-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
-
-
인원
2-8 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-90 분
-
연령
8+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.33 / 5
-
디자이너
Richard Borg
-
아티스트
Cyrille Daujean, Julien Delval, Don Perrin, Claude Rica
-
인원
게임 소개
Days of Wonder의 회고록 '44 전투 지도 시리즈 중 첫 번째인 할힌골 전투는 이번 확장에서 제공되는 두 번의 사전 인쇄된 돌파구 전투로 개선될 수 있는 여섯 가지 표준 시나리오의 캠페인을 제공한다.
더 자세히 말하자면, 할힌골 전투는 제2차 세계 대전 초기에 소련-일본 국경의 할하강(할힌골)을 따라 벌어진 일련의 전투이다. 일본 제6군은 몽골 기병을 포함한 소련 제57특수군단과 대치하고 있었다. 처음에는 짧은 교전에 불과했지만, 곧 공개전으로 확대되었다. 이 전역은 5개월 동안 지속되었고 소련의 승리로 끝났다. 이 확장의 6가지 표준 시나리오는 개별적으로 또는 캠페인으로서 플레이할 수 있으며, 각 시나리오 결과는 다음 시나리오에 영향을 미친다. 사전 인쇄된 Breakthrough 시나리오 - Bain Tagan Heights와 Kighting the Noose —는 캠페인에서 플레이할 수 있으며, 두 가지 오버로드 시나리오 중 하나인 Croclement at Khalkin-Gol에서도 플레이할 수 있습니다.
두 번째 오버로드 시나리오인 케이프 토로키나 랜딩스는 수년 후 벌어진 미 해병대와 일본군의 치열한 토로키나 케이프 전투를 강조한다.
이 확장은 또한 6대의 소련 BA-10 장갑차와 6대의 일본식 97 테케 전차도 포함하고 있다.
할힌골 전투는 2명에서 8명의 플레이어를 위해 설계되었다. 크기가 큰 각각의 지도는 모든 지형, 장애물, 유닛 위치를 미리 인쇄하여 플레이할 수 있도록 준비되어 있어 플레이어들이 단순히 수치를 추가하고 플레이할 수 있습니다. 다양한 확장 시나리오에는 회고록 '44(오버로드 시나리오의 경우 2부)와 지형 팩, 동부 전선 및 태평양 극장 확장본이 필요하다. Equipment Pack과 Winter Wars 확장도 권장됩니다.
—출판사의 설명
더 자세히 말하자면, 할힌골 전투는 제2차 세계 대전 초기에 소련-일본 국경의 할하강(할힌골)을 따라 벌어진 일련의 전투이다. 일본 제6군은 몽골 기병을 포함한 소련 제57특수군단과 대치하고 있었다. 처음에는 짧은 교전에 불과했지만, 곧 공개전으로 확대되었다. 이 전역은 5개월 동안 지속되었고 소련의 승리로 끝났다. 이 확장의 6가지 표준 시나리오는 개별적으로 또는 캠페인으로서 플레이할 수 있으며, 각 시나리오 결과는 다음 시나리오에 영향을 미친다. 사전 인쇄된 Breakthrough 시나리오 - Bain Tagan Heights와 Kighting the Noose —는 캠페인에서 플레이할 수 있으며, 두 가지 오버로드 시나리오 중 하나인 Croclement at Khalkin-Gol에서도 플레이할 수 있습니다.
두 번째 오버로드 시나리오인 케이프 토로키나 랜딩스는 수년 후 벌어진 미 해병대와 일본군의 치열한 토로키나 케이프 전투를 강조한다.
이 확장은 또한 6대의 소련 BA-10 장갑차와 6대의 일본식 97 테케 전차도 포함하고 있다.
할힌골 전투는 2명에서 8명의 플레이어를 위해 설계되었다. 크기가 큰 각각의 지도는 모든 지형, 장애물, 유닛 위치를 미리 인쇄하여 플레이할 수 있도록 준비되어 있어 플레이어들이 단순히 수치를 추가하고 플레이할 수 있습니다. 다양한 확장 시나리오에는 회고록 '44(오버로드 시나리오의 경우 2부)와 지형 팩, 동부 전선 및 태평양 극장 확장본이 필요하다. Equipment Pack과 Winter Wars 확장도 권장됩니다.
—출판사의 설명
The Battles of Khalkhin-Gol, the first installment in Days of Wonder's second series of Memoir '44 Battle Maps, offers a campaign of six standard scenarios that can be enhanced with the two pre-printed Breakthrough battles provided in this expansion.
In more detail, The Battles of Khalkhin-Gol is a series of battles fought along the Halha River (Khalkhin-Gol) on the Soviet-Japanese border at the very beginning of World War II. The Japanese Sixth Army was facing the Soviet 57th Special Corps, including Mongolian cavalry. At first, the battles were only short skirmishes, but it soon escalated into open war. The whole campaign lasted five months and ended with a Soviet victory. The six standard scenarios of this expansion can be played separately or as a campaign, with each scenario outcome impacting the following one. The pre-printed Breakthrough scenarios — Bain Tsagan Heights and Tightening the Noose — can be played in the campaign as well as one of the two Overlord scenarios, Encirclement at Khalkhin-Gol.
The second Overlord scenario, Cape Torokina Landings, highlights the fierce battle for Cape Torokina between U.S. Marines and Japanese forces that took place years later; therefore, it is not part of the campaign.
This expansion also includes six Soviet BA-10 Armored Cars and six Japanese Type 97 Te-Ke tankettes that players will find useful for many of the scenarios included.
The Battles of Khalkhin-Gol is designed for 2 to 8 players. Each oversized map is ready-to-play with all terrain, obstacles, and unit positions pre-printed so players can simply add the figures and play. The various scenarios of the expansion require one copy of Memoir '44 (two for the Overlord scenarios), as well as the Terrain Pack, Eastern Front, and Pacific Theater expansions. The Equipment Pack and Winter Wars expansions are also recommended.
—description from the publisher
In more detail, The Battles of Khalkhin-Gol is a series of battles fought along the Halha River (Khalkhin-Gol) on the Soviet-Japanese border at the very beginning of World War II. The Japanese Sixth Army was facing the Soviet 57th Special Corps, including Mongolian cavalry. At first, the battles were only short skirmishes, but it soon escalated into open war. The whole campaign lasted five months and ended with a Soviet victory. The six standard scenarios of this expansion can be played separately or as a campaign, with each scenario outcome impacting the following one. The pre-printed Breakthrough scenarios — Bain Tsagan Heights and Tightening the Noose — can be played in the campaign as well as one of the two Overlord scenarios, Encirclement at Khalkhin-Gol.
The second Overlord scenario, Cape Torokina Landings, highlights the fierce battle for Cape Torokina between U.S. Marines and Japanese forces that took place years later; therefore, it is not part of the campaign.
This expansion also includes six Soviet BA-10 Armored Cars and six Japanese Type 97 Te-Ke tankettes that players will find useful for many of the scenarios included.
The Battles of Khalkhin-Gol is designed for 2 to 8 players. Each oversized map is ready-to-play with all terrain, obstacles, and unit positions pre-printed so players can simply add the figures and play. The various scenarios of the expansion require one copy of Memoir '44 (two for the Overlord scenarios), as well as the Terrain Pack, Eastern Front, and Pacific Theater expansions. The Equipment Pack and Winter Wars expansions are also recommended.
—description from the publisher
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
455
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
429
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
368
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
329
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
599
-
2024-11-13
-
Lv.18