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BGG랭킹
BGG전체 : 2253
THEMATIC : 386
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인원
1-4 명
BGG추천: 1-3 명 -
게임시간
60-180 분
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연령
12+
BGG추천: 14+ -
게임 난이도
3.71 / 5
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디자이너
Andrew Parks
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아티스트
William Bricker, Víctor Pérez Corbella, Biagio D'Alessandro, Manolis Frangidis (Μανώλης Φραγγίδης), Christopher Guild, Agri Karuniawan, Konrad Langa, Evgeni Maloshenkov, Nikita Nanako, Chechu Nieto, Mirco Paganessi, Jim Parks, Juelle Quilantang, Unique Litani Soparie, Nicoleta Stavarache, Jessada Suthi, Andy Zazzera
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인원
게임 소개
보이드(Void)가 구세계의 많은 부분을 집어삼키기 전 시대에는 지구 깊은 곳을 침략하기 위해 뭉친 건장한 인간, 엘프, 난쟁이, 요정들이 있었다. 이 영웅들은 지식, 보물, 영광을 찾아 깨지지 않는 동맹을 맺었다. 경쟁 상대들은 종종 같은 지하감옥으로 내려오곤 했는데, 이 회사들은 어두운 구석 뒤에 숨어있는 괴물들과 싸우면서 서로 치열하게 싸웠다. 이 세상엔 구덩이의 위험을 공유하는 사람들을 함께 묶는 맹세만큼 신성한 것이 없었던 대담한 시대였다. 이것은 던전 동맹의 시대였다.
던전 얼라이언스(Dungeon Alliance)는 플레이어가 경험과 보물을 찾아 위험한 던전으로 1-4팀의 모험가를 보낼 수 있는 데크빌딩 미니어처 어드벤처 게임이다. 게임이 시작될 때 각 플레이어는 4명의 영웅으로 구성된 자신의 팀을 선발하고 전술적 움직임과 카드 플레이를 사용하여 던전의 몬스터와 보물을 극복한다. 각 플레이어는 영웅 4명의 출발 카드를 포함한 고유한 12장의 출발 데크로 시작합니다.
라이벌 팀들은 몬스터를 죽이기 위해 서로 경쟁하거나, 심지어 완전한 지배권을 위해 서로 싸울 수도 있다. 각 팀의 영웅들이 몬스터와 도전을 극복하면서 동맹 덱에 사용할 새 카드를 구매하는 데 사용할 수 있는 경험치(XP) 토큰을 얻는다. 일단 소비되면 XP 토큰은 뒤집혀서 게임이 끝날 때까지 보관된다. 태양이 구덩이에서 나온 사람들을 맞이할 때, 가장 많이 축적된 동맹은 승리의 맨틀을 주장합니다.
던전 얼라이언스는 경쟁, 협동, 단독 플레이를 위한 규칙을 포함합니다.
마이크로배지:
던전 동맹 팬
특별 기사:
던전 얼라이언스 스토어
던전 얼라이언스 FAQ
던전 얼라이언스: 웹코믹 어드벤처
던전 얼라이언스의 첫 번째 게임: 어둠으로의 첫 걸음을 내딛기 위한 조언
던전 얼라이언스(Dungeon Alliance)는 플레이어가 경험과 보물을 찾아 위험한 던전으로 1-4팀의 모험가를 보낼 수 있는 데크빌딩 미니어처 어드벤처 게임이다. 게임이 시작될 때 각 플레이어는 4명의 영웅으로 구성된 자신의 팀을 선발하고 전술적 움직임과 카드 플레이를 사용하여 던전의 몬스터와 보물을 극복한다. 각 플레이어는 영웅 4명의 출발 카드를 포함한 고유한 12장의 출발 데크로 시작합니다.
라이벌 팀들은 몬스터를 죽이기 위해 서로 경쟁하거나, 심지어 완전한 지배권을 위해 서로 싸울 수도 있다. 각 팀의 영웅들이 몬스터와 도전을 극복하면서 동맹 덱에 사용할 새 카드를 구매하는 데 사용할 수 있는 경험치(XP) 토큰을 얻는다. 일단 소비되면 XP 토큰은 뒤집혀서 게임이 끝날 때까지 보관된다. 태양이 구덩이에서 나온 사람들을 맞이할 때, 가장 많이 축적된 동맹은 승리의 맨틀을 주장합니다.
던전 얼라이언스는 경쟁, 협동, 단독 플레이를 위한 규칙을 포함합니다.
마이크로배지:
던전 동맹 팬
특별 기사:
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던전 얼라이언스 FAQ
던전 얼라이언스: 웹코믹 어드벤처
던전 얼라이언스의 첫 번째 게임: 어둠으로의 첫 걸음을 내딛기 위한 조언
In the days before the Void consumed much of the Old World, there were stalwart humans, elves, dwarves, and gnomes who banded together to invade the deep places of the earth. These heroes forged unbreakable alliances in search of knowledge, treasure, and glory. Rival adventuring parties would often descend into the same dungeon, and these companies fought one another as fiercely as they battled the monsters that lurked behind every dark corner. These were daring times, when nothing in the world was considered more sacred than the oath that bound those who shared the dangers of the pit together. This was the age of the Dungeon Alliance.
Dungeon Alliance is a deck-building, dungeon-crawling miniatures adventure game that allows players to send 1-4 different teams of adventurers into perilous dungeons in search of experience and treasure. At the start of the game, each player drafts their own team of four heroes (from the 17 included in the game) and uses tactical movement and card play to overcome the dungeon's monsters and treasures. Each player starts with a unique twelve-card starting deck that includes the starting cards from all four of their heroes.
Rival teams may compete with one another to slay monsters, or even battle one another for complete domination. As each team of heroes overcomes monsters and challenges, they earn experience point (XP) tokens that they can spend to purchase new cards for their alliance decks. Once spent, XP tokens are flipped face down and kept until the end of the game. When the sun greets those who emerge from the pit, the alliance that has accrued the most XP claims the mantle of victory.
Dungeon Alliance includes rules for competitive, cooperative, and solo play.
Microbadges:
Dungeon Alliance fan
Special Articles:
Dungeon Alliance Store
Dungeon Alliance FAQ
Dungeon Alliance: A Webcomic Adventure
Your First Game of Dungeon Alliance: Advice for your First Steps into Darkness
Dungeon Alliance is a deck-building, dungeon-crawling miniatures adventure game that allows players to send 1-4 different teams of adventurers into perilous dungeons in search of experience and treasure. At the start of the game, each player drafts their own team of four heroes (from the 17 included in the game) and uses tactical movement and card play to overcome the dungeon's monsters and treasures. Each player starts with a unique twelve-card starting deck that includes the starting cards from all four of their heroes.
Rival teams may compete with one another to slay monsters, or even battle one another for complete domination. As each team of heroes overcomes monsters and challenges, they earn experience point (XP) tokens that they can spend to purchase new cards for their alliance decks. Once spent, XP tokens are flipped face down and kept until the end of the game. When the sun greets those who emerge from the pit, the alliance that has accrued the most XP claims the mantle of victory.
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