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  • 인원

    1-4 명

    BGG추천: 1-1 명
  • 게임시간

    360-600 분

  • 연령

    0+

    BGG추천: 16+
  • 게임 난이도

    3.00 / 5

게임 소개

게시자의 설명:

수상 경력에 빛나는 디자이너 테드 S. 라이커의 작품 '제3제국의 몰락'은 유럽에서의 지난 2년간의 극적인 2차 세계대전을 다루고 있다.

1943년 7월입니다. 시칠리아 해변에서 러시아 중부의 평원에 이르기까지, 수백만 명의 사람들이 유럽의 운명을 결정하고 2차 세계대전의 종말을 가져올 준비가 되어 있다.

두 개의 큰 육각 지도가 프랑스에서 중앙 러시아, 그리고 레닌그라드에서 시칠리아까지 유럽을 덮고 있다. 부대에는 육군, 군단, 그리고 몇몇 경우에는 사단들이 있다. 두 달 동안 열두 번의 교대가 있다.

그 변화들은 빠르게 진행되지만, 각각의 변화들 안에는 반응과 착취에 대한 규칙들이 있는 많은 미묘한 것들이 있다. 전방의 틈새를 메우기 위한 축과 제3제국으로 더 나아가기 위한 모든 마지막 기회를 이용하는 연합국으로서 다양한 운동 세그먼트를 최대한 활용하는 것은 두 참가자들에게 필수적이다. 그러나 그 독일 선수는 수동적인 수비는 실패할 운명이며, 선택적인 역습이 적을 막는데 필수적이라는 것을 빠르게 배울 것이다.

이 게임은 소련과 독일 사령부(Stavka)에 대한 규칙을 포함하고 있으며, 히틀러의 군사 문제에 대한 간섭 증가의 효과는 독일 플레이어가 적의 ZOC로부터 보병 부대를 후퇴시키기 위해 OKW(서부 전선 본부) 또는 OKH(동부 전선 본부)를 사용해야 한다는 규칙을 통해 나타난다.

소련과 독일이 쿠르스크에서 죽음의 싸움으로 게임을 시작하는 동안, 연합군은 네덜란드에서 그리스에 이르는 침공 장소의 선택과 함께 어디를 침공할 것인가에 대한 초기 딜레마에 직면한다. 이탈리아를 전쟁에서 몰아내라, 아니면 제2전선에서 당장! 북서유럽에서 선택하라: 선택은 당신의 것이다.

물류의 역사적 중요성을 모델링하면서 공급 규칙은 최대한 단순하게 유지되어 왔다. 특히 서방 연합군은 군사 보급에 있어서 항구의 중요성을 알게 될 것이며, 전략을 기반으로 삼아야 할 것이다.

아마도 가장 중요한 것은 이 게임이 몇 가지 간단한 규칙과 소수의 카운터만으로 유럽을 둘러싼 전략 공중전을 효과적으로 모델링한다는 것이다. 그러나 이 게임 ‘는 쉽게 배울 수 있지만, 연합군은 공군 자원을 우선시해야 하고, 루프트바페는 연합군의 공습을 늦추고 전장에서 독일군을 지원하기 위해 고군분투하기 때문에 전쟁 진행 과정에 극적인 영향을 미칠 수 있다. 그 도전들은 많고 미묘하다.

다른 규칙들은 가변적인(그리고 저하된) 독일군 병력, 연합군 공수부대, 전략 수송, 요새, 유고슬라비아 파르티잔, 추축 소국(이탈리아 항복 포함)을 포함한다.

이 게임은 2명(축, 연합/소련) 또는 3명(축, 연합, 소련)이 플레이할 수 있지만 단독으로도 잘 작동한다. 제3제국의 몰락은 역사에 대한 충실성과 재미있는 게임 시스템을 결합한 대규모의 결정과 아슬아슬한 결정의 게임입니다.­


제품 정보
복잡성: 10점 만점에 5점
카드놀이의 적합성: 10점 만점에 8점
시간 척도: 1회전 = 2개월
지도 축척: 1 16진수 = 30마일
부대 규모: 육군, 군단 및 일부 사단
플레이어: 2명이면 가장 좋지만 3명 또는 솔리테어로도 잘 할 수 있습니다.
게임 시간: 6-10시간
Description from the publisher:

From award-winning designer Ted S. Raicer, The Fall of the Third Reich covers the dramatic last two years of WWII in Europe, as the Western Allies and the Soviet Union fight against fierce German resistance to bring down the Thousand-Year Reich.

The time is July, 1943. From the beaches of Sicily to the plains of central Russia, millions of men are poised to decide the fate of Europe and bring about the end of WWII...

Two large hex maps cover Europe from France to Central Russia, and Leningrad to Sicily. Units are Armies, Corps, and in a few cases, Divisions. There are twelve two-month turns.

Those turns play quickly, and yet there is a lot of subtlety within each one, with rules for both reaction and exploitation. Getting the most out of the various movement segments is essential for both players: as the Axis for plugging gaps in the front line, and as the Allies for exploiting every last opportunity to move ever further into the Third Reich proper. But the German player will quickly learn that a passive defense is doomed to fail, and that selective counterattacks are vital to hold the enemy at bay.

The game includes rules for Soviet and German Command (Stavka), while the effects of Hitler's increasing interference in military affairs is presented through a rule which requires the German player to use OKW (West Front Headquarters) or OKH (East Front HQ) to be able to retreat infantry units from an enemy ZOC.

While the Soviets and Germans begin the game locked in a death struggle at Kursk, the Allies face the early dilemma of where to invade, with a choice of invasion sites ranging from Holland to Greece. Knock Italy out of the war or Second Front Now! in Northwest Europe: the choices are yours.

Supply rules have been kept as simple as possible, while still modeling the historic importance of logistics. The Western Allies in particular will learn the importance of ports in supplying their armies, and have to base their strategy around them.

Perhaps most significantly, the game effectively models the Strategic Air War over Europe with only a few simple rules and a handful of counters. But though easy to learn, this ‘game within a game’ can have a dramatic impact upon the course of the war, as the Allies must prioritize their air resources while the Luftwaffe struggles both to slow the Allied air offensive and support the German armies in the field. The challenges are numerous and subtle.

Other rules cover variable (and degrading) German troop strength, Allied Airborne drops, Strategic Transit, Forts, Yugoslav Partisans, and Axis Minor Powers, including Italian Surrender

The game can be played by two (Axis and Allied/Soviet) or three players (Axis, Allied and Soviet) but also works well solo. The Fall of the Third Reich is a game of large scope and nail-biting decisions, combining fidelity to history with a fun playable game system."


Product Information
Complexity: 5 out of 10
Solitaire Suitability: 8 out of 10
Time Scale: 1 turn = 2 months
Map Scale: 1 hex = 30 miles
Unit Scale: Armies, Corps and some Divisions
Players: Best with 2 players but can be played well with 3 players or solitaire
Playing Time: 6-10 hours

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