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BGG랭킹
BGG전체 : 0
ABSTRACTS : 0
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인원
4-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
90-90 분
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연령
8+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
T. K. Rogers
-
아티스트
-
인원
게임 소개
이 게임은 비슷하지만 "과 다르다.Fouray" 또는 "4 플레이어 체스". 가장 큰 차이점은 traditonal "4 Player Chess"는 초기 설정에서 96개의 빈 공간이 있는 반면, Forches는 4개의 열린 공간만 가지고 있다는 것입니다.
이 게임에는 두 가지 버전이 있습니다.
1. 스탠다드 포치스는 고정된 동맹이 있다.
2. 살벌한 포치스는 유동적인 동맹에 집중한다.
이 게임에서는 전통적인 체스 세트 4개를 작은 8x8 보드에 배치하고 각 플레이어의 측면에서 1개의 폰을 제거하는데, 이는 사용 가능한 공간이 부족하기 때문에 충돌이 빠르게 발생한다는 것을 의미한다. 이 버전에서는 폰이 대각선으로 앞으로 이동하고 가로로 앞으로 캡처하지만 한 번에 한 칸 이상 이동할 수 없기 때문에 이 게임에는 "en passant" 캡처 기술이 없다. 캐슬링은 포치스에 존재하지 않는다. 왕을 위험에 빠뜨릴 때 반대자들은 여전히 "견제와 인용"이라고 말해야 하지만, 다른 조각들처럼 왕들도 잡아야 한다고 제안한다. 게다가, 선수는 동료들을 견제할 수 없다. 만약 선수가 자신의 말을 움직일 수 없다면, 그는 말을 움직일 수 있을 때까지 한 회전당 한 조각을 보드에서 제거해야 한다. 플레이어가 킹을 포획하면 제거된 플레이어의 모든 피스를 사용할 수 있습니다!
이 게임에는 두 가지 버전이 있습니다.
1. 스탠다드 포치스는 고정된 동맹이 있다.
2. 살벌한 포치스는 유동적인 동맹에 집중한다.
이 게임에서는 전통적인 체스 세트 4개를 작은 8x8 보드에 배치하고 각 플레이어의 측면에서 1개의 폰을 제거하는데, 이는 사용 가능한 공간이 부족하기 때문에 충돌이 빠르게 발생한다는 것을 의미한다. 이 버전에서는 폰이 대각선으로 앞으로 이동하고 가로로 앞으로 캡처하지만 한 번에 한 칸 이상 이동할 수 없기 때문에 이 게임에는 "en passant" 캡처 기술이 없다. 캐슬링은 포치스에 존재하지 않는다. 왕을 위험에 빠뜨릴 때 반대자들은 여전히 "견제와 인용"이라고 말해야 하지만, 다른 조각들처럼 왕들도 잡아야 한다고 제안한다. 게다가, 선수는 동료들을 견제할 수 없다. 만약 선수가 자신의 말을 움직일 수 없다면, 그는 말을 움직일 수 있을 때까지 한 회전당 한 조각을 보드에서 제거해야 한다. 플레이어가 킹을 포획하면 제거된 플레이어의 모든 피스를 사용할 수 있습니다!
This game is similar but different from "Fouray" or "4 Player Chess". The biggest difference might be that traditonal "4 Player Chess" has 96 open spaces in the initial setup while Forchess only has 4 open spaces.
There are two version to this game.
1. Standard Forchess has fixed alliances
2. Cutthroat Forchess focuses on fluid alliances
In this game, four traditional chess sets are placed on the smaller and traditional 8 by 8 board with one pawn removed from each player's side, meaning that conflict occurs quickly due to a lack of available space. In this version, the pawns move forward diagonally and capture forward vertically and forward horizontally, but they can never move more than one square at a time and thus there is no "en passant" capture technique in this game. Castling does not exist in Forchess. It is suggested that kings should be captured like other pieces, although opponents should still say "check" when putting a king in jeopardy. Furthermore, a player cannot place a teammate in check. If a player cannot move any of his pieces, he must remove one piece from the board per turn until he can move a piece. If a player captures a king, he may then use all of the removed player's pieces!
There are two version to this game.
1. Standard Forchess has fixed alliances
2. Cutthroat Forchess focuses on fluid alliances
In this game, four traditional chess sets are placed on the smaller and traditional 8 by 8 board with one pawn removed from each player's side, meaning that conflict occurs quickly due to a lack of available space. In this version, the pawns move forward diagonally and capture forward vertically and forward horizontally, but they can never move more than one square at a time and thus there is no "en passant" capture technique in this game. Castling does not exist in Forchess. It is suggested that kings should be captured like other pieces, although opponents should still say "check" when putting a king in jeopardy. Furthermore, a player cannot place a teammate in check. If a player cannot move any of his pieces, he must remove one piece from the board per turn until he can move a piece. If a player captures a king, he may then use all of the removed player's pieces!
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