, players can choose how they want to deal with the situation. A roguish character may want to sneak past, or even risk pickpocketing a monster. A stronger character might simply choose a direct attack. A magically attuned character might try casting a charm spell. Each of these actions are performed using a single die roll, and players get a bonus based on thier character's statistics.
Sometimes a player might not be able to play to their strengths, such as an archer running out of arrows, or a swordsman fighting a flying enemy. Fortunately they can use a variety of magical potions to help even the odds, though it's probably best to try them before you need them, since the first time you try a potion of a given colour, you don't know what it will do.
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