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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
3-6 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-60 분
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연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Nicholas Hjelmberg
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아티스트
Nicholas Hjelmberg
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인원
게임 소개
신속한 변화를 위한 팀을 책임지는 IT 전문가 역할을 수행합니다. 테스트 중심의 개발을 사용하여 사용자 스토리를 만들고, 다른 플레이어를 테스트하며, 구성 요소를 통합하여
승점을 따다 이 게임은 애자일 테스트를 가르치는 데 사용될 수 있지만 경제 엔진 게임이라는 주제 없이 작동하기도 한다.
당신은 다양한 카테고리에서 승리 포인트를 얻지만 승자는 당신의 가장 약한 카테고리의 포인트입니다.
코드는 색칠된 큐브와 입력 코드와 출력 코드를 위한 슬롯이 있는 타일로 표현된다. 플레이어는 돌아가면서 다음 작업 중 하나를 수행합니다.
1. 프로그램: 코드를 가져가거나 승리 포인트로 교환하세요.
2. 모델: 하나의 사용자 사례를 재생합니다. 예상 출력은 사용자가 선택하여 모든 플레이어가 알 수 있지만 사용자 스토리에 따라 필요한 입력은 본인만 알 수 있습니다.
3. 개발: 다른 플레이어’의 사용자 스토리에서 두 개의 입력 코드를 재생합니다. 실패하면 다음 차례에 다시 도전하세요. 다른 플레이어는 입력의 색상과 같은 코드를 받습니다. 합격하면 출력 색상과 같은 승점이 나온다.
일단 어떤 요소가 개발되면(즉, 입력과 출력이 모두 알려지면), 그것은 다른 구성요소들과 통합될 수 있는 구성요소가 되고 서로 코드를 공유하여 한 구성요소의 출력이 다른 구성요소를 위한 입력으로 사용된다. 이러한 방식으로 구성 요소를 통합하면 출력의 절반의 색상과 같은 승리 점수를 얻을 수 있습니다. 모듈이 클수록 더 많은 승리 포인트를 획득합니다.
Find the Bug! - Agile은 올바른 사용자 스토리에 맞는 코드를 찾고 게임 플레이를 계획하여 현재 작업에서 받은 코드를 사용할 수 있도록 하는 것입니다.
다음 작업.
Find the Bug! - 애자일(Agile)은 구성 요소들 사이에서 코드가 흐르는 방식인데, 플레이어들이 올바른 코드를 찾을 뿐만 아니라 그들이 앞으로 나아갈 수 있도록 계획하는 것에도 도전한다.
올바른 코드를 적시에 알고 있어야 합니다.
승점을 따다 이 게임은 애자일 테스트를 가르치는 데 사용될 수 있지만 경제 엔진 게임이라는 주제 없이 작동하기도 한다.
당신은 다양한 카테고리에서 승리 포인트를 얻지만 승자는 당신의 가장 약한 카테고리의 포인트입니다.
코드는 색칠된 큐브와 입력 코드와 출력 코드를 위한 슬롯이 있는 타일로 표현된다. 플레이어는 돌아가면서 다음 작업 중 하나를 수행합니다.
1. 프로그램: 코드를 가져가거나 승리 포인트로 교환하세요.
2. 모델: 하나의 사용자 사례를 재생합니다. 예상 출력은 사용자가 선택하여 모든 플레이어가 알 수 있지만 사용자 스토리에 따라 필요한 입력은 본인만 알 수 있습니다.
3. 개발: 다른 플레이어’의 사용자 스토리에서 두 개의 입력 코드를 재생합니다. 실패하면 다음 차례에 다시 도전하세요. 다른 플레이어는 입력의 색상과 같은 코드를 받습니다. 합격하면 출력 색상과 같은 승점이 나온다.
일단 어떤 요소가 개발되면(즉, 입력과 출력이 모두 알려지면), 그것은 다른 구성요소들과 통합될 수 있는 구성요소가 되고 서로 코드를 공유하여 한 구성요소의 출력이 다른 구성요소를 위한 입력으로 사용된다. 이러한 방식으로 구성 요소를 통합하면 출력의 절반의 색상과 같은 승리 점수를 얻을 수 있습니다. 모듈이 클수록 더 많은 승리 포인트를 획득합니다.
Find the Bug! - Agile은 올바른 사용자 스토리에 맞는 코드를 찾고 게임 플레이를 계획하여 현재 작업에서 받은 코드를 사용할 수 있도록 하는 것입니다.
다음 작업.
Find the Bug! - 애자일(Agile)은 구성 요소들 사이에서 코드가 흐르는 방식인데, 플레이어들이 올바른 코드를 찾을 뿐만 아니라 그들이 앞으로 나아갈 수 있도록 계획하는 것에도 도전한다.
올바른 코드를 적시에 알고 있어야 합니다.
You play an IT professional responsible for an agile team. Using test-driven development, you will create user stories, test other players’ user stories and integrate components to
earn victory points. The game can be used to teach agile testing but also works without its theme as an economic engine game.
You earn victory points in different categories but it is the points in your weakest category that determine the winner.
Code is represented by colored cubes and components by tiles with slots for input code and output code. The players take turns to perform one of the following tasks:
1. Program: Take code/s or exchange for victory points.
2. Model: Play one user story. The expected output is chosen by you and known to all players but the required input as per the user story is only known by you.
3. Develop: Play two input codes on Another player’s user story. If you fail, try again next turn. The other player gets codes equal to the color of the input. If you pass, you get victory points equal to the color of the output.
Once a component is developed (i.e. both input and output is known), it becomes a component that can be integrated with other components and share code with each other so that the output of one component is used as input for other components. By integrating components in this way, you get victory points equal to the color of half the output. The bigger the module, the more victory points you earn.
The challenge of Find the Bug! - Agile is to find the right code for the right user story and plan your gameplay so that the code received from your current task can be used for the
next task.
The unique mechanism of Find the Bug! - Agile is the way code flows between components, challenging the players not only to find the right code but also to plan forward so that they
have the right code at the right time.
earn victory points. The game can be used to teach agile testing but also works without its theme as an economic engine game.
You earn victory points in different categories but it is the points in your weakest category that determine the winner.
Code is represented by colored cubes and components by tiles with slots for input code and output code. The players take turns to perform one of the following tasks:
1. Program: Take code/s or exchange for victory points.
2. Model: Play one user story. The expected output is chosen by you and known to all players but the required input as per the user story is only known by you.
3. Develop: Play two input codes on Another player’s user story. If you fail, try again next turn. The other player gets codes equal to the color of the input. If you pass, you get victory points equal to the color of the output.
Once a component is developed (i.e. both input and output is known), it becomes a component that can be integrated with other components and share code with each other so that the output of one component is used as input for other components. By integrating components in this way, you get victory points equal to the color of half the output. The bigger the module, the more victory points you earn.
The challenge of Find the Bug! - Agile is to find the right code for the right user story and plan your gameplay so that the code received from your current task can be used for the
next task.
The unique mechanism of Find the Bug! - Agile is the way code flows between components, challenging the players not only to find the right code but also to plan forward so that they
have the right code at the right time.
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