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BGG랭킹
BGG전체 : 5189
STRATEGY : 1921
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인원
2-8 명
BGG추천: 1-6 명 -
게임시간
120-120 분
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연령
14+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
2.74 / 5
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디자이너
Alfredo Genovese
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아티스트
Lucia Valentini
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인원
게임 소개
Bolide는 어떤 카드나 주사위도 자동차를 움직이지 않기 때문에 스스로를 혁명적인 자동차 경주 게임으로 보여줍니다.
각 운전자는 두 번째 폰을 기반으로 한 이동 메커니즘을 적용하여 자신의 차를 완전히 제어할 수 있으며, 경주 중 자동차의 실제 가속, 감속 및 관성 움직임을 재현할 수 있다.
이러한 메커니즘을 배우는 것은 경주용 자동차를 운전하는 법을 배우고 매우 높은 시뮬레이션 수준을 경험하는 것을 의미한다: 운전자들은 트랙의 광장을 따라 가장 좋은 경로를 찾아내고 그들이 원하는 속도로 차를 밀 수 있으며, 상대 선수와 경주를 하고 숨 막히는 오버태킹이나 극한 브레이크를 할 수 있다.
그들은 운전 스타일을 가지고 장난을 친다. 하지만 마지막까지 엔진과 타이어를 보존해야 합니다
고급 단계로 넘어가면, 운전 기술 외에도 최고의 운전자들은 최고의 타이어를 선택하고, 피트 스톱 전술과 롱 레이스 전술 중 하나를 결정하며, 다른 모든 것들보다 앞서 차를 밀기 위한 최적의 설정을 파악함으로써 그들의 전략적 능력을 입증해야 할 것이다.
시뮬레이션과 플레이의 수준을 향상시키기 위해 우수한 성능 요청, 예상치 못한 이벤트 및 위험 상황을 관리하기 위한 다이가 제공됩니다. 이는 Bolide 레이스에 예기치 않은 상황을 더합니다.
이 게임에는 다국어 규칙(이탈리아어, 영어, 독일어)이 제공됩니다.
확장 기준:
Bolide Tracks #1: 이탈리아 GP의 로마와 브라질 GP의 오코포
Bolide 트랙 #2: 독일 GP의 Bugeleisenring과 일본 GP의 쓰나미
개발 위치:
경마장
다음과 유사:
타카라
각 운전자는 두 번째 폰을 기반으로 한 이동 메커니즘을 적용하여 자신의 차를 완전히 제어할 수 있으며, 경주 중 자동차의 실제 가속, 감속 및 관성 움직임을 재현할 수 있다.
이러한 메커니즘을 배우는 것은 경주용 자동차를 운전하는 법을 배우고 매우 높은 시뮬레이션 수준을 경험하는 것을 의미한다: 운전자들은 트랙의 광장을 따라 가장 좋은 경로를 찾아내고 그들이 원하는 속도로 차를 밀 수 있으며, 상대 선수와 경주를 하고 숨 막히는 오버태킹이나 극한 브레이크를 할 수 있다.
그들은 운전 스타일을 가지고 장난을 친다. 하지만 마지막까지 엔진과 타이어를 보존해야 합니다
고급 단계로 넘어가면, 운전 기술 외에도 최고의 운전자들은 최고의 타이어를 선택하고, 피트 스톱 전술과 롱 레이스 전술 중 하나를 결정하며, 다른 모든 것들보다 앞서 차를 밀기 위한 최적의 설정을 파악함으로써 그들의 전략적 능력을 입증해야 할 것이다.
시뮬레이션과 플레이의 수준을 향상시키기 위해 우수한 성능 요청, 예상치 못한 이벤트 및 위험 상황을 관리하기 위한 다이가 제공됩니다. 이는 Bolide 레이스에 예기치 않은 상황을 더합니다.
이 게임에는 다국어 규칙(이탈리아어, 영어, 독일어)이 제공됩니다.
확장 기준:
Bolide Tracks #1: 이탈리아 GP의 로마와 브라질 GP의 오코포
Bolide 트랙 #2: 독일 GP의 Bugeleisenring과 일본 GP의 쓰나미
개발 위치:
경마장
다음과 유사:
타카라
Bolide presents itself as a revolutionary car racing game since no cards or dice move the cars.
Each driver can take total control of his own car by applying a move mechanism based on a second pawn, able to reproduce the real accelerations, decelerations and inertial movements of the cars during the races.
To learn such a mechanism means to learn driving a racing car and to experience a very high simulation level: the drivers can work out the best routes along the squares of the track and push their car at the speed they want, racing opponents and making breathtaking over-takings or extreme braking.
They really play with their driving style. But they should make sure they preserve their engine and tires for the last part of the race...
Moving on to the advanced level, the top drivers, besides their driving skills, will have to demonstrate their strategic abilities by choosing the best tires, by deciding between pit stops tactics or long race ones and by identifying the optimum set-up to push the car ahead of all others.
To improve the level of simulation and play, a die is provided to rule superior performance requests, unforeseen events & risky situations: this adds a touch of the unexpected to the Bolide race.
The game comes with multilingual rules (Italian, English, German)
Expanded by:
Bolide Tracks #1: Roma, Italian GP, and O Copo, Brazilian GP
Bolide Tracks #2: Bugeleisenring, German GP, and Tsunami, Japanese GP
Developed from:
Racetrack
Similar to:
Tacara
Each driver can take total control of his own car by applying a move mechanism based on a second pawn, able to reproduce the real accelerations, decelerations and inertial movements of the cars during the races.
To learn such a mechanism means to learn driving a racing car and to experience a very high simulation level: the drivers can work out the best routes along the squares of the track and push their car at the speed they want, racing opponents and making breathtaking over-takings or extreme braking.
They really play with their driving style. But they should make sure they preserve their engine and tires for the last part of the race...
Moving on to the advanced level, the top drivers, besides their driving skills, will have to demonstrate their strategic abilities by choosing the best tires, by deciding between pit stops tactics or long race ones and by identifying the optimum set-up to push the car ahead of all others.
To improve the level of simulation and play, a die is provided to rule superior performance requests, unforeseen events & risky situations: this adds a touch of the unexpected to the Bolide race.
The game comes with multilingual rules (Italian, English, German)
Expanded by:
Bolide Tracks #1: Roma, Italian GP, and O Copo, Brazilian GP
Bolide Tracks #2: Bugeleisenring, German GP, and Tsunami, Japanese GP
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