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BGG랭킹
BGG전체 : 8140
CGS : 221
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인원
2-6 명
BGG추천: 2-6 명 -
게임시간
45-45 분
-
연령
12+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
2.39 / 5
-
디자이너
Mike Tinney, Steve Wieck
-
아티스트
Ash Arnett, Andrew Bates, John Bridges, Dennis Calero, Richard Case, Tony DiTerlizzi, Larry MacDougall, Anson Maddocks, Ron Spencer, Richard Thomas (I), Ursula Vernon
-
인원
게임 소개
퍼블리셔 블러브
오늘이 마지막 날이에요. 가이아가 죽어가고 있다. 아포칼립스가 왔다.
그녀를 지키다가 쓰러질 거야 아니면 겁쟁이처럼 죽을 거야? 네 무리는 전설 속에 세상을 구한 자로 살 것인가 아니면 세상을 배신한 자로 살 것인가?
오늘이 죽기 좋은 날인가요?
야만적인 늑대인간 가루 무리를 통제하십시오. 그들은 대지를 지키기 위해 위름의 군대인 가이아와 싸워야 합니다.
세상을 영원한 어둠과 타락으로 몰아넣으려는 부패의 힘을 파괴하기 위해 고대 영혼 협약, 신비한 능력, 그리고 현대 세계의 도구들을 요청하세요.
하지만 모든 Garou가 Gaia를 구하는 최선의 방법에 동의하는 것은 아니다. 힘으로 하는 게 최선일까요? 오래된 전통과 정신의 변화를 통해서요? 신비로운 방법으로? 아니면 가루족은 그저 새로운 시대에 적응하고 가이아가 새로운 세상에 적응하도록 도와야 할까요?
아니면 Wirrm이 다가오는 대재앙의 마지막 승자라는 것을 보기 위해 Wirm의 괴물 무리를 지옥에서 놀던지.
하지만 Wyrm의 군대조차도 그들의 방법에 동의할 수 없다. 위름의 명령을 수행하기 위해 인간과 가루를 타락시키는 데 집중해야 할까요? 그들은 가루 발톱과 맞서 싸워야 할까요? 아니면 그들이 전쟁에서 승리해야 할까요? 가루족이 사랑하고 소중히 여기는 모든 것을 파괴함으로써?
게임플레이
각 플레이어는 두 개의 덱을 가지고 있다. 한 갑판은 그의 " 인용구입니다.9월 손. 사용 중인 확장에 따라 동맹, 장비, 가져오기, 이벤트, 피해자, 선물, 퀘스트 및 기타 여러 종류의 카드로 구성됩니다. 다른 갑판은 두 명의 캐릭터가 전투에 참여할 때 사용되는 특별한 기동력을 보여주는 전투 갑판이다.
플레이는 각 플레이어가 자신의 팩을 펼치면서 시작됩니다(캐릭터 카드 모음). 이 모든 캐릭터는 플레이어가 해당 게임에 사용할 수 있는 캐릭터입니다. 게임은 한 팩이 그들이 처음 명성을 얻었던 것과 같은 수의 명성에 도달하면서 끝난다. 일반적으로 플레이어는 20개의 레인지 팩(각 캐릭터는 레인지)으로 시작하며, 따라서 게임이 종료되는 것은 누군가가 승리 더미에서 20개의 명성을 얻었을 때이다.
플레이는 모든 플레이어가 동시에 행동을 취하면서 동시에 이루어지며 일반적으로 충돌은 행동을 취하는 캐릭터의 명성에 따라 해결된다. 게임은 여러 단계로 나뉜다.
다시 그리기 - 9월 카드를 5장 뽑습니다.
재생성 - 다친 캐릭터 치료
리소스 - 선물, 장비 등과 같은 대부분의 카드를 플레이합니다.
움브라 - 특별한 움브라 카드와 동작을 하세요.
무트 - 규칙을 변경할 수 있는 특수 카드를 사용합니다. 이것들은 모든 선수들이 투표해야 한다.
전투 - 모든 전투를 해결합니다.
각 라운드에서 플레이어는 자신의 캐릭터 중 하나를 알파로 지정한다. 알파가 그 라운드의 주요 배우가 된다. 전투 중에 알파스는 다음을 수행할 수 있다.
1) 다른 알파 공격
2) 피해자를 공격하다
3) 적을 공격하다.
4) 얼라이언스 또는 비알파 캐릭터
5) 영토를 공격하다.
6) 아무것도 하지 마세요.
전투는 특별한 기동을 허용하는 별도의 데크를 사용하여 해결된다.
명성은 라이벌 캐릭터와 적을 물리침으로써 얻어진다. 어떤 무리들은 규칙을 뒤집고 희생자들을 물리침으로써 승리를 얻을 수도 있다. 명성은 무트와 퀘스트를 통해서도 얻을 수 있다.
오늘이 마지막 날이에요. 가이아가 죽어가고 있다. 아포칼립스가 왔다.
그녀를 지키다가 쓰러질 거야 아니면 겁쟁이처럼 죽을 거야? 네 무리는 전설 속에 세상을 구한 자로 살 것인가 아니면 세상을 배신한 자로 살 것인가?
오늘이 죽기 좋은 날인가요?
야만적인 늑대인간 가루 무리를 통제하십시오. 그들은 대지를 지키기 위해 위름의 군대인 가이아와 싸워야 합니다.
세상을 영원한 어둠과 타락으로 몰아넣으려는 부패의 힘을 파괴하기 위해 고대 영혼 협약, 신비한 능력, 그리고 현대 세계의 도구들을 요청하세요.
하지만 모든 Garou가 Gaia를 구하는 최선의 방법에 동의하는 것은 아니다. 힘으로 하는 게 최선일까요? 오래된 전통과 정신의 변화를 통해서요? 신비로운 방법으로? 아니면 가루족은 그저 새로운 시대에 적응하고 가이아가 새로운 세상에 적응하도록 도와야 할까요?
아니면 Wirrm이 다가오는 대재앙의 마지막 승자라는 것을 보기 위해 Wirm의 괴물 무리를 지옥에서 놀던지.
하지만 Wyrm의 군대조차도 그들의 방법에 동의할 수 없다. 위름의 명령을 수행하기 위해 인간과 가루를 타락시키는 데 집중해야 할까요? 그들은 가루 발톱과 맞서 싸워야 할까요? 아니면 그들이 전쟁에서 승리해야 할까요? 가루족이 사랑하고 소중히 여기는 모든 것을 파괴함으로써?
게임플레이
각 플레이어는 두 개의 덱을 가지고 있다. 한 갑판은 그의 " 인용구입니다.9월 손. 사용 중인 확장에 따라 동맹, 장비, 가져오기, 이벤트, 피해자, 선물, 퀘스트 및 기타 여러 종류의 카드로 구성됩니다. 다른 갑판은 두 명의 캐릭터가 전투에 참여할 때 사용되는 특별한 기동력을 보여주는 전투 갑판이다.
플레이는 각 플레이어가 자신의 팩을 펼치면서 시작됩니다(캐릭터 카드 모음). 이 모든 캐릭터는 플레이어가 해당 게임에 사용할 수 있는 캐릭터입니다. 게임은 한 팩이 그들이 처음 명성을 얻었던 것과 같은 수의 명성에 도달하면서 끝난다. 일반적으로 플레이어는 20개의 레인지 팩(각 캐릭터는 레인지)으로 시작하며, 따라서 게임이 종료되는 것은 누군가가 승리 더미에서 20개의 명성을 얻었을 때이다.
플레이는 모든 플레이어가 동시에 행동을 취하면서 동시에 이루어지며 일반적으로 충돌은 행동을 취하는 캐릭터의 명성에 따라 해결된다. 게임은 여러 단계로 나뉜다.
다시 그리기 - 9월 카드를 5장 뽑습니다.
재생성 - 다친 캐릭터 치료
리소스 - 선물, 장비 등과 같은 대부분의 카드를 플레이합니다.
움브라 - 특별한 움브라 카드와 동작을 하세요.
무트 - 규칙을 변경할 수 있는 특수 카드를 사용합니다. 이것들은 모든 선수들이 투표해야 한다.
전투 - 모든 전투를 해결합니다.
각 라운드에서 플레이어는 자신의 캐릭터 중 하나를 알파로 지정한다. 알파가 그 라운드의 주요 배우가 된다. 전투 중에 알파스는 다음을 수행할 수 있다.
1) 다른 알파 공격
2) 피해자를 공격하다
3) 적을 공격하다.
4) 얼라이언스 또는 비알파 캐릭터
5) 영토를 공격하다.
6) 아무것도 하지 마세요.
전투는 특별한 기동을 허용하는 별도의 데크를 사용하여 해결된다.
명성은 라이벌 캐릭터와 적을 물리침으로써 얻어진다. 어떤 무리들은 규칙을 뒤집고 희생자들을 물리침으로써 승리를 얻을 수도 있다. 명성은 무트와 퀘스트를 통해서도 얻을 수 있다.
Publisher Blurb
These are the last days. Gaia is dying. The Apocalypse is here.
Will you fall defending her or die a cowards death? Will your pack live in legend as the ones who saved the world, or those who betrayed it?
Is today a good day to die?
Take control of a pack of Garou, savage werewolves, as they battle the forces of the Wyrm in defense of Mother Earth, Gaia.
Call upon ancient spirit pacts, mystical abilities, and the tools of the modern world to destroy the forces of corruption that threaton to plunge the world into eternal darkness and decay.
But not every Garou agrees how best to save Gaia. Is it best done through force? Through renewing the traditions and spirit pacts of old? Through mystical means? Or should the Garou just adapt to the new age and help Gaia change to fit into the new world?
Or sell out and play a pack of Wyrm creatures hell bent on seeing that the Wyrm is the final victor in the coming Apocalypse.
But not even the forces of the Wyrm can agree on their methods. Should they concentrate on corrupting humans and Garou to do the Wyrm's bidding? Should they fight the Garou claw to claw? Or should they win the war by destroying every last thing the Garou love and cherish?
Gameplay
Each player has two decks. One deck is his "Sept" hand. This is composed of allies, equipment, fetishes, events, victims, gifts, quests, and several other card types depending on which expansions you are using. The other deck is a combat deck showing special maneuvers which are used when two characters are engaged in combat.
Play begins with each player laying out his pack (collection of Character cards). These are all the characters the player will have for that game. The game ends when one pack achieves the same number of Renown as they had starting Renown. Typically, players start with a 20 Renown pack (each character has a Renown) and thus the game ends when someone has 20 renown in their victory pile.
Play is simultaneous, with all players taking actions at the same time - conflicts are generally resolved based on the renown of the character taking an action; well known characters go first. The game is split into several phases:
Redraw - draw your Sept hand back to 5 cards
Regeneration - heal characters that have been hurt
Resource - play most cards like gifts, equipment etc.
Umbra - play special umbra cards and actions
Moot - play special cards which may change rules. These must be voted on by all players.
Combat - resolve any fights.
Each round a player designates one of his characters as Alpha. The Alpha becomes the primary actor for that round. During the combat round, Alphas may:
1) Attack another Alpha
2) Attack a victim
3) Attack an enemy
4) Challenge an ally or a non-Alpha character
5) Attack a territory
6) Do nothing.
Combat is resolved using a separate deck which allows special maneuvers.
Renown (victory points) are earned by defeating rival characters and enemies. Some packs may reverse the rules and gain victory by defeating victims. Renown can also be earned from moots and quests.
These are the last days. Gaia is dying. The Apocalypse is here.
Will you fall defending her or die a cowards death? Will your pack live in legend as the ones who saved the world, or those who betrayed it?
Is today a good day to die?
Take control of a pack of Garou, savage werewolves, as they battle the forces of the Wyrm in defense of Mother Earth, Gaia.
Call upon ancient spirit pacts, mystical abilities, and the tools of the modern world to destroy the forces of corruption that threaton to plunge the world into eternal darkness and decay.
But not every Garou agrees how best to save Gaia. Is it best done through force? Through renewing the traditions and spirit pacts of old? Through mystical means? Or should the Garou just adapt to the new age and help Gaia change to fit into the new world?
Or sell out and play a pack of Wyrm creatures hell bent on seeing that the Wyrm is the final victor in the coming Apocalypse.
But not even the forces of the Wyrm can agree on their methods. Should they concentrate on corrupting humans and Garou to do the Wyrm's bidding? Should they fight the Garou claw to claw? Or should they win the war by destroying every last thing the Garou love and cherish?
Gameplay
Each player has two decks. One deck is his "Sept" hand. This is composed of allies, equipment, fetishes, events, victims, gifts, quests, and several other card types depending on which expansions you are using. The other deck is a combat deck showing special maneuvers which are used when two characters are engaged in combat.
Play begins with each player laying out his pack (collection of Character cards). These are all the characters the player will have for that game. The game ends when one pack achieves the same number of Renown as they had starting Renown. Typically, players start with a 20 Renown pack (each character has a Renown) and thus the game ends when someone has 20 renown in their victory pile.
Play is simultaneous, with all players taking actions at the same time - conflicts are generally resolved based on the renown of the character taking an action; well known characters go first. The game is split into several phases:
Redraw - draw your Sept hand back to 5 cards
Regeneration - heal characters that have been hurt
Resource - play most cards like gifts, equipment etc.
Umbra - play special umbra cards and actions
Moot - play special cards which may change rules. These must be voted on by all players.
Combat - resolve any fights.
Each round a player designates one of his characters as Alpha. The Alpha becomes the primary actor for that round. During the combat round, Alphas may:
1) Attack another Alpha
2) Attack a victim
3) Attack an enemy
4) Challenge an ally or a non-Alpha character
5) Attack a territory
6) Do nothing.
Combat is resolved using a separate deck which allows special maneuvers.
Renown (victory points) are earned by defeating rival characters and enemies. Some packs may reverse the rules and gain victory by defeating victims. Renown can also be earned from moots and quests.
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