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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-6 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-30 분
-
연령
8+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.00 / 5
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디자이너
Edwin Wong
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아티스트
-
인원
게임 소개
이 6인용 게임은 포뮬러 1 피버의 업그레이드 버전으로 게이머들이 집에서 편안하게 F1 레이싱의 스릴을 경험할 수 있다. 게이머들은 실제 F1 챔피언십과 유사한 다른 레이스 트랙에서 플레이하는 단일 레이스 또는 전체 F1 챔피언십 중에서 선택할 수 있다.
각 플레이어(운전자)는 동일한 카드 덱의 이동 카드를 가지고 있는데, 이것은 또한 그들의 연료를 나타내므로, 만약 게임 중에 카드가 떨어지면, 그들은 게임 밖으로 나오게 됩니다!
레이스 전에 플레이어들은 선택된 트랙에서 가장 잘 레이스할 것이라고 생각하는 방법에 따라 자동차를 사용자 지정할 수 있는 12개의 구성 포인트가 주어집니다(기본 게임은 말레이시아와 일본 2개의 트랙으로 제공됩니다). 플레이어는 다음 중에서 선택할 수 있습니다.
- 가속(1점).
- 제동(1점)
- 코너링(2점)
- 특수 기능(3점).
이 경주는 3바퀴가 넘으며 선수들은 자신의 데크에서 5장의 카드와 3장의 인용구로 시작한다.이벤트&인용 카드(비, 안전 자동차 등의 요소를 도입함).
매 라운드마다, 경기 선두 주자부터 시작하는 플레이어:
1) 그/그녀가 "를 연주하기를 원하는지 결정합니다.이벤트&인용 카드. 효과는 즉시 발생합니다.
2) 1 "을 재생해야 합니다.Movement" 카드 및 MAY가 다른 카드 1개(가속, 제동, 코너링 또는 특수)를 재생합니다.
3) 그러면 선수들은 수정된 카드 점수에 따라 차를 움직인다.
실제와 마찬가지로 코너를 통과할 경우 타이어 마모 형태의 벌점이 부과되는 코너를 어떻게 협상할 것인지 진정으로 계획해야 한다. 본질적으로, 코너에 착지한 선수들은 페널티를 받지 않는다.
선수들은 또한 언제 피트 스톱을 할 것인지, 짧은 시간(휘발유만 보충)을 탈 것인지, 긴 시간(타이어도 교환할 것인지)을 탈 것인지를 전략적으로 계획해야 한다.
결국 자원을 잘 관리하고 적시에 위험을 감수하며 피트스톱을 잘 계획하는 선수들이 승자로 떠오를 것이다!
각 플레이어(운전자)는 동일한 카드 덱의 이동 카드를 가지고 있는데, 이것은 또한 그들의 연료를 나타내므로, 만약 게임 중에 카드가 떨어지면, 그들은 게임 밖으로 나오게 됩니다!
레이스 전에 플레이어들은 선택된 트랙에서 가장 잘 레이스할 것이라고 생각하는 방법에 따라 자동차를 사용자 지정할 수 있는 12개의 구성 포인트가 주어집니다(기본 게임은 말레이시아와 일본 2개의 트랙으로 제공됩니다). 플레이어는 다음 중에서 선택할 수 있습니다.
- 가속(1점).
- 제동(1점)
- 코너링(2점)
- 특수 기능(3점).
이 경주는 3바퀴가 넘으며 선수들은 자신의 데크에서 5장의 카드와 3장의 인용구로 시작한다.이벤트&인용 카드(비, 안전 자동차 등의 요소를 도입함).
매 라운드마다, 경기 선두 주자부터 시작하는 플레이어:
1) 그/그녀가 "를 연주하기를 원하는지 결정합니다.이벤트&인용 카드. 효과는 즉시 발생합니다.
2) 1 "을 재생해야 합니다.Movement" 카드 및 MAY가 다른 카드 1개(가속, 제동, 코너링 또는 특수)를 재생합니다.
3) 그러면 선수들은 수정된 카드 점수에 따라 차를 움직인다.
실제와 마찬가지로 코너를 통과할 경우 타이어 마모 형태의 벌점이 부과되는 코너를 어떻게 협상할 것인지 진정으로 계획해야 한다. 본질적으로, 코너에 착지한 선수들은 페널티를 받지 않는다.
선수들은 또한 언제 피트 스톱을 할 것인지, 짧은 시간(휘발유만 보충)을 탈 것인지, 긴 시간(타이어도 교환할 것인지)을 탈 것인지를 전략적으로 계획해야 한다.
결국 자원을 잘 관리하고 적시에 위험을 감수하며 피트스톱을 잘 계획하는 선수들이 승자로 떠오를 것이다!
This six player game is an upgraded version of Formula 1 Fever, which allows gamers to experience the thrills of F1 racing in the comfort of their own home. Gamers have the choice of competing in a single race or the entire F1 championships playing on the different race tracks similar to the actual F1 Championship.
Each player (driver) has an identical deck of movement cards, which also represents their fuel, so if at any time during the game they run out of cards, they are out of the game!
Before the race, players are given 12 construction points to customize their cars according to how they think it will race best on the track selected (the basic game comes with 2 tracks - Malaysia & Japan). Players can choose from better:
- Acceleration (1 point).
- Braking (1 point).
- Cornering (2 points).
- Special features (3 points).
The race is over 3 laps, and players begin with 5 cards from their deck, and 3 "Event" cards (which introduce elements such as rain, safety car, etc).
Each round, players starting with the race leader:
1) Decide if he/she wishes to play an "Event" card. The effects take place immediately.
2) Must play 1 "Movement" card and MAY play 1 other card (Acceleration, Braking, Cornering or Special).
3) Players then move their cars according to the modified score of their cards.
As in real life, players have to really plan how to negotiate the corners, where penalty points in the form of tire wear is imposed if players pass the corners. Essentially, players who land on the corners receive no penalty.
Players also have to plan tactically when to make their pit stops, and whether they take a short one (just top up petrol), or a longer one (where they also change tires).
In the end, players who manage their resources well, take risks at the right time and plan their pit stops well will emerge the winner!
Each player (driver) has an identical deck of movement cards, which also represents their fuel, so if at any time during the game they run out of cards, they are out of the game!
Before the race, players are given 12 construction points to customize their cars according to how they think it will race best on the track selected (the basic game comes with 2 tracks - Malaysia & Japan). Players can choose from better:
- Acceleration (1 point).
- Braking (1 point).
- Cornering (2 points).
- Special features (3 points).
The race is over 3 laps, and players begin with 5 cards from their deck, and 3 "Event" cards (which introduce elements such as rain, safety car, etc).
Each round, players starting with the race leader:
1) Decide if he/she wishes to play an "Event" card. The effects take place immediately.
2) Must play 1 "Movement" card and MAY play 1 other card (Acceleration, Braking, Cornering or Special).
3) Players then move their cars according to the modified score of their cards.
As in real life, players have to really plan how to negotiate the corners, where penalty points in the form of tire wear is imposed if players pass the corners. Essentially, players who land on the corners receive no penalty.
Players also have to plan tactically when to make their pit stops, and whether they take a short one (just top up petrol), or a longer one (where they also change tires).
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