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  • 인원

    2-5 명

    BGG추천: 4-5 명
  • 게임시간

    120-120 분

  • 연령

    13+

    BGG추천: 12+
  • 게임 난이도

    3.41 / 5

게임 소개

《뱀파이어: 이터널 스트러브(VTES)》는 수상 경력에 빛나는 《뱀파이어: 가면극》에 기반한 멀티 플레이어 수집형 카드 게임으로, 플레이어들이 메두셀라로 알려진 고대 뱀파이어의 역할을 맡는다. 많은 사람들이 단순한 전설로 간주하는 메두셀라는 정치적, 사회적, 심지어 물리적 전쟁을 포함하는 오랜 마키아벨리 전쟁에 관여하면서 그림자로부터 모든 것을 지배한다. 싸움은 자신도 모르게 당신의 명령을 따르는 당신의 미니언 – 어린 뱀파이어들이 취하는 행동에 따라 승패가 갈린다. 이런 식으로 게임은 당신의 미니언들이 장비를 구입하고, 하인들을 고용하고, 심지어 당신의 어두운 줄거리를 위해 뱀피릭 사회에 법률적인 변화를 제안할 때 깊고 몰입적인 스토리텔링을 가능하게 할 수 있다.

VTES는 리처드 가필드(매직 더 개더링, 넷러너 및 기타 게임의 디자이너)가 디자인한 두 번째 카드 게임이다. VTES는 리소스 카드나 마나 카드를 데크에 포함시키지 않아도 되며 카드 사용 시 즉시 교체되므로 카드를 언제 카드를 버려야 더 나은 패를 조각할 수 있는지 아는 것만큼 중요하다. 또한 전통적인 카드 게임 &NDASH보다 보드게임에 더 가까운 게임플레이 경험을 가지고 있다.

대부분의 멀티플레이어 게임과 달리, VTES의 플레이어들은 프리 포 all에 참여하지 않는다. 각 플레이어는 왼쪽의 플레이어(프리”)를 공격하고 오른쪽의 플레이어(프리”)를 방어한다. 게임에서 먹잇감을 제거함으로써 승리 포인트를 얻을 수 있으며, 이 경우 왼쪽의 다음 플레이어가 새로운 먹잇감이 됩니다. 게임이 끝날 때 가장 많은 승점을 획득한 플레이어가 승리합니다. 이러한 배치는 게임을 매우 사교적인 게임으로 만듭니다. 좌우 2좌석의 플레이어에게는 공통의 적이 있습니다. 하지만 당신이 이 동맹들을 너무 많이 돕는다면, 당신은 그들 중 하나를 너무 강하게 만들었다는 것을 알게 될 것입니다. 그리고 그들이 갑자기 당신의 새로운 포식자가 되었을 때, 당신의 도움은 동맹국을 치명적인 위협으로 변화시켰습니다.

VTES도 리소스 관리 게임입니다. 각 플레이어는 Methuselah가 언라이프보다 더 소중하게 여기는 “pool&rdquo라고 불리는 30개의 영향력으로 시작합니다. 수영장이 부족하면 게임에서 쫓겨납니다. 하지만 이 수영장은 뱀파이어를 당신의 대의를 위해 흔들 수 있는 방법이기도 하다. 매번 당신은 수영장을 사용하여 뱀파이어를 유혹할 기회가 있습니다. 약한 풋내기 뱀파이어는 쉽게 흔들리지만, 나이가 많고 강력한 뱀파이어는 설득력을 필요로 하는데, 그러기 위해서는 여러 차례 회전이 필요할 수 있다. 일단 뱀파이어가 당신의 편으로 전환되면, 당신이 뱀파이어에게 쓴 모든 풀은 뱀파이어가 가진 피가 되고, 뱀파이어의 독특한 능력을 활성화시키는 카드를 사용하는 데 사용될 수 있다. 각각의 미니언들은 그들의 피를 관리해야 하고, 당신은 당신의 풀장을 관리해야 합니다; 더 많은 돈을 쓰면 미니언들을 추가로 얻을 수 있지만, 당신은 쫓겨날 지경에 한 걸음 더 가까워집니다. 당신의 미니언에 과소 또는 과하게 투자하면 게임을 잃을 수 있습니다.

뱀파이어: 영원한 투쟁은 무기력함에서 다시 일어났습니다! 화이트 울프가 블랙 챈트리 프로덕션에 새 카드 인쇄 허가를 내렸습니다! 무엇이 예상될지에 대한 세부사항은 아직 발표되지 않았다. 최신 세부 정보를 보려면 http://www.blackchantry.com을 방문하십시오. 이 게임은 VTES 토너먼트의 승인과 규제를 담당하는 공식 플레이어 단체인 뱀파이어: 엘더 킨드레드 네트워크&트레이드의 지원을 받고 있다.TES 플레이어’ 등급(및 순위), 전문 예술 작품을 특징으로 하는 새로운 디지털 확장 기능을 디자인하고 출시합니다. 그들의 사이트인 www.vekn.net에 가서 이 게임의 새로운 점을 확인해 보세요!
Vampire: the Eternal Struggle (or VTES for short) is a multi-player collectable card game based on the award-winning Vampire: the Masquerade role playing game in which players take on the role of ancient vampires known as a Methuselahs. Considered mere legend by many, Methuselahs rule everything from the shadows, engaging in a eons-long Machiavellian conflict that encompasses political, social, and even physical warfare. The struggle is won or lost based on the actions taken by your minions – younger vampires who unknowingly do your bidding. In this way, the game can allow for deep and immersive storytelling as your minions purchase equipment, hire retainers, even suggest legislative changes to vampiric society, all in the service of your dark plots.

VTES was the second card game designed by Richard Garfield (designer of Magic the Gathering, Netrunner, and other games). It was designed to avoid some of the flaws that Garfield found in Magic: VTES does not require you to include resource or mana cards in your deck, and cards are instantly replaced when played, meaning that card draw isn’t as important as knowing when to discard a card to sculpt a better hand. It also has a gameplay experience more in keeping with a boardgame than a traditional card game – VTES is usually played by 4 or 5 players and games can last up to 2 hours.

Unlike most multi-player games, players in VTES do not engage in a free-for-all. Each player directs their attacks to the player on their left (their “prey”) and defends against the player on their right (their “predator”). You gain victory points by eliminating or “ousting” your prey from the game, in which case the next player to the left becomes your new prey. The player with the most victory points at the end of the game wins (even if they have been ousted!). This arrangement makes the game a very social one – you and the player two seats to the left and right have common enemies. But if you help these allies too much, you may find that you’ve made one of them too strong, and when they suddenly become your new predator, your help has transformed that ally into a deadly threat.

VTES is also a resource management game. Each player begins with 30 points of influence called “pool” that Methuselahs hold dearer than unlife itself. If you run out of pool, you are ousted from the game. But this pool is also the way that you sway vampires to your cause. Each turn you have the opportunity to spend your pool to seduce a vampire. Weak fledgling vampire are easily swayed, but the older more powerful ones require convincing, which may require multiple turns to accomplish. Once a vampire is converted to your side, all the pool you spent on them becomes blood possessed by this vampire, which can be spent to play cards that allow them to activate their unique vampiric powers. Each minion must manage their blood and you must manage your pool – spending more provides you with additional minions, but brings you one step closer to being ousted. Under- or over- investing in your minions may well cost you the game.

Vampire: The Eternal Struggle has risen once again from torpor! White Wolf has granted Black Chantry Productions license to print new cards! Details are still forthcoming as to what to expect. Go to http://www.blackchantry.com for the latest details. The game is also supported by Vampire: Elder Kindred Network™, the official player organization responsible for sanctioning and regulating VTES tournaments, recording V:TES players’ ratings (and rankings), as well as designing and releasing new digital expansions featuring profession artwork. Go to their site at www.vekn.net to check out what's new with the game!

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