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BGG랭킹
BGG전체 : 1464
STRATEGY : 747
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인원
2-4 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
45-60 분
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연령
10+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
2.21 / 5
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디자이너
Filip Miłuński
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아티스트
Tytus Brzozowski, Grzegorz Molas
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인원
게임 소개
바르샤바는 독특한 도시입니다. 스스로 목숨을 건졌다고 하는데, 여기에는 진실이 있다. 폴란드의 수도는 제2차 세계 대전 동안 크게 파괴되었고, 폴란드의 재건은 예외적인 도시 개발 과정이었다. 바르샤바는 색슨 시대의 우아한 건물들, 세계 대전 사이의 건축물들, 사회주의 블록들, 그리고 현대적인 건물들의 조합입니다. 바르샤바 볼라지구의 거리를 걷다 보면 이런 다양성을 한눈에 볼 수 있다. 현대 유리 사무실 건물들이 전쟁 전 자동차 차고 옆에 서 있고 콘크리트 블록 건물들이 우아한 노후 주택에 닿아 있어 시간이 쇠락한 흔적이 보인다. 어떤 사람들은 그것을 공간적 혼란이라고 부르는 반면, 다른 사람들은 그것을 주민들의 결단력으로 본다. 바르샤바가 그런 것이기 때문에 두 가지 견해 모두 옳다. 가장 아름답지는 않지만 강하고 결단력 있는 사람이죠 그 도시의 다양한 건물들만큼 그 도시의 특성을 반영하는 것은 없다.
바르샤바에서: 16세기 말 바르샤바가 처음 수도가 된 때부터 현대에 이르기까지, 참가자들은 공동으로 바르샤바를 6세기에 걸쳐 건설한다. 각 플레이어는 자신들만의 구역을 만든다. 각각의 6세기 말에, 구역들은 그들의 소유주들에게 소득과 승리 포인트를 준다. 6라운드 후에는 가장 많은 점수를 얻은 사람이 승리합니다.
좀 더 구체적으로 말하면, 각 시대는 건설 단계와 소득 단계로 구성되어 있으며, 3, 4세기 말에는 전쟁이 일어난다. 에포크의 건설 단계에서 플레이어는 현재 에포크의 번호에 맞춰 도시 타일을 섞은 다음 각 플레이어에게 여러 개의 타일을 건넨다. 각 플레이어는 타일 중 하나를 선택한 다음 테이블 위에 면을 놓습니다. 모든 플레이어는 자신이 선택한 타일을 동시에 보여주며, 각 플레이어는 다음 두 가지 동작 중 하나를 선택합니다.
상자에 있는 타일을 버리고 은행에서 동전 3개를 꺼내세요.
타일 비용을 동전으로 지불하고 해당 구역에 타일을 건설합니다.
빈 공간에 타일을 배치하는 대신 기존 타일 위에 빌드할 수 있습니다. 새 타일을 기존 타일에 직접 놓고 완전히 덮기만 하면 됩니다. 결과적으로, 새 타일의 가격은 그것이 커버하는 오래된 타일의 가격만큼 낮아진다. 플레이어의 구역은 3×4 또는 4×3 사각형의 타일보다 클 수 없습니다. 각 도시 기와는 사분오열로 나뉘며, 사분오열에는 사분오열의 건물이 있어 1-4개의 다른 종류의 건물을 지을 수 있다. 공공건물과 이정표는 서로 인접해 있더라도 항상 개별 영역이다. 그들은 또한 전체 타일을 차지한다.
수입 단계에서는 마일스톤이 배치되고 플레이어는 코인과 승리 포인트를 받게 된다.
바르샤바에서: 16세기 말 바르샤바가 처음 수도가 된 때부터 현대에 이르기까지, 참가자들은 공동으로 바르샤바를 6세기에 걸쳐 건설한다. 각 플레이어는 자신들만의 구역을 만든다. 각각의 6세기 말에, 구역들은 그들의 소유주들에게 소득과 승리 포인트를 준다. 6라운드 후에는 가장 많은 점수를 얻은 사람이 승리합니다.
좀 더 구체적으로 말하면, 각 시대는 건설 단계와 소득 단계로 구성되어 있으며, 3, 4세기 말에는 전쟁이 일어난다. 에포크의 건설 단계에서 플레이어는 현재 에포크의 번호에 맞춰 도시 타일을 섞은 다음 각 플레이어에게 여러 개의 타일을 건넨다. 각 플레이어는 타일 중 하나를 선택한 다음 테이블 위에 면을 놓습니다. 모든 플레이어는 자신이 선택한 타일을 동시에 보여주며, 각 플레이어는 다음 두 가지 동작 중 하나를 선택합니다.
상자에 있는 타일을 버리고 은행에서 동전 3개를 꺼내세요.
타일 비용을 동전으로 지불하고 해당 구역에 타일을 건설합니다.
빈 공간에 타일을 배치하는 대신 기존 타일 위에 빌드할 수 있습니다. 새 타일을 기존 타일에 직접 놓고 완전히 덮기만 하면 됩니다. 결과적으로, 새 타일의 가격은 그것이 커버하는 오래된 타일의 가격만큼 낮아진다. 플레이어의 구역은 3×4 또는 4×3 사각형의 타일보다 클 수 없습니다. 각 도시 기와는 사분오열로 나뉘며, 사분오열에는 사분오열의 건물이 있어 1-4개의 다른 종류의 건물을 지을 수 있다. 공공건물과 이정표는 서로 인접해 있더라도 항상 개별 영역이다. 그들은 또한 전체 타일을 차지한다.
수입 단계에서는 마일스톤이 배치되고 플레이어는 코인과 승리 포인트를 받게 된다.
Warsaw is a unique city. It is said that it "survived its own death", and there is truth in this. Poland's capital was largely destroyed during the Second World War, and its reconstruction was an exceptional urban development process. Warsaw is a combination of elegant buildings from Saxon times, architecture from between the World Wars, socialist blocks, and modern buildings. Walking through the streets of Warsaw's Wola district, one can see this diversity at a glance. Modern glass office buildings stand next to pre-war automotive garages, and concrete block buildings touch elegant older houses, which show the signs of time's decay. Some call it a spatial mess, while others see in it the residents' determination. Both views are right because that's how Warsaw is. Maybe not the most beautiful, but strong and determined. Nothing reflects the city's character more than its diverse buildings.
In Warsaw: City of Ruins, players jointly build Warsaw over six epochs, from when Warsaw first became the capital at the end of the 16th century through modern times. Each player creates their own district of the city. At the end of each of the six epochs, districts give income and victory points to their owners. After six rounds, whoever has the most points wins.
In more detail, each epoch consists of a construction phase and an income phase, with wars at the end of the third and fourth epochs. During the construction phase of an epoch, players shuffle the city tiles with the current epoch's number, then deal several tiles to each player. Each player chooses one of the tiles, then places it face down onto the table. All players simultaneously reveal their selected tiles, and each player chooses one of two possible actions:
Discard their tile to the box and take three coins from the bank.
Pay the tile's cost in coins and build the tile in their district.
Instead of placing a tile on an empty space, a player may choose to build on top of an existing tile. Simply place the new tile directly onto an existing tile, covering it completely. As a result, the new tile's price is reduced by the price of the older tile that it covers. A player's district can never be larger than a 3×4 or 4×3 rectangle of tiles. Each city tile is divided into four quarters, and each quarter has its own type of building, so a tile can have 1-4 different kinds of buildings. Public buildings and milestones are always separate individual areas, even if they are adjacent to each other. They also occupy an entire tile.
During the income phase, milestones are placed, and players receive coins and victory points.
In Warsaw: City of Ruins, players jointly build Warsaw over six epochs, from when Warsaw first became the capital at the end of the 16th century through modern times. Each player creates their own district of the city. At the end of each of the six epochs, districts give income and victory points to their owners. After six rounds, whoever has the most points wins.
In more detail, each epoch consists of a construction phase and an income phase, with wars at the end of the third and fourth epochs. During the construction phase of an epoch, players shuffle the city tiles with the current epoch's number, then deal several tiles to each player. Each player chooses one of the tiles, then places it face down onto the table. All players simultaneously reveal their selected tiles, and each player chooses one of two possible actions:
Discard their tile to the box and take three coins from the bank.
Pay the tile's cost in coins and build the tile in their district.
Instead of placing a tile on an empty space, a player may choose to build on top of an existing tile. Simply place the new tile directly onto an existing tile, covering it completely. As a result, the new tile's price is reduced by the price of the older tile that it covers. A player's district can never be larger than a 3×4 or 4×3 rectangle of tiles. Each city tile is divided into four quarters, and each quarter has its own type of building, so a tile can have 1-4 different kinds of buildings. Public buildings and milestones are always separate individual areas, even if they are adjacent to each other. They also occupy an entire tile.
During the income phase, milestones are placed, and players receive coins and victory points.
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