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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-8 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
0-0 분
-
연령
10+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
(Uncredited)
-
아티스트
-
인원
게임 소개
등반은 정상에 오르는 게임입니다! 그것은 등산 게임입니다. 카드 게임을 통해 자신이 이용할 수 있는 자원에 가장 적합한 경로를 선택하여 산에 오르려고 합니다. 다섯 개의 등산로 중 하나를 선택할 수 있습니다. 각각은 어려움과 요구사항이 있습니다.
카드 플레이를 통해 당신은 당신이 이용할 수 있는 가장 좋은 루트를 선택하면서 점차 산을 오르고, 올라갈 때 카드를 내민다. 가능한 눈사태에 의해 지시되는 재난의 가능성은 항상 있으며, 이것은 베이스캠프에서 모든 것을 다시 시작해야 할 수 있다. 눈사태의 가능성은 훌륭한 다이롤 시스템에 의해 좌우됩니다. 롤 2D6, 첫 번째는 1~5까지의 경로, 두 번째는 눈사태 발생 가능성 증가입니다. 각 경로에는 눈사태가 일어날 가능성이 점점 가까워짐에 따라 눈사태 다이얼이 보드에 있습니다. 만약 다이얼이 12번 위치까지 클릭한다면, 눈사태가 일어나 그 경로에서 붙잡힌 등반객들을 베이스캠프로 돌려보낼 것이다.
꽤 많은 행운이 던져진 긴장과 자원 관리의 흥미로운 게임입니다. 멋진 보드와 멋진 등산가. 몇 가지 전략적인 가능성이 있습니다.
구성 요소:
등산객 8명
장비 카드
날씨 보호 카드
2d6
카드 플레이를 통해 당신은 당신이 이용할 수 있는 가장 좋은 루트를 선택하면서 점차 산을 오르고, 올라갈 때 카드를 내민다. 가능한 눈사태에 의해 지시되는 재난의 가능성은 항상 있으며, 이것은 베이스캠프에서 모든 것을 다시 시작해야 할 수 있다. 눈사태의 가능성은 훌륭한 다이롤 시스템에 의해 좌우됩니다. 롤 2D6, 첫 번째는 1~5까지의 경로, 두 번째는 눈사태 발생 가능성 증가입니다. 각 경로에는 눈사태가 일어날 가능성이 점점 가까워짐에 따라 눈사태 다이얼이 보드에 있습니다. 만약 다이얼이 12번 위치까지 클릭한다면, 눈사태가 일어나 그 경로에서 붙잡힌 등반객들을 베이스캠프로 돌려보낼 것이다.
꽤 많은 행운이 던져진 긴장과 자원 관리의 흥미로운 게임입니다. 멋진 보드와 멋진 등산가. 몇 가지 전략적인 가능성이 있습니다.
구성 요소:
등산객 8명
장비 카드
날씨 보호 카드
2d6
Ascent is a game about getting to the top! It is a game of mountain climbing. Through the play of cards you try an attempt to climb the mountain choosing a route which best suits the resources you have available to you. You may choose one of five routes to climb. Each has its only difficulties and requirements.
Through the use of card play you gradually climb the mountain choosing the best route available to you, surrendering cards as you climb. There is always the possibility of disaster as dictated by possible avalanches which can force you to start all over again from the base camp. The avalanche possibility is dictated by a nice system of die rolls. Roll 2D6, first is the route that is effected from 1 to 5, the second is the increase in avalanche likelihood. Each route has an avalanche dial on the board as the points amass on this dial the likelihood of an avalanche gets nearer. If the dial clicks around to the 12 position an avalanche occurs and it will knock climbers back to base camp who are caught on that route.
Interesting game of tension and resource management with a fair amount of luck thrown in. Nice looking board and cool mountain climbers. Some strategic play possibilities.
Components:
8 climbers
Equipment cards
Weather Protection cards
2d6
Through the use of card play you gradually climb the mountain choosing the best route available to you, surrendering cards as you climb. There is always the possibility of disaster as dictated by possible avalanches which can force you to start all over again from the base camp. The avalanche possibility is dictated by a nice system of die rolls. Roll 2D6, first is the route that is effected from 1 to 5, the second is the increase in avalanche likelihood. Each route has an avalanche dial on the board as the points amass on this dial the likelihood of an avalanche gets nearer. If the dial clicks around to the 12 position an avalanche occurs and it will knock climbers back to base camp who are caught on that route.
Interesting game of tension and resource management with a fair amount of luck thrown in. Nice looking board and cool mountain climbers. Some strategic play possibilities.
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