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BGG랭킹
BGG전체 : 368
STRATEGY : 282
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인원
1-4 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
30-30 분
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연령
13+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
2.61 / 5
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디자이너
Michał Oracz
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아티스트
Mateusz Bielski, Piotr Cieśliński, Piotr Foksowicz, Jakub Jabłoński, Tomasz Jedruszek, Łukasz Lalko, Michael Michera
-
인원
게임 소개
《뉴로시마 헥스!》는 폴란드 롤플레잉 게임인 포스트 아포칼립스 세계를 배경으로 한 전략 게임이다. 각 플레이어는 네 개의 군대 중 하나를 지휘한다. 보르고, 헤게모니(헤게모니), 몰로치, 포스터네크(아웃포스트)가 있습니다. 각 갑판은 군인, 지원 타일, 특수 작전 등 34개의 타일로 구성되어 있다. 적 본부가 모두 파괴되거나 게임 종료 시 본부가 가장 피해를 적게 입었을 때 승리합니다.
Spiel 2007에서 출시된 Neuroshima Hex!의 두 번째 에디션은 업데이트된 그래픽과 새롭고 더 큰 보드를 가지고 있었다. 둠스데이 머신 1.0, 다른 어떤 군대에도 대항할 수 있는 5군단입니다.
2008년 출시된 최초의 프랑스판 뉴로시마 헥스에는 용병 타일 4개가 추가되었다. 같은 해 Z-Man 게임즈의 첫 영어 에디션에는 용병 타일과 매드 봄버 타일이 포함되어 있다.
Z-Man Games에서 2013년에 출시된 Neuroshima Hex! 3.0에는 규칙 수정, 둠스데이 머신 군(NH 베이스 게임의 5개 군용), 55개의 퍼즐 카드가 있는 단독 변형, 새로운 3인용 변형 등이 포함되어 있습니다. 데스매치, 데스매치, 득점, 선수 1명 대 팀전, 팀전(1명이 양군 경기를 치르는 것)이 있다.
게임은 또한 비공식 Neurosima Hex! 확장을 통해 확장되며, 여기 BGG에서 사용할 수 있습니다.
참고: 모든 버전의 군대는 기능적으로 호환됩니다! 군대 간의 유일한 차이점은 아트 & 그래픽 디자인이다.
참고: 카드놀이 봇이 없습니다.경쟁해야 할 AI/시스템. "solo" 플레이를 위한 유일한 옵션은 혼자서 여러 파를 나누거나 일부 에디션과 확장 버전에서 사용할 수 있는 퍼즐(체스 체크메이트 문제 등)을 푸는 것입니다.
Spiel 2007에서 출시된 Neuroshima Hex!의 두 번째 에디션은 업데이트된 그래픽과 새롭고 더 큰 보드를 가지고 있었다. 둠스데이 머신 1.0, 다른 어떤 군대에도 대항할 수 있는 5군단입니다.
2008년 출시된 최초의 프랑스판 뉴로시마 헥스에는 용병 타일 4개가 추가되었다. 같은 해 Z-Man 게임즈의 첫 영어 에디션에는 용병 타일과 매드 봄버 타일이 포함되어 있다.
Z-Man Games에서 2013년에 출시된 Neuroshima Hex! 3.0에는 규칙 수정, 둠스데이 머신 군(NH 베이스 게임의 5개 군용), 55개의 퍼즐 카드가 있는 단독 변형, 새로운 3인용 변형 등이 포함되어 있습니다. 데스매치, 데스매치, 득점, 선수 1명 대 팀전, 팀전(1명이 양군 경기를 치르는 것)이 있다.
게임은 또한 비공식 Neurosima Hex! 확장을 통해 확장되며, 여기 BGG에서 사용할 수 있습니다.
참고: 모든 버전의 군대는 기능적으로 호환됩니다! 군대 간의 유일한 차이점은 아트 & 그래픽 디자인이다.
참고: 카드놀이 봇이 없습니다.경쟁해야 할 AI/시스템. "solo" 플레이를 위한 유일한 옵션은 혼자서 여러 파를 나누거나 일부 에디션과 확장 버전에서 사용할 수 있는 퍼즐(체스 체크메이트 문제 등)을 푸는 것입니다.
Neuroshima Hex! is a strategy game set in the post-apocalyptic world of Neuroshima, a Polish role-playing game. Each player leads one of four armies: Borgo, Hegemonia (Hegemony), Moloch, and Posterunek (Outpost). Each army deck consists of 34 tiles: soldiers, support tiles, and special actions. You win when all enemy headquarters are destroyed or when your headquarters is the least damaged at the end of the game.
The second edition of Neuroshima Hex!, released at Spiel 2007, had updated graphics and a new, larger board; a special expansion pack sold at the same time included the Neuroshima Hex! Doomsday Machine 1.0, a fifth army that could be used against any of the other ones.
The first French edition of Neuroshima Hex!, released in 2008, included an additional four Mercenary tiles. The first English edition from Z-Man Games that same year includes the Mercenary tiles and the Mad Bomber tile.
Neuroshima Hex! 3.0, released in 2013 from Z-Man Games, includes rule corrections, the Doomsday Machine army (for five armies in the NH base game), a solo variant with 55 puzzle cards that present you with challenging situations, and new three-player variants: Deathmatch; Deathmatch with scores; one player vs. a team; and a team match (with one player playing two armies).
The game is also expanded by Unofficial Neuroshima Hex! expansions, available here on BGG.
Note: All armies in all versions across the years are functionally compatible! The only differences between armies from e.g. 3.0 and 2.5 (or whatever) are art & graphic design.
Note: There is no solitaire bot/AI/system to compete against. The only options for "solo" play are soloing multiple factions yourself, or solving puzzles (like Chess checkmate problems) available in some editions and expansions.
The second edition of Neuroshima Hex!, released at Spiel 2007, had updated graphics and a new, larger board; a special expansion pack sold at the same time included the Neuroshima Hex! Doomsday Machine 1.0, a fifth army that could be used against any of the other ones.
The first French edition of Neuroshima Hex!, released in 2008, included an additional four Mercenary tiles. The first English edition from Z-Man Games that same year includes the Mercenary tiles and the Mad Bomber tile.
Neuroshima Hex! 3.0, released in 2013 from Z-Man Games, includes rule corrections, the Doomsday Machine army (for five armies in the NH base game), a solo variant with 55 puzzle cards that present you with challenging situations, and new three-player variants: Deathmatch; Deathmatch with scores; one player vs. a team; and a team match (with one player playing two armies).
The game is also expanded by Unofficial Neuroshima Hex! expansions, available here on BGG.
Note: All armies in all versions across the years are functionally compatible! The only differences between armies from e.g. 3.0 and 2.5 (or whatever) are art & graphic design.
Note: There is no solitaire bot/AI/system to compete against. The only options for "solo" play are soloing multiple factions yourself, or solving puzzles (like Chess checkmate problems) available in some editions and expansions.
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