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  • 인원

    2-2 명

    BGG추천: - 명
  • 게임시간

    20-60 분

  • 연령

    5+

    BGG추천: 0+
  • 게임 난이도

    0.00 / 5

게임 소개

소개

Morphos는 두 명의 플레이어인 Black과 White를 위한 무승부 없는 연결 게임이다. 처음에는 비어있던 사각 보드의 교차점(점)에서 플레이됩니다. 보드의 위쪽과 아래쪽 가장자리는 검은색이고 왼쪽과 오른쪽 가장자리는 흰색입니다.



정의들

돌을 뒤집는다는 것은 그것을 반대 색의 돌로 대체하는 것을 의미합니다.

취약한 검은 돌은 다음의 두 가지 패턴 또는 그 번역, 회전, 반사 중 적어도 한 가지에 해당하는 검은 돌이다.

a) b2에는 검은 돌, b3, a3, a2, b1에는 흰 돌이 있다.

b) b2, a3, a2, b1, c1에 검은 돌과 흰 돌이 있다.

마찬가지로 하얀 돌은 색이 반대로 되어 있다. 모든 경우에, 칠판의 가장자리는 각각의 색깔의 돌 선으로 계산되며, 길이는 칠판의 일반적인 열이나 기둥의 길이와 같다. 이러한 패턴 외부에 있는 점의 상태는 관련이 없습니다.



놀다

검은색이 먼저 재생되고 나서 번갈아 돌아간다. 자신의 차례에 따라, 플레이어는 보드의 빈 지점에 자신의 색깔의 돌을 놓거나 취약한 적의 돌을 뒤집어야 한다.

만약 한 선수가 자신의 차례에 이용할 수 있는 움직임이 없다면, 그들은 통과해야 한다. 그렇지 않으면 통과가 허용되지 않습니다. 선수들 중 적어도 한 명은 항상 가능한 움직임이 있을 것이다.

만약 선수의 차례가 끝날 때, 자신의 색깔의 서로 반대쪽 보드 가장자리에 직교적으로 인접한 스톤이 닿으면, 그 플레이어가 승리한다. 추첨은 불가능합니다.



파이 규칙

그 파이 규칙은 경기를 공정하게 하기 위해 사용됩니다. 이는 화이트가 첫 번째 턴에서만 정규적인 움직임을 보이는 대신 편을 바꿀 수 있는 선택권을 갖게 된다는 것을 의미한다.



변형

다음의 돌연변이는 게임의 캐릭터를 변경하기 위해 함께 또는 개별적으로 사용할 수 있다:

a) 두 취약점 패턴 모두 왼쪽 위 모서리에 있는 돌이 제거되어 있다. 그로 인해 크로스웨이를 연상시키는 게임이 만들어지지만, 빈 점에서는 다소 느리고 불법적인 움직임이 없다. 이 목록에 있는 다른 모든 돌연변이기는 이 돌연변이기와 결합할 때 가장 잘 작동합니다.

b) 가장 최근의 방향에서 적에게 뒤집힌 돌은 여전히 뒤집기 목적으로 아군으로 간주된다. 이 경우, 우승 조건은 차례가 끝날 때가 아니라 시작할 때 확인해야 하며, 다음 차례에 상대가 스톤을 다시 뒤집을 수 있다면 그것은 불법이다.

c) 자신의 차례에 따라, 플레이어는 자신의 색깔의 스톤을 최대 2개까지 빈 지점에 놓거나 취약한 적의 스톤 하나를 뒤집어야 한다.

d) 플레이어가 스톤을 캡처(뒤집기)하고 보드에 빈 포인트가 있으면 캡쳐한 스톤을 보드 옆에 놓고 상대는 보드의 빈 지점에 배치한 후 정기적으로 움직여야 한다.

e) 경기 시작 전, 보드는 체크무늬를 이루는 돌로 채워진다. 이것은 Metomorosis와 매우 유사하지만 무승부가 없는 게임을 만들어낸다.


Introduction

Morphos is a drawless connection game for two players: Black and White. It's played on the intersections (points) of an initially empty square board. The top and bottom edges of the board are colored black; the left and right edges are colored white.



Definitions

To flip a stone means to replace it with a stone of the opposite color.

A vulnerable black stone is a black stone that is part of at least one of the following two patterns or their translations, rotations or reflections:

a) Black stone on b2 and white stones on b3, a3, a2 and b1.

b) Black stone on b2 and white stones on a4, a3, a2, b1 and c1.

Likewise, with colors reversed, for vulnerable white stones. In all cases, the colored edges of the board count as lines of stones of their respective colors, with a length equal to that of a normal row or column of the board. The status of any points outside those patterns is irrelevant.



Play

Black plays first, then turns alternate. On their turn, a player must either place a stone of their color on an empty point of the board or flip a vulnerable enemy stone.

If a player has no moves available on their turn, they must pass. Passing is otherwise not allowed. There will always be a move available to at least one of the players.

If, at the end of a player's turn, there is a chain of orthogonally adjacent stones of their color touching the two opposite board edges of their color, that player wins. Draws are not possible.



Pie rule

The pie rule is used in order to make the game fair. This means that White will have the option, on his first turn only, to change sides instead of making a regular move.



Variants

The following mutators can be used (together or separately) to alter the character of the game:

a) Both vulnerability patterns have the stone in the top left corner removed from them. This results in a game reminiscent of Crossway, but somewhat slower and free of illegal moves on empty points. All other mutators on this list work best when combined with this one.

b) A stone that was flipped by the enemy on their latest turn still counts as a friendly stone for flipping purposes. In this case, the winning condition must be checked for a player at the start of their turn instead of at the end of it, and it's illegal to flip a stone if the opponent could flip it back on their next turn.

c) On their turn, a player must either place up to two stones of their color on empty points or flip one vulnerable enemy stone.

d) When a player captures (flips) a stone and there are empty points on the board, the captured stone is placed next to the board, and the opponent must place it on an empty point of the board before making a regular move.

e) Before the start of the game, the board is filled with stones forming a checkered pattern. This results in a game very similar to Metamorphosis but without draws.

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