-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
-
-
인원
1-1 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
150-150 분
-
연령
10+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
1.00 / 5
-
디자이너
Terry Goodchild
-
아티스트
-
인원
게임 소개
롱윈딩 로드는 남자 141명, 여자 78명이 한 해 동안 6개 레이스를 뛰는 풀시즌 마라톤 챔피언십을 운영할 수 있는 기회를 제공한다. 여러분은 40개가 넘는 코스 중에서 날씨 수식어와 함께 선택할 수 있습니다. 남자 12개 레이스, 여자 10개의 챔피언십 시즌이 제안되어 각 레이스마다 약 2시간 반의 게임 시간이 소요되며, 여러분의 피드백을 따를 수 있다면 많은 리플레이 게이머들이 가능한 범위 내에서 이 시즌을 완료하는 데 약 60시간이 걸릴 것입니다.
작은 무리의 주자들이 메인 팩 앞에서 이탈하고, 다른 주자들은 뒤에서 밀리는 등 실제 마라톤 종목이 발전하는 방식을 재현하는 것이 목적이었다.
필요에 따라 더 많은 숫자에 대처할 수 있는 시스템이지만 40~70명의 선발 선수를 추천하며, 1km 단위로 레이스를 진행하기 때문에 각 킬로미터마다 주사위 굴림을 요구하는 것은 합리적이지도 않고 즐겁지도 않다. 70개의 필드에는 약 3000개의 주사위 롤이 수반됩니다!
따라서 우리는 각 그룹 내에서 레이팅의 특정 킬로미터에 대한 등급 확인이 필요한 주자를 식별하는 것(게임 용어로 그룹은 엔들리스 트랙의 10초 공간을 차지하는 한 그룹 이상으로 구성된 여러 주자로 구성됨)에만 관심이 있다. 또는 역방향 이동 - 이 킬로미터에 걸쳐 그룹 내에서 약 10초의 이득 또는 손실입니다.
내셔널 챔피언십, 유럽 챔피언십, 코먼웰스 챔피언십, 아시아 챔피언십은 메인 시즌 챔피언십의 맥락에서 운영될 수 있으며, 팀 챔피언십은 레이스별 또는 풀 시즌별로 운영될 수 있다.
작은 무리의 주자들이 메인 팩 앞에서 이탈하고, 다른 주자들은 뒤에서 밀리는 등 실제 마라톤 종목이 발전하는 방식을 재현하는 것이 목적이었다.
필요에 따라 더 많은 숫자에 대처할 수 있는 시스템이지만 40~70명의 선발 선수를 추천하며, 1km 단위로 레이스를 진행하기 때문에 각 킬로미터마다 주사위 굴림을 요구하는 것은 합리적이지도 않고 즐겁지도 않다. 70개의 필드에는 약 3000개의 주사위 롤이 수반됩니다!
따라서 우리는 각 그룹 내에서 레이팅의 특정 킬로미터에 대한 등급 확인이 필요한 주자를 식별하는 것(게임 용어로 그룹은 엔들리스 트랙의 10초 공간을 차지하는 한 그룹 이상으로 구성된 여러 주자로 구성됨)에만 관심이 있다. 또는 역방향 이동 - 이 킬로미터에 걸쳐 그룹 내에서 약 10초의 이득 또는 손실입니다.
내셔널 챔피언십, 유럽 챔피언십, 코먼웰스 챔피언십, 아시아 챔피언십은 메인 시즌 챔피언십의 맥락에서 운영될 수 있으며, 팀 챔피언십은 레이스별 또는 풀 시즌별로 운영될 수 있다.
Long Winding Road provides the chance to run a full season's Marathon Championship with the 141 men and 78 women each running 6 races during the year. You can choose from over 40 courses together with their Weather Modifiers. A Championship season of 12 races for men and 10 for women is suggested, so with each race taking about 2 1/2 hours playing time such a season would take around 60 hours to complete - well within the realms of possibility for many replay gamers if feedback from you is anything to go by.
The aim has been to try to recreate the way in which actual Marathon events develop, with small groups of runners breaking away off the front of the main pack, and others losing ground off the back.
We recommend 40 to 70 starters, although the system can cope with larger numbers if necessary, and we deal with the race in 1 kilometer stages, so it would not be sensible or enjoyable to require a dice roll for every competitor each kilometer. With a field of 70 that would entail around 3000 dice rolls!
So we only concern ourselves with identifying those runners within each Group (in game terms a Group consists of any number of runners from one upwards occupying a single 10-second space of our Endless Track) who need their Rating checked for that particular kilometer of the race to see whether they stay with their present Group, or make a forward or backward movement - that is gain or lose around 10 seconds on their Group over this kilometer.
National, European, Commonwealth, and Asian Championships can be run within the context of the main season's Championship, plus a Team Championship on a race-by-race or full season basis.
The aim has been to try to recreate the way in which actual Marathon events develop, with small groups of runners breaking away off the front of the main pack, and others losing ground off the back.
We recommend 40 to 70 starters, although the system can cope with larger numbers if necessary, and we deal with the race in 1 kilometer stages, so it would not be sensible or enjoyable to require a dice roll for every competitor each kilometer. With a field of 70 that would entail around 3000 dice rolls!
So we only concern ourselves with identifying those runners within each Group (in game terms a Group consists of any number of runners from one upwards occupying a single 10-second space of our Endless Track) who need their Rating checked for that particular kilometer of the race to see whether they stay with their present Group, or make a forward or backward movement - that is gain or lose around 10 seconds on their Group over this kilometer.
National, European, Commonwealth, and Asian Championships can be run within the context of the main season's Championship, plus a Team Championship on a race-by-race or full season basis.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
472
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
431
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
373
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
337
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
601
-
2024-11-13
-
Lv.18