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BGG랭킹
BGG전체 : 4684
WARGAMES : 555
7Sixth Fleet: Modern Naval Combat in the Mediterranean (1985) -
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인원
2-2 명
BGG추천: 1-2 명 -
게임시간
360-360 분
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연령
12+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
3.31 / 5
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디자이너
Joseph M. Balkoski
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아티스트
Ted Koller, James Talbot
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인원
게임 소개
6함대는 지중해 분지를 통제하기 위한 가까운 미래의 전투 시뮬레이션 게임이다. 미국이나 소련 함대의 사령관으로서 그리고 각각의 동맹군으로서, 당신은 태스크 포스로 당신의 함선을 편성하여 적의 주요 함선과 잠수함을 무력화시켜야 합니다. 제한된 항공자산은 방어 임무와 공격 임무에 신중하게 배정되어야 합니다. 특공대, 낙하산, 수륙양용 공격부대가 중요한 목표를 포착할 준비를 하고 있다. 가장 중요한 것은 보급선과 보급선을 보호해야 합니다. 그렇지 않으면 함대는 전투 기세를 유지할 수 없습니다. 6함대는 미래의 해군 대결과 관련된 무수한 요소들을 종합적으로 시뮬레이션한 것이다.
각 8시간의 게임 턴은 3개의 다른 단계(서브, 표면, 공기)로 나뉘며 각 플레이어는 교대로 자신이 원하는 단계를 선택한다. 미국 선수가 "을 선택할 경우;항공기는 모든 폭격, 해상 타격, 잠수정 대잠수함, 요격 작전을 수행한다.
플레이어는 또한 자신의 유닛을 사용하여 공격이 이루어질 수 있도록 적군을 탐지하고 인용한다. 함정과 항공기는 유닛이 자신들에게 충분히 가까이 이동하면 항상 탐지되지만, 잠수함을 탐지하기 위해서는 플레이어가 굴러야 한다.
선택적 규칙에는 핵무기와 물류가 포함된다.
약 14개의 시나리오가 포함되어 있으며, 도입 시나리오의 경우 약 60분, 중간 시나리오의 경우 3~6시간, 고급 시나리오의 경우 20시간 이상이다.
빅토리 게임 플리트 시리즈의 일부입니다.
각 8시간의 게임 턴은 3개의 다른 단계(서브, 표면, 공기)로 나뉘며 각 플레이어는 교대로 자신이 원하는 단계를 선택한다. 미국 선수가 "을 선택할 경우;항공기는 모든 폭격, 해상 타격, 잠수정 대잠수함, 요격 작전을 수행한다.
플레이어는 또한 자신의 유닛을 사용하여 공격이 이루어질 수 있도록 적군을 탐지하고 인용한다. 함정과 항공기는 유닛이 자신들에게 충분히 가까이 이동하면 항상 탐지되지만, 잠수함을 탐지하기 위해서는 플레이어가 굴러야 한다.
선택적 규칙에는 핵무기와 물류가 포함된다.
약 14개의 시나리오가 포함되어 있으며, 도입 시나리오의 경우 약 60분, 중간 시나리오의 경우 3~6시간, 고급 시나리오의 경우 20시간 이상이다.
빅토리 게임 플리트 시리즈의 일부입니다.
Sixth Fleet is a simulation game of near-future combat for control of the Mediterranean Basin. As commander of the U.S. or Soviet fleet and respective allies, you must form your ships into Task Forces and attempt to cripple the enemy’s capital ships and submarines. Your limited air assets must be carefully assigned to defensive and offensive missions. Commando, parachute and amphibious assault units stand at the ready to capture vital objectives. Most important, you must protect your supply and replenishment ships, or your fleet will be unable to maintain combat momentum. Sixth Fleet is a comprehensive simulation of the myriad elements involved in future naval confrontation.
Each 8 hour game turn is broken into 3 distinct phases (sub, surface, and air) and each player takes turns choosing which phase they wish to conduct. Ex. if the US player chooses "Air", they conduct all bombing, shipping strikes, anti-sub, and interception actions for all their aircraft.
Players also use their units to attempt to "detect" enemy forces so that an attack can be made. Ships and aircraft are always detected once a unit moves close enough to them, but players have to roll to try to detect subs.
Optional rules include nuclear weapons and logistics.
About 14 scenarios are included which range from about 60 minutes (for Introductory Scenarios) to 3 to 6 hours (for Intermediate Scenarios) to 20 or more hours (for the Advanced Scenarios).
Part of Victory Games Fleet Series.
Each 8 hour game turn is broken into 3 distinct phases (sub, surface, and air) and each player takes turns choosing which phase they wish to conduct. Ex. if the US player chooses "Air", they conduct all bombing, shipping strikes, anti-sub, and interception actions for all their aircraft.
Players also use their units to attempt to "detect" enemy forces so that an attack can be made. Ships and aircraft are always detected once a unit moves close enough to them, but players have to roll to try to detect subs.
Optional rules include nuclear weapons and logistics.
About 14 scenarios are included which range from about 60 minutes (for Introductory Scenarios) to 3 to 6 hours (for Intermediate Scenarios) to 20 or more hours (for the Advanced Scenarios).
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