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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
20-30 분
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연령
7+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Geoffrey Greer
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아티스트
Yishan Li
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인원
게임 소개
패러독스 걸(Paradox Girl)은 동명의 별난 시간여행 만화책 여주인공에 바탕을 둔 빠르고 역동적인 카드 게임이다. 주제와 추상적인 전술적 플레이가 균형 있게 조화를 이룬 패러독스 걸은 2명 또는 4명의 플레이어를 위한 훌륭한 "게이트웨이 게임"을 20분 안에 만들 수 있다.
게임을 즐기거나 하기 위해 만화책이나 줄거리에 대해 아무것도 알 필요가 없다. 패러독스 걸은 크로노넛, 카르카손, 리베르시와 같은 역학을 결합하여 끊임없이 변화하는 판 위에서 일종의 위트전을 만들어내는데, 이는 보다 사회적인 분위기에서 많은 체스 같은 전술적 사고를 제공한다. 패러독스 걸은 새로운 게이머들과 모든 일반 청중들이 환영하고 접근할 수 있을 만큼 유선형이지만, 더 경험이 많고 계산적인 게이머들을 참여시킬 수 있을 만큼 생각을 자극하고 역동적이다.
게임은 타임라인/연속성을 따라 가능한 사건을 나타내는 4×4개의 카드 그리드에서 진행된다. 플레이어들은 같은 캐릭터의 각기 다른 표현을 표현한다(개그는 패러독스 걸이 자주 자신의 타임라인을 넘나들며 자신과 교류/싸움을 한다는 것이다. 이 게임의 목적은 자신의 포인트를 획득하거나 타임라인에 있는 이벤트 카드를 폰으로 잠그고 클레임하여 상대에게 점수를 주지 않는 것입니다. 잠금 해제된 이벤트와 포인트 값은 플레이어 "미래"(딜 새 카드)를 변경할 때마다 변경될 수 있습니다. 개별 공간/카드의 제어는 "파라독스 싸움이라고 불리는 매우 가벼운 전투 기계 장치를 통해 경쟁할 수 있다.플레이어들은 패러독스걸의 토스터 와플 브랜드 와포스(토큰)를 낚아채 비밀 보너스 포인트를 쌓을 수도 있다.
이 게임은 케이티 부르킨이 창작하고 하나코 게임즈/하나코믹스의 패러독스 걸&쿼터에 등장하는 캐릭터를 바탕으로 만들어졌다. 리이산 작가의 작품.
게임을 즐기거나 하기 위해 만화책이나 줄거리에 대해 아무것도 알 필요가 없다. 패러독스 걸은 크로노넛, 카르카손, 리베르시와 같은 역학을 결합하여 끊임없이 변화하는 판 위에서 일종의 위트전을 만들어내는데, 이는 보다 사회적인 분위기에서 많은 체스 같은 전술적 사고를 제공한다. 패러독스 걸은 새로운 게이머들과 모든 일반 청중들이 환영하고 접근할 수 있을 만큼 유선형이지만, 더 경험이 많고 계산적인 게이머들을 참여시킬 수 있을 만큼 생각을 자극하고 역동적이다.
게임은 타임라인/연속성을 따라 가능한 사건을 나타내는 4×4개의 카드 그리드에서 진행된다. 플레이어들은 같은 캐릭터의 각기 다른 표현을 표현한다(개그는 패러독스 걸이 자주 자신의 타임라인을 넘나들며 자신과 교류/싸움을 한다는 것이다. 이 게임의 목적은 자신의 포인트를 획득하거나 타임라인에 있는 이벤트 카드를 폰으로 잠그고 클레임하여 상대에게 점수를 주지 않는 것입니다. 잠금 해제된 이벤트와 포인트 값은 플레이어 "미래"(딜 새 카드)를 변경할 때마다 변경될 수 있습니다. 개별 공간/카드의 제어는 "파라독스 싸움이라고 불리는 매우 가벼운 전투 기계 장치를 통해 경쟁할 수 있다.플레이어들은 패러독스걸의 토스터 와플 브랜드 와포스(토큰)를 낚아채 비밀 보너스 포인트를 쌓을 수도 있다.
이 게임은 케이티 부르킨이 창작하고 하나코 게임즈/하나코믹스의 패러독스 걸&쿼터에 등장하는 캐릭터를 바탕으로 만들어졌다. 리이산 작가의 작품.
Paradox Girl is a fast-paced and dynamic card game based on the quirky, time-traveling comic book heroine of the same name. With its balanced blend of theme and abstract tactical play, Paradox Girl makes a great "gateway game" for 2 or 4 players, playable in about 20 minutes.
You don't have to know anything about the comic books or their storyline to enjoy or play the game. Paradox Girl combines mechanics like those you might find in Chrononauts, Carcassonne, and Reversi to create a kind of battle-of-wits on an ever-changing board, which offers lots of chess-like tactical thinking in a more social atmosphere. Paradox Girl is streamlined enough to be welcoming and accessible to new gamers and all general audiences, but thought provoking and dynamic enough to engage more experienced and calculating gamers.
The game is played on a 4×4 grid of cards representing possible events along a timeline/continuum. Players represent different manifestations of the same character (since the gag is that Paradox Girl frequently crosses her own timeline and interacts/fights with herself). The object of the game is to score points for yourself or to deny points to your opponents by claiming and locking down event cards on the timeline with your pawns. Unlocked events and their point values are subject to be changed every turn when players "change the future" (deal new cards). Control of individual spaces/cards can be contested through a very light combat mechanic called a "paradox brawl." Players can also accumulate secret bonus points by snagging Waffos (tokens), Paradox Girl's favorite brand of toaster-waffles.
The game is based on characters created by Cayti Bourquin and appearing in "Paradox Girl" by Hanako Games/Hana Comics. Artwork by Yishan Li.
You don't have to know anything about the comic books or their storyline to enjoy or play the game. Paradox Girl combines mechanics like those you might find in Chrononauts, Carcassonne, and Reversi to create a kind of battle-of-wits on an ever-changing board, which offers lots of chess-like tactical thinking in a more social atmosphere. Paradox Girl is streamlined enough to be welcoming and accessible to new gamers and all general audiences, but thought provoking and dynamic enough to engage more experienced and calculating gamers.
The game is played on a 4×4 grid of cards representing possible events along a timeline/continuum. Players represent different manifestations of the same character (since the gag is that Paradox Girl frequently crosses her own timeline and interacts/fights with herself). The object of the game is to score points for yourself or to deny points to your opponents by claiming and locking down event cards on the timeline with your pawns. Unlocked events and their point values are subject to be changed every turn when players "change the future" (deal new cards). Control of individual spaces/cards can be contested through a very light combat mechanic called a "paradox brawl." Players can also accumulate secret bonus points by snagging Waffos (tokens), Paradox Girl's favorite brand of toaster-waffles.
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