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BGG랭킹
BGG전체 : 10962
ABSTRACTS : 516
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인원
2-4 명
BGG추천: 3-4 명 -
게임시간
45-45 분
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연령
10+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.54 / 5
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디자이너
Alan Paull
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아티스트
Tony Boydell, Charlie Paull
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인원
게임 소개
타라에서는 각각의 플레이어가 아르드리나 아일랜드의 하이킹이 되기 위해 노력한다. 당신의 지지자들을 나타내는 카드놀이와 '큐멀스'(Cumals, 한 마리는 소 세 마리 값어치)를 통해 당신은 당신의 추종자들을 농부에서 목동, 워리어스를 거쳐 키프틴, 그리고 마지막으로 그 지역의 통치자에게 승진을 시킨다.
타라는 3장의 카드로 진행된다. 각 선수가 3장의 카드를 사용하면 라운드가 완료된다.
게임을 시작할 때, 스타팅 플레이어는 각 플레이어에게 6장의 카드를 지급합니다. 각 플레이어는 이 카드들 중 3개를 선택하여 1라운드에 사용하고 나머지 3장은 따로 두게 됩니다. 즉, 2라운드에 3개의 카드 중 2세트를 사용하게 됩니다.
차례에 따라, 당신은 당신의 손에서 카드 하나를 선택하여 플레이합니다. 그런 다음 왼쪽에 있는 플레이어가 차례를 돌아 각 플레이어가 카드 3장을 모두 사용할 때까지 계속합니다.
카드를 재생할 때 다음 네 가지 동작 중 하나를 선택합니다.
A 지역에 조각을 배치합니다.
B 운명의 돌 카드를 사용하여 한 지역에서 2개의 조각을 교환합니다.
C 카드를 버리고 4개월을 지불하여 한 지역에서 모든 인질을 석방하는 사면을 선언합니다.
D 카드를 폐기하면 2개의 누적 횟수를 얻을 수 있습니다.
피스를 배치하거나 교환한 경우 카드의 활성화 비용을 지불하여 인접한 두 피스에서 바로 위 공간으로 프로모션할 수 있습니다. 예를 들어 목동 옆에 목동 한 마리를 배치하면 활성화 비용을 지불하고 두 목동 위에 있는 조각을 전사 수준의 공간에 배치할 수 있습니다. 킹스페이스로 홍보하여 지역에서 왕을 얻는 것이 목적입니다.
피스를 배치하거나 홍보함으로써 반대편 피스를 캡처하고 이전에 캡처한 피스를 릴리스할 수 있습니다.
각 플레이어가 3장의 카드를 가지고 플레이하면 라운드 종료 순서가 있습니다. 각 지역마다 반역자가 있을 수 있습니다. 배반자를 소유한 플레이어는 상대편과 자신의 피스 중 하나를 교환한 후 돈을 지불하고 배반자의 공간에서 홍보할 수 있다. 모든 배신자가 조치되면 플레이어는 보드에 있는 피스의 수와 순위에 따라 수입을 수집한다. 그런 다음 새로운 왕이 있는 지역의 조각들을 치우고, 새로운 왕을 데리고 있는 플레이어가 그 지역에 수비대를 세우고, 포로를 제거하고, 죄수들의 교환이나 몸값이 발생할 수 있다. 마지막으로 출발 선수는 다음 라운드의 새 출발 선수를 선택합니다. 새로운 라운드가 시작되는데, 각 플레이어가 남겨둔 3장의 카드를 사용하거나, 게임을 시작할 때처럼 6장의 카드를 각 플레이어에게 나눠 3장씩 2세트씩 나누어 준다.
게임은 한 선수가 두 지역에서 킹을 가질 때까지 계속된다.
타라는 3장의 카드로 진행된다. 각 선수가 3장의 카드를 사용하면 라운드가 완료된다.
게임을 시작할 때, 스타팅 플레이어는 각 플레이어에게 6장의 카드를 지급합니다. 각 플레이어는 이 카드들 중 3개를 선택하여 1라운드에 사용하고 나머지 3장은 따로 두게 됩니다. 즉, 2라운드에 3개의 카드 중 2세트를 사용하게 됩니다.
차례에 따라, 당신은 당신의 손에서 카드 하나를 선택하여 플레이합니다. 그런 다음 왼쪽에 있는 플레이어가 차례를 돌아 각 플레이어가 카드 3장을 모두 사용할 때까지 계속합니다.
카드를 재생할 때 다음 네 가지 동작 중 하나를 선택합니다.
A 지역에 조각을 배치합니다.
B 운명의 돌 카드를 사용하여 한 지역에서 2개의 조각을 교환합니다.
C 카드를 버리고 4개월을 지불하여 한 지역에서 모든 인질을 석방하는 사면을 선언합니다.
D 카드를 폐기하면 2개의 누적 횟수를 얻을 수 있습니다.
피스를 배치하거나 교환한 경우 카드의 활성화 비용을 지불하여 인접한 두 피스에서 바로 위 공간으로 프로모션할 수 있습니다. 예를 들어 목동 옆에 목동 한 마리를 배치하면 활성화 비용을 지불하고 두 목동 위에 있는 조각을 전사 수준의 공간에 배치할 수 있습니다. 킹스페이스로 홍보하여 지역에서 왕을 얻는 것이 목적입니다.
피스를 배치하거나 홍보함으로써 반대편 피스를 캡처하고 이전에 캡처한 피스를 릴리스할 수 있습니다.
각 플레이어가 3장의 카드를 가지고 플레이하면 라운드 종료 순서가 있습니다. 각 지역마다 반역자가 있을 수 있습니다. 배반자를 소유한 플레이어는 상대편과 자신의 피스 중 하나를 교환한 후 돈을 지불하고 배반자의 공간에서 홍보할 수 있다. 모든 배신자가 조치되면 플레이어는 보드에 있는 피스의 수와 순위에 따라 수입을 수집한다. 그런 다음 새로운 왕이 있는 지역의 조각들을 치우고, 새로운 왕을 데리고 있는 플레이어가 그 지역에 수비대를 세우고, 포로를 제거하고, 죄수들의 교환이나 몸값이 발생할 수 있다. 마지막으로 출발 선수는 다음 라운드의 새 출발 선수를 선택합니다. 새로운 라운드가 시작되는데, 각 플레이어가 남겨둔 3장의 카드를 사용하거나, 게임을 시작할 때처럼 6장의 카드를 각 플레이어에게 나눠 3장씩 2세트씩 나누어 준다.
게임은 한 선수가 두 지역에서 킹을 가질 때까지 계속된다.
In Tara each player strives to become Ard Ri or High King of Ireland. Through the play of cards representing your supporters and the use of 'cumals' (a cumal is worth three cows), you attempt to promote your followers from Farmers to Herdsmen, through Warriors to Chieftains and finally to the ruling King in the region.
Tara is played in rounds of three cards. A round is completed when each player has used three cards.
At the beginning of the game the Starting Player deals each player six cards. Each player chooses three of these cards to use in round one, and puts aside the remaining three cards - you will use the second set of three cards in round two.
In your turn, you select and play one card from your hand. Then the player on your left takes a turn, and so on, until each player has played all three of their cards in hand.
When you play a card, you choose one of four actions:
A Place pieces into a region;
B Play a Stone of Destiny card to swap 2 pieces in a region;
C Discard the card and pay 4 cumals to declare an amnesty that releases all captives from a region;
D Discard the card to gain 2 cumals.
If you placed or swapped pieces, you may pay the card's Activation Cost to promote from two of your adjacent pieces to the space immediately above them. For example, if you placed a herdsman next to another of your herdsmen, you could pay the Activation Cost and put a piece above both herdsmen into the space at the warrior level. The object is to gain a King in the region by promoting to the King space.
By placing or promoting pieces you might capture opposing pieces and release those of your own that have been previously captured.
After each player has played the three cards in hand, there is an End of Round sequence. Each region may have a traitor. The player who owns the traitor swaps one of their pieces for an opponent's piece and may then pay to promote from the traitor's space. Once all traitors have been actioned, players collect income, dependent on the number of pieces they have on the board and their rank. Then remove pieces from any region containing a new King; the player with the new King establishes a garrison in the region, captives are removed and exchange or ransom of prisoners may occur. Finally the Starting Player chooses a new Starting Player for the next round. A new round then begins, using the three cards set aside by each player if they remain, or by dealing another six cards to each player and splitting them into two sets of three as at the start of the game.
The game continues until one player has a King in two different regions.
Tara is played in rounds of three cards. A round is completed when each player has used three cards.
At the beginning of the game the Starting Player deals each player six cards. Each player chooses three of these cards to use in round one, and puts aside the remaining three cards - you will use the second set of three cards in round two.
In your turn, you select and play one card from your hand. Then the player on your left takes a turn, and so on, until each player has played all three of their cards in hand.
When you play a card, you choose one of four actions:
A Place pieces into a region;
B Play a Stone of Destiny card to swap 2 pieces in a region;
C Discard the card and pay 4 cumals to declare an amnesty that releases all captives from a region;
D Discard the card to gain 2 cumals.
If you placed or swapped pieces, you may pay the card's Activation Cost to promote from two of your adjacent pieces to the space immediately above them. For example, if you placed a herdsman next to another of your herdsmen, you could pay the Activation Cost and put a piece above both herdsmen into the space at the warrior level. The object is to gain a King in the region by promoting to the King space.
By placing or promoting pieces you might capture opposing pieces and release those of your own that have been previously captured.
After each player has played the three cards in hand, there is an End of Round sequence. Each region may have a traitor. The player who owns the traitor swaps one of their pieces for an opponent's piece and may then pay to promote from the traitor's space. Once all traitors have been actioned, players collect income, dependent on the number of pieces they have on the board and their rank. Then remove pieces from any region containing a new King; the player with the new King establishes a garrison in the region, captives are removed and exchange or ransom of prisoners may occur. Finally the Starting Player chooses a new Starting Player for the next round. A new round then begins, using the three cards set aside by each player if they remain, or by dealing another six cards to each player and splitting them into two sets of three as at the start of the game.
The game continues until one player has a King in two different regions.
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