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Keltis (with Neue Wege, Neue Ziele) (2012)
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  • 인원

    2-4 명

    BGG추천: 2-4 명
  • 게임시간

    30-30 분

  • 연령

    10+

    BGG추천: 8+
  • 게임 난이도

    2.00 / 5

게임 소개

《켈티스》 (Keltis)는 로스트 시티스를 기반으로 한 멀티플레이어 게임으로, 나중에 니지아의 오리지널 규칙과 테마를 로스트 시티즈(Lost City)로 출시하였다. 보드 게임.

플레이어들은 돌길을 따라 그들의 플레이 피스를 이동시키기 위해 카드를 합니다. 카드는 각각 하나의 경로에 해당하는 다섯 가지 색상/기호 중 하나를 표시합니다. 또한 각 카드에는 숫자(0-10, 각각 두 번)가 표시됩니다. 각 색상에서 각 플레이어는 오름차순 또는 내림차순으로 카드를 플레이할 수 있다. 로스트 시티와 마찬가지로 경로상의 마지막 공간은 높은 점수를 부여하지만 일찍 끝나는 것은 부정적인 것을 주기 때문에 몇 개의 경로에 집중하는 것이 좋다.

활성화된 플레이어는 카드 하나를 플레이하거나 카드를 폐기한 다음 해당 플레이 피스를 이동시킨다. 많은 공간들은 약간의 보너스를 부여하는 토큰을 가지고 있다: 즉각적인 포인트(득점 트랙에 계산됨), 경로 상의 추가 이동, 또는 부정적인 포인트를 피하기 위해 게임 종료에 필요한 빌기 스톤.

게임은 5개의 플레이 피스가 각각의 경로에서 7번째(또는 더 높은) 공간에 도달했을 때 종료된다. 이제 점수가 발생합니다.

1-3계단만 이동한 피스는 마이너스 점수(-4, -3, -2)를 획득합니다.
4개 이상의 스텝이 있는 피스는 포인트(1, 2, 3, 6, 7, 10)를 획득합니다.
각 플레이어의 한 피스는 다른 피스의 두 배 높이에서 긍정적이든 부정적이든 두 배 점수를 획득합니다.
소원돌을 2개 이하로 잡으면 마이너스 포인트(-3 / -4)가 적립되며, 5개 이상의 소원돌을 모으면 10점의 보너스가 주어진다.


모든 최종 게임 포인트는 게임 중 모든 득점에 추가됩니다. 가장 높은 점수를 받은 선수가 승리합니다!

포함된 확장: 이 새로운 이사회는 새로운 도전과 새로운 사고방식을 제시합니다. 새 게임보드는 원작의 가로 방향이 아닌 세로형으로 배치됐고, 5개 도로는 교차·중복된 도로망으로 대체돼 다른 색상으로 계속 진행하거나 어느 길로 갈지 선택할 수도 있다. 포인트 값도 단순히 증가하는 것이 아니라 사용자의 방식으로 변경됩니다.
또한 보드에 5개의 케언(cairn)이 있고, 각 케언(cairn)은 특정한 색깔로 5개의 돌을 쌓아올렸습니다. 그 트랙의 한 지점에 다다르면 꼭대기 돌을 차지하게 됩니다. 5가지 색깔의 스톤은 모두 10점이 주어지며, 같은 색깔의 스톤 3개를 모으는 것도 10점의 가치가 있다.
Keltis is a multi-player game based on Lost Cities, with some rules changes, later published with Knizia's original rules and theme as Lost Cities: The Board Game.

Players play cards to move their playing pieces along stone paths. Cards show one of five different colors/symbols, each corresponding to one path; in addition, each card shows a number (0-10, twice each). In each color, each player can play his cards in either ascending or descending order. As in Lost Cities, it's better to concentrate on a few paths since the final spaces on a path grant high points, but ending early gives negative ones.

The active player plays one card (out of a hand of eight) or discards one, then moves the corresponding playing piece on the path. Many of the spaces have a token that grants some bonus: either immediate points (counted on the scoring track), an extra move on a path, or wishing stones that are needed at game end to avoid negative points.

The game ends when five playing pieces (from any combination of players) have reached the seventh (or higher) space on their respective paths. Now, scoring happens:

Pieces that moved only 1-3 steps earn negative points (-4, -3, -2).
Pieces with 4+ steps earn points (1, 2, 3, 6, 7, 10).
One piece of each player twice the height of other pieces scores double, either positive or negative.
Holding fewer than two wish stones earns negative points (-3 / -4), while a collection of five or more stones yields a bonus of 10 points.


All endgame points are added to any scored during the game. The player with the highest score wins!

Included expansion: This new board provides new challenges and requires new ways of thinking. The new gameboard is arranged portrait-style rather than the landscape orientation of the original, and the five roads have been replaced by a network of intersecting and overlapping roads, so you can continue on a different color or even choose which way to go. The point values also change during your way, not simply increasing.
Also you have 5 cairns on the board, with each cairn having a stack of five stones in a particular color. When you reach a spot on that track, you claim the top stone. Stones of all five colors are awarded 10 points; collecting three stones of the same color is also worth 10 points, too.

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