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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: 1-3 명 -
게임시간
210-300 분
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연령
8+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
2.00 / 5
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디자이너
Lou Coatney
-
아티스트
Lou Coatney
-
인원
게임 소개
디자이너의 게임 설명:
단순/추상적. 9계절 순환, Spr42-Spr44. 정찰/접촉 전까지 기동부대의 움직임을 숨겼다 독일군은 쾰른에서 티르피츠까지, 연합군은 실라를 앨라배마까지, 구축함 사단 (4척)과 상위 등급의 개별 전함들을 배치했다. 시즌당 무르만스크 및/또는 아르한겔스크까지 화물 12대 중 8대를 수송해야 하며, 1대 이상의 호송대가 필요할 수 있다. 수도선박의 손실은 시즌 우승 결과를 바꿀 수 있다.
멀티플레이어 게임일 수도 있고, 내가 만든 몰타 호송 게임 라이온스 레어의 경우 표면 전투는 보드게임의 규칙/스파이기 대신 미니어처로 해결할 수 있다.
각 시즌은 30분에서 75분까지 걸릴 수 있는데, 울프팩은 말할 것도 없고, 포인트별로 가능한 유보트 공격 때문에, 캠페인 게임은 라이온스 레어보다 훨씬 더 길다.
단순/추상적. 9계절 순환, Spr42-Spr44. 정찰/접촉 전까지 기동부대의 움직임을 숨겼다 독일군은 쾰른에서 티르피츠까지, 연합군은 실라를 앨라배마까지, 구축함 사단 (4척)과 상위 등급의 개별 전함들을 배치했다. 시즌당 무르만스크 및/또는 아르한겔스크까지 화물 12대 중 8대를 수송해야 하며, 1대 이상의 호송대가 필요할 수 있다. 수도선박의 손실은 시즌 우승 결과를 바꿀 수 있다.
멀티플레이어 게임일 수도 있고, 내가 만든 몰타 호송 게임 라이온스 레어의 경우 표면 전투는 보드게임의 규칙/스파이기 대신 미니어처로 해결할 수 있다.
각 시즌은 30분에서 75분까지 걸릴 수 있는데, 울프팩은 말할 것도 없고, 포인트별로 가능한 유보트 공격 때문에, 캠페인 게임은 라이온스 레어보다 훨씬 더 길다.
Game description from the designer:
Simple/abstracted. 9 seasonal turns, Spr42-Spr44. Hidden task force movement until recon/contact. Destroyer divisions (4 ships) and individual warships of higher classes, from Koeln to Tirpitz for the Germans and Scylla to Alabama (to Victorious) for the Allies. 8 of 12 freighter loads must make it to Murmansk and/or Arkhangelsk per season - more than 1 convoy may be necessary. Loss of a capital ship can alter season victory outcome.
Could be multi-player game, and - as for my Malta convoys game Lion's Lair - surface battles could be resolved by miniatures instead of the boardgame's rules/mechanics.
Each season can take from 30-75 minutes, because of point by point possible U-boat attacks - let alone the Wolfpack - so the campaign game is much longer than Lion's Lair.
Simple/abstracted. 9 seasonal turns, Spr42-Spr44. Hidden task force movement until recon/contact. Destroyer divisions (4 ships) and individual warships of higher classes, from Koeln to Tirpitz for the Germans and Scylla to Alabama (to Victorious) for the Allies. 8 of 12 freighter loads must make it to Murmansk and/or Arkhangelsk per season - more than 1 convoy may be necessary. Loss of a capital ship can alter season victory outcome.
Could be multi-player game, and - as for my Malta convoys game Lion's Lair - surface battles could be resolved by miniatures instead of the boardgame's rules/mechanics.
Each season can take from 30-75 minutes, because of point by point possible U-boat attacks - let alone the Wolfpack - so the campaign game is much longer than Lion's Lair.
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