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BGG랭킹
BGG전체 : 0
ABSTRACTS : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
15-15 분
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연령
8+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.00 / 5
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디자이너
Karl Scherer
-
아티스트
-
인원
게임 소개
도미나(Domina)는 뉴질랜드의 저명한 게임 및 퍼즐 디자이너 칼 셰러가 개발한 트래버설 게임이다. 목표는 상대가 같은 행동을 하기 전에 당신의 피스 중 하나를 보드의 반대쪽 끝으로 옮기는 것입니다.
보드는 8x8 정사각형 격자이며, 조각은 두 가지 색상의 직사각형으로 되어 있으며, 각각 두 개의 정사각형 공간에 걸쳐 있다. 표준 체커 보드에 두 가지 색상의 도미노가 잘 작동합니다. 차례에 따라, 플레이어는 자신의 피스의 한쪽 끝을 핀으로 고정한 다음 시계 방향으로 90° 회전한다. 만약, 그리고 그것이 이미 채워져 있거나, 보드에서 벗어나거나, 혹은 피벗 끝의 뒤에 있는 공간을 조각의 회전 끝부분이 차지하게 된다면, 계속해서 조각을 90°에서 180°로 회전시키세요. 마찬가지로, 다음 대상 공간을 사용할 수 없거나 잘못된 경우 다른 90°를 270°로 계속 회전합니다. 세 개의 대상 공간 중 어느 하나라도 움직이면 플레이어는 다른 피스를 선택해야 움직인다. 말의 한쪽 끝을 반대쪽 줄에 먼저 착지하는 사람이 이깁니다.
보드는 8x8 정사각형 격자이며, 조각은 두 가지 색상의 직사각형으로 되어 있으며, 각각 두 개의 정사각형 공간에 걸쳐 있다. 표준 체커 보드에 두 가지 색상의 도미노가 잘 작동합니다. 차례에 따라, 플레이어는 자신의 피스의 한쪽 끝을 핀으로 고정한 다음 시계 방향으로 90° 회전한다. 만약, 그리고 그것이 이미 채워져 있거나, 보드에서 벗어나거나, 혹은 피벗 끝의 뒤에 있는 공간을 조각의 회전 끝부분이 차지하게 된다면, 계속해서 조각을 90°에서 180°로 회전시키세요. 마찬가지로, 다음 대상 공간을 사용할 수 없거나 잘못된 경우 다른 90°를 270°로 계속 회전합니다. 세 개의 대상 공간 중 어느 하나라도 움직이면 플레이어는 다른 피스를 선택해야 움직인다. 말의 한쪽 끝을 반대쪽 줄에 먼저 착지하는 사람이 이깁니다.
Domina is a traversal game by noted New Zealand game and puzzle designer Karl Scherer. The object is to get one of your pieces to the opposite end of the board before your opponent does the same.
The board is an 8x8 square grid, and the pieces are rectangles in two colors, seven for each player, each spanning two square spaces. Dominos in two colors on a standard Checker board work well. On a turn, a player pins one end of any of his/her pieces, then rotates it 90° clockwise. If, and only if, that would cause the rotating end of the piece to occupy a space that is either already filled, off the board or behind the pivot end of the piece, continue rotating the piece another 90° to 180°. Likewise, continue rotating another 90° to 270° if the next target space is unavailable or illegal. If none of the three target spaces make a legal move, the player must select a different piece to move. The first to land one end of a piece on the opposite row wins.
The board is an 8x8 square grid, and the pieces are rectangles in two colors, seven for each player, each spanning two square spaces. Dominos in two colors on a standard Checker board work well. On a turn, a player pins one end of any of his/her pieces, then rotates it 90° clockwise. If, and only if, that would cause the rotating end of the piece to occupy a space that is either already filled, off the board or behind the pivot end of the piece, continue rotating the piece another 90° to 180°. Likewise, continue rotating another 90° to 270° if the next target space is unavailable or illegal. If none of the three target spaces make a legal move, the player must select a different piece to move. The first to land one end of a piece on the opposite row wins.
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