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BGG랭킹
BGG전체 : 0
ABSTRACTS : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-30 분
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연령
6+
BGG추천: 6+ -
게임 난이도
2.00 / 5
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디자이너
Gregory K. Van Patten
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아티스트
-
인원
게임 소개
2001년 About.com 8x8 게임 디자인 공모전 출품작.
플레이어 1은 블랙 체커를 소유하고 플레이어 2는 레드 체커를 소유합니다. 대부분의 경기와 마찬가지로 상대는 교대로 한다. '킹'은 체커스 게임에서 정의된다: 그것은 같은 색의 체커 두 개로 이루어진 스택이다. 왕은 움직일 수 없지만 사로잡힐 수는 있다.
그의 차례에, 선수는 움직일 자신의 체커들 중 하나를 선택한다. 수직 또는 수평으로 움직이지만 대각선은 움직이지 않습니다. 한 번의 동작은 선택된 체커를 집어 들고, 상대 체커나 킹 위로 점프하는 것으로 구성된다. 그런 다음 점프 체커 또는 킹이 캡처됩니다(보드에서 제거됨). 이와 동시에 플레이어는 체커가 더 이상 캡처할 수 없을 때까지 이러한 방식으로 선택된 체커를 계속 이동할 수 있다. 체커는 상대방의 체커나 킹을 캡처하는 경우에만 움직일 수 있다.
자신의 차례에 따라 캡처를 마친 후, 플레이어는 자신이 방금 잡은 체커를 사용하여 상대방의 체커를 킹으로 바꿀 수 있으며, 여전히 보드에 있는 같은 색의 체커 위에 캡처된 체커를 올려놓는다. 붙잡힌 왕의 두 체커는 두 명의 새로운 왕을 만드는 데 사용될 수 있다. 한 선수가 체커를 잡은 만큼 자신의 차례에 많은 킹을 만들 수 있다.
패배자는 자신의 차례에서 움직이지 못하는 첫 번째 선수입니다.
플레이어 1은 블랙 체커를 소유하고 플레이어 2는 레드 체커를 소유합니다. 대부분의 경기와 마찬가지로 상대는 교대로 한다. '킹'은 체커스 게임에서 정의된다: 그것은 같은 색의 체커 두 개로 이루어진 스택이다. 왕은 움직일 수 없지만 사로잡힐 수는 있다.
그의 차례에, 선수는 움직일 자신의 체커들 중 하나를 선택한다. 수직 또는 수평으로 움직이지만 대각선은 움직이지 않습니다. 한 번의 동작은 선택된 체커를 집어 들고, 상대 체커나 킹 위로 점프하는 것으로 구성된다. 그런 다음 점프 체커 또는 킹이 캡처됩니다(보드에서 제거됨). 이와 동시에 플레이어는 체커가 더 이상 캡처할 수 없을 때까지 이러한 방식으로 선택된 체커를 계속 이동할 수 있다. 체커는 상대방의 체커나 킹을 캡처하는 경우에만 움직일 수 있다.
자신의 차례에 따라 캡처를 마친 후, 플레이어는 자신이 방금 잡은 체커를 사용하여 상대방의 체커를 킹으로 바꿀 수 있으며, 여전히 보드에 있는 같은 색의 체커 위에 캡처된 체커를 올려놓는다. 붙잡힌 왕의 두 체커는 두 명의 새로운 왕을 만드는 데 사용될 수 있다. 한 선수가 체커를 잡은 만큼 자신의 차례에 많은 킹을 만들 수 있다.
패배자는 자신의 차례에서 움직이지 못하는 첫 번째 선수입니다.
An entry in the 2001 About.com 8x8 Game Design Competition.
Player 1 owns the black checkers, while player 2 owns the red checkers. Opponents alternate turns, as in most games. A 'king' is defined as in the game of Checkers: it is a stack of two checkers, of the same color. Kings cannot move but can be captured.
On his turn, a player chooses one of his own checkers to move. Moves are made vertically or horizontally, but not diagonally. A single move consists of picking up the chosen checker, jumping it over an opponent's checker or king (the jumped checker or king must be directly above, below, left, or right of the moving checker), and landing on an unoccupied square on the other side of the jumped checker. The jumped checker or king is then captured (removed from the board). On the same turn, a player may (but is not required to) continue moving this chosen checker in this way, until that checker cannot capture any more. A checker can only move if in so doing it captures an opponent's checker or king.
On his turn, after he has finished capturing, a player may use the checkers which he has just captured to transform some of his opponent's checkers into kings, by placing a single captured checker on top of a checker of the same color which is still on the board. The two checkers from a captured king can be used to make two new kings. A player can make as many kings on his turn as he has captured checkers.
The loser is the first player not able to move on his turn.
Player 1 owns the black checkers, while player 2 owns the red checkers. Opponents alternate turns, as in most games. A 'king' is defined as in the game of Checkers: it is a stack of two checkers, of the same color. Kings cannot move but can be captured.
On his turn, a player chooses one of his own checkers to move. Moves are made vertically or horizontally, but not diagonally. A single move consists of picking up the chosen checker, jumping it over an opponent's checker or king (the jumped checker or king must be directly above, below, left, or right of the moving checker), and landing on an unoccupied square on the other side of the jumped checker. The jumped checker or king is then captured (removed from the board). On the same turn, a player may (but is not required to) continue moving this chosen checker in this way, until that checker cannot capture any more. A checker can only move if in so doing it captures an opponent's checker or king.
On his turn, after he has finished capturing, a player may use the checkers which he has just captured to transform some of his opponent's checkers into kings, by placing a single captured checker on top of a checker of the same color which is still on the board. The two checkers from a captured king can be used to make two new kings. A player can make as many kings on his turn as he has captured checkers.
The loser is the first player not able to move on his turn.
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