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BGG랭킹
BGG전체 : 15841
WARGAMES : 2846
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인원
2-2 명
BGG추천: 1-1 명 -
게임시간
90-120 분
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연령
0+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
2.80 / 5
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디자이너
Lou Coatney
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아티스트
Amabel Holland, Patrick Tremoureux
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인원
게임 소개
튜턴스!: 1870-1940년 서방에 대한 공격은 '쓰리 인 원'의 프랑스 침공 게임이다.
프랑스와 독일은 9세기 프랑크 왕국의 분열로 거슬러 올라가며 수 세기 동안 라이벌이었다. 1870년, 오토 폰 비스마르크는 수천 년의 긴장 속에서 연주하여 통일된 독일 국가를 만들고 나폴레옹 3세의 제2제국을 해체하는 것을 이끌었다. 이 부활한 독일은 유럽 전역에 외교적 충격을 주었고, 1914년 피클을 받은 독일군이 서부를 침공한 1차 대전의 계기를 마련했다. 결국 연합군의 승리에 대한 분노는 1940년 나치 독일의 기갑을 파리로 향하게 하여 프랑스와 동맹국에 파멸과 굴욕적인 패배를 안겨주었다.
이러한 각각의 갈등은 프랑스가 독일에 의해 침략당하는 것을 보았고, 절망적이고 피비린내 나는 투쟁을 초래했다. 이 갈등들은 어떤 면에서 유사했는가? 어떻게 다릅니까? 왜 그들은 그렇게 되었나요?
튜턴스는 공통의 기본 규칙 집합과 지도를 사용하여 이 세 가지 갈등을 시뮬레이션하여 그 시대와 갈등에 맞는 수정 사항을 제시함으로써 이러한 질문에 답하고자 한다. 각 유닛은 육군 또는 군단을 나타내며, 각 육각은 35km를 나타냅니다. 이는 카운터 밀도를 상당히 낮게 유지하고 플레이 시간을 합리적으로 유지합니다. 이 게임은 Move-Combat 시퀀스와 승산 기반 CRT를 사용하며, 컴뱃을 해결할 때 약간의 유연성을 제공한다. 1914년과 1940년 게임에서 독일 플레이어는 특별한 돌파구를 가지고 있다. 이러한 친숙한 메커니즘은 마타 하리의 호색적인 잘못된 모험에서 더니르크의 미라클에 이르기까지 영리한 크롬 조각에 의해 더욱 강화된다. 이 게임은 이상적인 입문 워게임 - 또는 이상적인 입문 워게임 3개를 한 박스에 담습니다.
게임 규모:
게임 턴: 1일
16진수: 약 33km/21마일
부대: 군단 대 군대
게임 인벤토리:
22 x 17" 풀 컬러 맵 1개
이중 면 인쇄 카운터 시트 1개(176 5/8&인용 카운터)
12페이지 분량의 튜턴스 규칙집 1권
양면 인쇄된 플레이어 지원 카드 1장
6면 주사위 하나
카드놀이 기능: 높은
복잡성 수준: 중간
플레이어: 2명 이상
게임 시간: 2-3시간
프랑스와 독일은 9세기 프랑크 왕국의 분열로 거슬러 올라가며 수 세기 동안 라이벌이었다. 1870년, 오토 폰 비스마르크는 수천 년의 긴장 속에서 연주하여 통일된 독일 국가를 만들고 나폴레옹 3세의 제2제국을 해체하는 것을 이끌었다. 이 부활한 독일은 유럽 전역에 외교적 충격을 주었고, 1914년 피클을 받은 독일군이 서부를 침공한 1차 대전의 계기를 마련했다. 결국 연합군의 승리에 대한 분노는 1940년 나치 독일의 기갑을 파리로 향하게 하여 프랑스와 동맹국에 파멸과 굴욕적인 패배를 안겨주었다.
이러한 각각의 갈등은 프랑스가 독일에 의해 침략당하는 것을 보았고, 절망적이고 피비린내 나는 투쟁을 초래했다. 이 갈등들은 어떤 면에서 유사했는가? 어떻게 다릅니까? 왜 그들은 그렇게 되었나요?
튜턴스는 공통의 기본 규칙 집합과 지도를 사용하여 이 세 가지 갈등을 시뮬레이션하여 그 시대와 갈등에 맞는 수정 사항을 제시함으로써 이러한 질문에 답하고자 한다. 각 유닛은 육군 또는 군단을 나타내며, 각 육각은 35km를 나타냅니다. 이는 카운터 밀도를 상당히 낮게 유지하고 플레이 시간을 합리적으로 유지합니다. 이 게임은 Move-Combat 시퀀스와 승산 기반 CRT를 사용하며, 컴뱃을 해결할 때 약간의 유연성을 제공한다. 1914년과 1940년 게임에서 독일 플레이어는 특별한 돌파구를 가지고 있다. 이러한 친숙한 메커니즘은 마타 하리의 호색적인 잘못된 모험에서 더니르크의 미라클에 이르기까지 영리한 크롬 조각에 의해 더욱 강화된다. 이 게임은 이상적인 입문 워게임 - 또는 이상적인 입문 워게임 3개를 한 박스에 담습니다.
게임 규모:
게임 턴: 1일
16진수: 약 33km/21마일
부대: 군단 대 군대
게임 인벤토리:
22 x 17" 풀 컬러 맵 1개
이중 면 인쇄 카운터 시트 1개(176 5/8&인용 카운터)
12페이지 분량의 튜턴스 규칙집 1권
양면 인쇄된 플레이어 지원 카드 1장
6면 주사위 하나
카드놀이 기능: 높은
복잡성 수준: 중간
플레이어: 2명 이상
게임 시간: 2-3시간
Teutons!: Assaults on the West, 1870-1940, is a 'Three-in-One' invasion of France game.
France and Germany have been rivals for centuries, dating back to the splintering of the Frankish Kingdom in the ninth century. In 1870, Otto von Bismarck expertly played on a millennia of tension to orchestrate the Franco-Prussian War that led to a unified German state, and the dissolution of the Second Empire of Napoleon III. This resurgent (and increasingly belligerent) Germany sent diplomatic shock-waves throughout Europe, setting the stage for the Great War, which saw pickle-helmed German troops invade the West in 1914. Resentment over the eventual Allied victory paved the way for the rise of Nazi Germany, which pointed its panzers toward Paris in 1940, delivering a crushing and humiliating defeat to France and its allies.
Each of these conflicts saw France invaded by Germany, and resulted in a desperate, bloody struggle. In what other ways were these conflicts similar? How were they different? Why did they turn out the way that they did?
Teutons! seeks to answer these questions by simulating these three conflicts utilizing a common basic ruleset and map, with modifications specific to that era and conflict. Each Unit represents an Army or Corps, and each hex represents 35 kilometers. This keeps the counter density fairly low, and the playtime reasonable. The game uses a Move-Combat sequence and odds-based CRT, and allows for some flexibility when resolving Combat. In the 1914 and 1940 games, the German Player has a special Breakthrough (exploitation) phase. These familiar mechanisms are further enhanced by clever bits of chrome, from the amorous misadventures of Mata Hari to the Miracle at Dunirk. It's an ideal introductory wargame - or rather, three ideal introductory wargames in a single box.
Game Scale:
Game Turn: 1 day
Hex: approx 21 miles / 33 kilometers
Units: Corps to Army
Game Inventory:
One 22 x 17" full color map
One dual-side printed countersheet (176 5/8" counters)
One 12-page Teutons rulebook
One dual-side printed Players Aid Card
One 6-sided die
Solitaire Playability: High
Complexity Level: Medium
Players: 2 or more
Playing Time: 2-3 hours
France and Germany have been rivals for centuries, dating back to the splintering of the Frankish Kingdom in the ninth century. In 1870, Otto von Bismarck expertly played on a millennia of tension to orchestrate the Franco-Prussian War that led to a unified German state, and the dissolution of the Second Empire of Napoleon III. This resurgent (and increasingly belligerent) Germany sent diplomatic shock-waves throughout Europe, setting the stage for the Great War, which saw pickle-helmed German troops invade the West in 1914. Resentment over the eventual Allied victory paved the way for the rise of Nazi Germany, which pointed its panzers toward Paris in 1940, delivering a crushing and humiliating defeat to France and its allies.
Each of these conflicts saw France invaded by Germany, and resulted in a desperate, bloody struggle. In what other ways were these conflicts similar? How were they different? Why did they turn out the way that they did?
Teutons! seeks to answer these questions by simulating these three conflicts utilizing a common basic ruleset and map, with modifications specific to that era and conflict. Each Unit represents an Army or Corps, and each hex represents 35 kilometers. This keeps the counter density fairly low, and the playtime reasonable. The game uses a Move-Combat sequence and odds-based CRT, and allows for some flexibility when resolving Combat. In the 1914 and 1940 games, the German Player has a special Breakthrough (exploitation) phase. These familiar mechanisms are further enhanced by clever bits of chrome, from the amorous misadventures of Mata Hari to the Miracle at Dunirk. It's an ideal introductory wargame - or rather, three ideal introductory wargames in a single box.
Game Scale:
Game Turn: 1 day
Hex: approx 21 miles / 33 kilometers
Units: Corps to Army
Game Inventory:
One 22 x 17" full color map
One dual-side printed countersheet (176 5/8" counters)
One 12-page Teutons rulebook
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