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  • 인원

    1-5 명

    BGG추천: 1-4 명
  • 게임시간

    240-240 분

  • 연령

    12+

    BGG추천: 16+
  • 게임 난이도

    3.05 / 5

게임 소개

검과 별은 각각의 배와 심지어 함대도 하찮아지는 그러한 규모의 경쟁 제국들 간의 성간 충돌의 장을 마련한다(지도는 나선은하의 약 1/4을 묘사한다. 4년 동안 운영한 인력과 자원의 대규모 투자를 나타내는 카드로 전체 성간 캠페인에 대한 비용을 지불하고 해결합니다. 각 플레이어 라운드는 20년의 경과를 나타냅니다. 플레이어들은 정복, 습격, 통치, 행성 방어 구축, 상업, 외교를 통해 성간 제국의 운명을 결정한다.

이 게임은 기존의 두 개의 인기 있는 SPI 타이틀에서 파생되었다. 중세시대 엠파이어에서 사용된 매우 성공적인 시스템과 프리덤 인 더 갤럭시에서 사용된 그래픽 레이아웃을 결합했다. 기술과 경제학은 추상화되어 있지만, 둘 다 게임의 거의 모든 면에서 큰 역할을 한다. 스타게이트는 플레이어가 어떠한 항성계에서도 범위 제약 없이 성간 작전을 수행할 수 있게 해줍니다. 이것은 성간 전쟁에서는 당신의 적들로부터 안전한 곳이 없다는 것을 의미한다.

은하안전보장회의 같은 장치를 포함하고 있어 플레이어들이 서로에게 온갖 장난을 칠 수 있습니다.

10가지 시나리오("인용문 포함)Galactic Cycle" 캠페인 게임)이 제공됩니다. "short" 게임은 약 200년의 기간을 묘사할 것이며, "grand 캠페인" 시나리오의 경우 "최소한 "" 1000년을 플레이하는 것이 권장된다. 검과 별은 엠파이어보다 컴팩트해요 400개의 카운터, 56년 카드, 총 42개의 항성계를 묘사한 17 x 22" 지도가 포함되어 있습니다. 최대 5명(3-4명 권장).

기록 참고 사항:
편집자 Kula는 SPI의 중세 제국(q.v.)에 대해 기고하면서 Redmond Simonsen의 요약본을 포함시켰습니다. "많은 사람들이...이 게임이 유럽 대신 공상과학이나 환상적인 대륙이라고 상상한다면 이 게임을 즐길 수 있을 것이다. 음, 1981년, 중세시대 엠파이어가 출시된 다음 해에, SPI는 같은 시스템과 사라진 공상과학 전제를 사용하여 또 다른 게임을 제작했습니다. 그리고 검과 별이 탄생했습니다.
Sword and the Stars sets the stage for interstellar conflict between vying empires on such a scale (the map depicts about 1/4 of a spiral galaxy) that individual ships and even fleets become insignificant. You pay for and resolve entire interstellar campaigns with cards representing massive scale investment of manpower and resources over 4 Earth years of operations, each player round representing the passage of 20 years. Players direct the fate of interstellar empires through expansion or consolidation by means of conquests, raids, governing, building planetary defenses, commerce, and diplomacy.

The game was derived from two existing popular SPI titles. While adding many subtle changes in its own right, it combines the highly successful system used in Empires of the Middle Ages with the graphic layout used for Freedom in the Galaxy. Technology and economics are abstracted, but both play a large role in just about every aspect of the game. Stargates allow players to conduct interstellar operations against any star system, free of range constraints. This means that in an interstellar war, nowhere is safe from your enemies.

Includes a mechanism for a sort of Galactic Security Council, where players can scheme all sorts of mischief against each other.

Ten scenarios (including the "Galactic Cycle" campaign game) are supplied. A "short" game will depict a period lasting about 200 years, while for the long "grand campaign" scenario it is recommended to play "at least" 1000 years. The Sword and the Stars is more compact than Empires. Includes 400 counters, 56 year cards, a 17 x 22" map depicting a total of 42 star systems. Maximum 5 players (3-4 recommended).

Historical Note:
Writing about SPI's Empires of the Middle Ages (q.v.), editor Kula included a sidebar quote from Redmond Simonsen to the effect that "a good number of people...would really enjoy the game if they'd just imagine that it's a science fictional or fantastic continent instead of Europe". Well, in 1981, the year after Empires of the Middle Ages was released, SPI produced another game using the same system and the missing science fiction premise, and The Sword and the Stars was born.

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