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BGG랭킹
BGG전체 : 22712
WARGAMES : 4045
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인원
2-2 명
BGG추천: 1-1 명 -
게임시간
60-60 분
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연령
12+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
2.57 / 5
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디자이너
Steve Jackson (I), Wallace Wang
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아티스트
Ross Carnes, Jeffrey D. George, Alan Gutierrez
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인원
게임 소개
《궤도 전쟁》은 스티브 잭슨 게임스가 스페이스 게이머에서 발행한 잡지 게임이다. 이 릴리스는 스페이스 게이머(Issue 67 - 1984년 1월)에 출판된 확장판 이후 박스 에디션으로 이어졌다.
이것은 지구 저궤도에서의 위성전을 시뮬레이션한 것입니다. 참가국은 미국과 APU(아시아-폴란드 연합)이다. 목표는 물론 상대의 위성을 파괴하는 거야
저자는 다음과 같이 썼다.저는 플레이어가 태양계를 탐사하고 식민지화하며 채굴하는 것을 목표로 하는 전략 궤도 전쟁 게임을 계획했습니다. 그래서 저는 큰 지도를 하나 그려봤습니다. 행성의 궤도를 도는 행성들을 보여주는 작은 지도 한 묶음을요. 플레이어들의 위성이 다른 행성들의 궤도를 도는 위성들을 날려보내서 그들이 스스로 행성의 천연자원을 주장할 수 있도록 말이죠. 아아, 궤도전쟁이 실패하면서 전략궤도전쟁도 일어나지 않았다.
이것은 지구 저궤도에서의 위성전을 시뮬레이션한 것입니다. 참가국은 미국과 APU(아시아-폴란드 연합)이다. 목표는 물론 상대의 위성을 파괴하는 거야
저자는 다음과 같이 썼다.저는 플레이어가 태양계를 탐사하고 식민지화하며 채굴하는 것을 목표로 하는 전략 궤도 전쟁 게임을 계획했습니다. 그래서 저는 큰 지도를 하나 그려봤습니다. 행성의 궤도를 도는 행성들을 보여주는 작은 지도 한 묶음을요. 플레이어들의 위성이 다른 행성들의 궤도를 도는 위성들을 날려보내서 그들이 스스로 행성의 천연자원을 주장할 수 있도록 말이죠. 아아, 궤도전쟁이 실패하면서 전략궤도전쟁도 일어나지 않았다.
Orbit War was a magazine game published by Steve Jackson Games in Space Gamer (Issue 66 - Nov 1983). This release was followed by an expansion published in Space Gamer (Issue 67 - Jan 1984) and later by the boxed edition.
It is a simulation of satellite warfare in low Earth orbit. The players are the USA and the APU (Asian-Polish Union). The object is of course to destroy your opponent's satellites and such...
The author wrote: "I had planned a Strategic Orbit War game where the goal is for players to explore, colonize, and mine the solar system. So I envisioned one big map showing the planets orbiting around, then a bunch of little maps showing the players' satellites orbiting the different planets, trying to blow the other guy's satellites out of orbit so they can claim the natural resources of that planet for themselves. Alas, with Orbit War failing, Strategic Orbit War never came to pass either."
It is a simulation of satellite warfare in low Earth orbit. The players are the USA and the APU (Asian-Polish Union). The object is of course to destroy your opponent's satellites and such...
The author wrote: "I had planned a Strategic Orbit War game where the goal is for players to explore, colonize, and mine the solar system. So I envisioned one big map showing the planets orbiting around, then a bunch of little maps showing the players' satellites orbiting the different planets, trying to blow the other guy's satellites out of orbit so they can claim the natural resources of that planet for themselves. Alas, with Orbit War failing, Strategic Orbit War never came to pass either."
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