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4Samurai Warlords: A Game of Conquest in Feudal Japan (1192-1603) (2016) -
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인원
1-4 명
BGG추천: 1-2 명 -
게임시간
60-120 분
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연령
0+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
3.00 / 5
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디자이너
Erik von Rossing
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아티스트
-
인원
게임 소개
소개
사무라이 워로드(SAMIRAWARDS)는 지배전쟁 기간 동안 일본에서 1~4명의 플레이어가 소규모 사무라이 워로드(다이묘)의 역할을 맡는 반역사 게임이다. 플레이어가 플레이를 선택할 수 있는 기간은 두 가지가 있습니다. 첫 번째는 몽골의 침략의 위험이 있는 가마쿠라 시대(1192-1333)이다. 두 번째 시기는 센고쿠 시대(1467-1603)로 통일 전쟁 시기를 배경으로 한다. 풍요로운 논과 사슴과 멧돼지가 우거진 숲, 구르는 언덕 등이 즐비해 중세 일본의 풍요로움이 고스란히 담겨 있다. 당신이 필요한 것은 굳건한 손과 풍부한 재산을 보여주는 것이다. 강력한 검(또는 카타나)과 충성스런 추종자들도 당신의 땅을 지키고 마을 사람들에게 적절한 세금을 제공하기 위해 필요합니다. 당신은 또한 라이벌 영주들과 몽골의 침략으로부터 당신의 영토를 방어할 수 있어야 합니다.
게임 목표
플레이어는 가마쿠라 시대(1192-1333)나 센고쿠 시대(1467-1603)에 걸쳐 봉건 일본의 사무라이 다이묘의 역할을 맡는다. 다이묘들은 레티누스를 키우고 이웃 영토를 정복함으로써 이것을 한다. 다임요스는 또한 한스, 장원, 캐슬을 지음으로써 그들의 자산을 향상시킬 수 있다. 게임은 최대 10개의 캠페인 시즌으로 구성됩니다. 선수들은 원하는 만큼 적게 혹은 더 많이 경기하는 것에 동의할 수 있다. 캠페인 시즌(봄, 여름, 가을)이 끝날 때 한스, 장원, 성으로부터 가장 큰 정착 가치를 통제하는 플레이어가 빅터입니다.
사무라이 워로드(SAMIRAWARDS)는 지배전쟁 기간 동안 일본에서 1~4명의 플레이어가 소규모 사무라이 워로드(다이묘)의 역할을 맡는 반역사 게임이다. 플레이어가 플레이를 선택할 수 있는 기간은 두 가지가 있습니다. 첫 번째는 몽골의 침략의 위험이 있는 가마쿠라 시대(1192-1333)이다. 두 번째 시기는 센고쿠 시대(1467-1603)로 통일 전쟁 시기를 배경으로 한다. 풍요로운 논과 사슴과 멧돼지가 우거진 숲, 구르는 언덕 등이 즐비해 중세 일본의 풍요로움이 고스란히 담겨 있다. 당신이 필요한 것은 굳건한 손과 풍부한 재산을 보여주는 것이다. 강력한 검(또는 카타나)과 충성스런 추종자들도 당신의 땅을 지키고 마을 사람들에게 적절한 세금을 제공하기 위해 필요합니다. 당신은 또한 라이벌 영주들과 몽골의 침략으로부터 당신의 영토를 방어할 수 있어야 합니다.
게임 목표
플레이어는 가마쿠라 시대(1192-1333)나 센고쿠 시대(1467-1603)에 걸쳐 봉건 일본의 사무라이 다이묘의 역할을 맡는다. 다이묘들은 레티누스를 키우고 이웃 영토를 정복함으로써 이것을 한다. 다임요스는 또한 한스, 장원, 캐슬을 지음으로써 그들의 자산을 향상시킬 수 있다. 게임은 최대 10개의 캠페인 시즌으로 구성됩니다. 선수들은 원하는 만큼 적게 혹은 더 많이 경기하는 것에 동의할 수 있다. 캠페인 시즌(봄, 여름, 가을)이 끝날 때 한스, 장원, 성으로부터 가장 큰 정착 가치를 통제하는 플레이어가 빅터입니다.
INTRODUCTION
SAMURAI WARLORDS is a semi-historical game where one to four Players assume the roles of minor Samurai Warlords, or Daimyo, in Japan during the time of the Wars for Domination. There are two Periods that Players can choose to Play. The first is the Kamakura Period (1192-1333) when there is a risk of Mongol Invasions. The second Period is the Sengoku Period or Age of Civil War (1467-1603) which is set during the time of the Wars of Unification. There are many rich rice paddies, thick forests with deer and boar and rolling hills, all ready for the taking as the riches of Medieval Japan can be yours. All you need is to demonstrate a firm hand and fruitful estates. A strong sword (or Katana) and loyal followers are also required to maintain your lands and ensure the villagers are providing the proper taxes. You must also be able to defend your territories from rival Lords and invading Mongols.
GAME OBJECTIVE
Players assume the roles of Samurai Daimyos in Feudal Japan during either the Kamakura Period (1192-1333) or the Sengoku Period (1467-1603) with the goals of expanding and improving their territorial control. Daimyos do this by raising Retinues and conquering neighboring territories. Daimyos can, also, improve their holdings by building Hans (Hamlets), Manors and Castles. A Game consists of up to 10 Campaign Seasons. Players may agree to play fewer or more as desired. The Player, who at the end of any Campaign Season (Spring, Summer or Autumn) controls the greatest Settlement Value from their Hans, Manors and Castles, is the Victor.
SAMURAI WARLORDS is a semi-historical game where one to four Players assume the roles of minor Samurai Warlords, or Daimyo, in Japan during the time of the Wars for Domination. There are two Periods that Players can choose to Play. The first is the Kamakura Period (1192-1333) when there is a risk of Mongol Invasions. The second Period is the Sengoku Period or Age of Civil War (1467-1603) which is set during the time of the Wars of Unification. There are many rich rice paddies, thick forests with deer and boar and rolling hills, all ready for the taking as the riches of Medieval Japan can be yours. All you need is to demonstrate a firm hand and fruitful estates. A strong sword (or Katana) and loyal followers are also required to maintain your lands and ensure the villagers are providing the proper taxes. You must also be able to defend your territories from rival Lords and invading Mongols.
GAME OBJECTIVE
Players assume the roles of Samurai Daimyos in Feudal Japan during either the Kamakura Period (1192-1333) or the Sengoku Period (1467-1603) with the goals of expanding and improving their territorial control. Daimyos do this by raising Retinues and conquering neighboring territories. Daimyos can, also, improve their holdings by building Hans (Hamlets), Manors and Castles. A Game consists of up to 10 Campaign Seasons. Players may agree to play fewer or more as desired. The Player, who at the end of any Campaign Season (Spring, Summer or Autumn) controls the greatest Settlement Value from their Hans, Manors and Castles, is the Victor.
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