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BGG랭킹
BGG전체 : 0
ABSTRACTS : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
0-0 분
-
연령
10+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
(Uncredited)
-
아티스트
-
인원
게임 소개
규칙을 읽어 보면:
체커, 중국 체커, 백개먼, 체스의 희한한 조합입니다.
참고: 이 게임의 제작 품질은 놀라울 정도로 높습니다. "체커"는 고품질의 재질로 만들어졌으며, '고' 스톤을 연상시키는 시원하고 부드러운 촉감을 느낄 수 있지만 훨씬 더 크고 평평합니다. 이들은 별 윤곽, 별, 별들로 채워진 원 안에 별을 새겨넣었다: 파란색 에칭 1개, 빨간색 에칭 1개. 그 보드는 표준 딱딱한 판지입니다. 보드 아트는 회색 바탕에 흰색 선과 함께 파란색과 빨간색 별, 삼각형, 사각형으로 색칠된 구역이 그려져 있다.
규칙에서:
각 플레이어는 9x10 정사각형 보드의 지정된 반대쪽 숏사이드에서 1개의 퐁(체커)과 1개의 "킹(원 디자인에 별이 있는 체커)으로 시작한다. 두 개의 주사위(각 1-3번 번호만 매김)를 굴려 움직임을 결정합니다.
"폰"(체커)는 앞으로 또는 옆으로 이동하며 다른 "폰"만 점프할 수 있습니다.
"Knight"(별 디자인을 한 체커)는 "pawn"를 자신의 "king"pawn"으로 점프하여 만들 수 있으며 "knights" 또는 "knight"에 의해 점프되지 않습니다. "pawn"이 기사화되면, 체커는 그것의 별 디자인 측면으로 넘어갑니다.
"Kings"(원 설계에 별이 있는 체커)를 앞으로, 뒤로 또는 옆으로 이동합니다. 어떤 피스든 점프할 수 있지만, 상대방의 "유지 영역"에서 떨어져 있어야 한다.
2를 주사위 위에 굴릴 때 플레이어의 홀딩 존에 있는 보드에 피스가 들어가 다른 주사위 위에 있는 번호를 이동시킬 수 있다.
말이 롤에서 "destination square"(상대편의 마지막 순위에 위치)에 있을 때 보드를 떠날 수 있다.
캡처는 오직 왕만이 할 수 있습니다. 킹이 상대편 피스를 점프할 때, 그 피스는 상대방의 '유지 영역'에 다시 배치된다.
게임 종료 시 점수 체계(1, 나이츠2, 킹스4)가 마련되어 있으며, 플레이 중 도전에 더블 큐브를 사용한다.
규칙표에는 전략에 대한 작은 섹션이 있으며 "챔피언십 토너먼트" 지침. 야망이 대단하다.
체커, 중국 체커, 백개먼, 체스의 희한한 조합입니다.
참고: 이 게임의 제작 품질은 놀라울 정도로 높습니다. "체커"는 고품질의 재질로 만들어졌으며, '고' 스톤을 연상시키는 시원하고 부드러운 촉감을 느낄 수 있지만 훨씬 더 크고 평평합니다. 이들은 별 윤곽, 별, 별들로 채워진 원 안에 별을 새겨넣었다: 파란색 에칭 1개, 빨간색 에칭 1개. 그 보드는 표준 딱딱한 판지입니다. 보드 아트는 회색 바탕에 흰색 선과 함께 파란색과 빨간색 별, 삼각형, 사각형으로 색칠된 구역이 그려져 있다.
규칙에서:
각 플레이어는 9x10 정사각형 보드의 지정된 반대쪽 숏사이드에서 1개의 퐁(체커)과 1개의 "킹(원 디자인에 별이 있는 체커)으로 시작한다. 두 개의 주사위(각 1-3번 번호만 매김)를 굴려 움직임을 결정합니다.
"폰"(체커)는 앞으로 또는 옆으로 이동하며 다른 "폰"만 점프할 수 있습니다.
"Knight"(별 디자인을 한 체커)는 "pawn"를 자신의 "king"pawn"으로 점프하여 만들 수 있으며 "knights" 또는 "knight"에 의해 점프되지 않습니다. "pawn"이 기사화되면, 체커는 그것의 별 디자인 측면으로 넘어갑니다.
"Kings"(원 설계에 별이 있는 체커)를 앞으로, 뒤로 또는 옆으로 이동합니다. 어떤 피스든 점프할 수 있지만, 상대방의 "유지 영역"에서 떨어져 있어야 한다.
2를 주사위 위에 굴릴 때 플레이어의 홀딩 존에 있는 보드에 피스가 들어가 다른 주사위 위에 있는 번호를 이동시킬 수 있다.
말이 롤에서 "destination square"(상대편의 마지막 순위에 위치)에 있을 때 보드를 떠날 수 있다.
캡처는 오직 왕만이 할 수 있습니다. 킹이 상대편 피스를 점프할 때, 그 피스는 상대방의 '유지 영역'에 다시 배치된다.
게임 종료 시 점수 체계(1, 나이츠2, 킹스4)가 마련되어 있으며, 플레이 중 도전에 더블 큐브를 사용한다.
규칙표에는 전략에 대한 작은 섹션이 있으며 "챔피언십 토너먼트" 지침. 야망이 대단하다.
From reading the rules:
A bizarre and unlikely combination of checkers, Chinese checkers, backgammon, and chess.
Note: production quality of this game is surprisingly high. The "checkers" feel to be made of high-quality material, and feel cool and smooth to the touch, reminiscent of 'Go' stones, but much larger (and flat). They have star outline, star-filled, and star-filled in a circle designed etched into them: 1 set blue etchings, 1 set red etchings. The board is standard hard cardboard. The board art is gray background with white lines, with blue and red stars, triangles, and square delineated colored zones.
From the rules:
Each player starts with 1 'pawn' (checker) and 1 "King' (checker with a star in a circle design} on their designated opposed short-sides of the 9 x 10 square board. Two dice (each numbered only 1-3) are rolled to determine movement.
"Pawns" (checkers) move forward or sideways and can only jump other "pawns".
"Knights' (checkers with a star design) are created by jumping a "pawn" with its own "King", They can jump "pawns" or "knights", and may not be jumped by "pawns". When a "pawn" is knighted, the checker is flipped over to it's star-design side.
"Kings" (checker with a star in a circle design) move forward, backward, or sideways. They can jump any piece, but must stay out of the opponent's "holding zone" (a 3 x 3 square area in the middle of the opponent's side).
A piece may enter the board on a player's holding zone when a 2 is rolled on a die, and is moved the number on the other die.
A piece may leave the board when it is in a "destination square" (located on the last rank of the opponents side of the board) on any roll.
Captures are only made by a King. When a king jumps an opposing piece, that piece is placed back in the opponent's 'holding zone' (effectively starting over it's journey).
There is a scoring system in place for end-of game (Pawns with 1, Knights 2, Kings 4), and the doubling-cube is used to issue challenges during play.
The rule-sheet has a small section on strategies, and "Championship tournament" guidelines. Very ambitious.
A bizarre and unlikely combination of checkers, Chinese checkers, backgammon, and chess.
Note: production quality of this game is surprisingly high. The "checkers" feel to be made of high-quality material, and feel cool and smooth to the touch, reminiscent of 'Go' stones, but much larger (and flat). They have star outline, star-filled, and star-filled in a circle designed etched into them: 1 set blue etchings, 1 set red etchings. The board is standard hard cardboard. The board art is gray background with white lines, with blue and red stars, triangles, and square delineated colored zones.
From the rules:
Each player starts with 1 'pawn' (checker) and 1 "King' (checker with a star in a circle design} on their designated opposed short-sides of the 9 x 10 square board. Two dice (each numbered only 1-3) are rolled to determine movement.
"Pawns" (checkers) move forward or sideways and can only jump other "pawns".
"Knights' (checkers with a star design) are created by jumping a "pawn" with its own "King", They can jump "pawns" or "knights", and may not be jumped by "pawns". When a "pawn" is knighted, the checker is flipped over to it's star-design side.
"Kings" (checker with a star in a circle design) move forward, backward, or sideways. They can jump any piece, but must stay out of the opponent's "holding zone" (a 3 x 3 square area in the middle of the opponent's side).
A piece may enter the board on a player's holding zone when a 2 is rolled on a die, and is moved the number on the other die.
A piece may leave the board when it is in a "destination square" (located on the last rank of the opponents side of the board) on any roll.
Captures are only made by a King. When a king jumps an opposing piece, that piece is placed back in the opponent's 'holding zone' (effectively starting over it's journey).
There is a scoring system in place for end-of game (Pawns with 1, Knights 2, Kings 4), and the doubling-cube is used to issue challenges during play.
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