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BGG랭킹
BGG전체 : 18983
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인원
1-6 명
BGG추천: 1-4 명 -
게임시간
30-60 분
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연령
6+
BGG추천: 6+ -
게임 난이도
1.57 / 5
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디자이너
Nicolás Díaz, Alejandro Pineda
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아티스트
Vicent Gisbert Cardona
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인원
게임 소개
게시자의 설명:
요카이 퀘스트(Yokai Quest)는 비트 앤 스쿼업 게임과 RPG의 고전 메카니즘에 기반을 둔 협업 보드 게임이다. 일본에서 영감을 받은 환상의 세계를 배경으로 한 미니어처는 “chibi”look으로 디자인되었는데, 이것은 캐릭터들이 크고 표현력 있는 얼굴을 가지고 있는 귀여운 디자인 방식을 의미한다.
플레이어는 사무라이, 승려, 총잡이, 사제 등 다양한 영웅 중에서 선택할 수 있습니다. 그들 각각은 움직임, 공격력, 능력 등, 독특한 특징들을 가지고 있습니다. 게임을 시작할 때 플레이어는 영웅들이 싸울 때 사용할 수 있는 능력들을 설정한다: 이러한 능력들은 영웅을 더 방어적으로 만들고, 다른 영웅들을 돕거나 강력한 공격에 접근할 수 있게 한다.
요카이는 게임의 적이다: 일본 민담에서 영감을 받은 이 초자연적인 존재들은 “행동 카드”를 따르기 때문에 그들의 연기는 자신의 플레이어가 관리한다. 그것들은 각각의 주어진 상황에서 요카이가 무엇을 할 것인지를 쉽게 따라갈 수 있는 방법으로 나타낼 것이다. 요카이는 특정한 데크에서 카드를 뽑음으로써 결정되며, 임의의 양으로 정착된 지점에서 지속적으로 산란된다.
영웅과 요카이는 번갈아 가면서 플레이한다: 그들은 타일 보드에서 싸우는 동안 움직이고, 공격하고, 능력을 사용할 것이다. 게임플레이는 다양한 시나리오로 표현되는 무대적인 느낌을 가지고 있다. 발전하기 위해서는 많은 특정한 적들을 제거하고 충분히 오래 살아남는 등의 목표가 달성되어야 한다. 이것은 영웅들이 미션의 마지막 보스가 나타나는 마지막 보드에 도달할 때까지 계속된다. 임무를 이기기 위해서는 영웅들이 이 강력한 적을 물리쳐야 합니다.
요카이 퀘스트(Yokai Quest)는 비트 앤 스쿼업 게임과 RPG의 고전 메카니즘에 기반을 둔 협업 보드 게임이다. 일본에서 영감을 받은 환상의 세계를 배경으로 한 미니어처는 “chibi”look으로 디자인되었는데, 이것은 캐릭터들이 크고 표현력 있는 얼굴을 가지고 있는 귀여운 디자인 방식을 의미한다.
플레이어는 사무라이, 승려, 총잡이, 사제 등 다양한 영웅 중에서 선택할 수 있습니다. 그들 각각은 움직임, 공격력, 능력 등, 독특한 특징들을 가지고 있습니다. 게임을 시작할 때 플레이어는 영웅들이 싸울 때 사용할 수 있는 능력들을 설정한다: 이러한 능력들은 영웅을 더 방어적으로 만들고, 다른 영웅들을 돕거나 강력한 공격에 접근할 수 있게 한다.
요카이는 게임의 적이다: 일본 민담에서 영감을 받은 이 초자연적인 존재들은 “행동 카드”를 따르기 때문에 그들의 연기는 자신의 플레이어가 관리한다. 그것들은 각각의 주어진 상황에서 요카이가 무엇을 할 것인지를 쉽게 따라갈 수 있는 방법으로 나타낼 것이다. 요카이는 특정한 데크에서 카드를 뽑음으로써 결정되며, 임의의 양으로 정착된 지점에서 지속적으로 산란된다.
영웅과 요카이는 번갈아 가면서 플레이한다: 그들은 타일 보드에서 싸우는 동안 움직이고, 공격하고, 능력을 사용할 것이다. 게임플레이는 다양한 시나리오로 표현되는 무대적인 느낌을 가지고 있다. 발전하기 위해서는 많은 특정한 적들을 제거하고 충분히 오래 살아남는 등의 목표가 달성되어야 한다. 이것은 영웅들이 미션의 마지막 보스가 나타나는 마지막 보드에 도달할 때까지 계속된다. 임무를 이기기 위해서는 영웅들이 이 강력한 적을 물리쳐야 합니다.
Description from the publisher:
Yōkai Quest is a collaborative board game, heavily based in the classic mechanics of beat’em up games and RPGs. Set in a fantasy, Japan-inspired world, the miniatures included are designed with “chibi” look; this means a cute way of design, with the characters having big and expressive faces.
The players can choose between different heroes: the samurai, a monk, a gunslinger, a priest, and more. Each one of them has a unique set of traits: movement, attack power, abilities, etc. At the beginning of a game, the player will configure the abilities the hero will be able to use during the fight: these abilities will make the hero more defensive, capable of helping other heroes and/or having access to powerful attacks.
The yōkai are the enemies of the game: inspired in the ones from the Japanese folklore, these supernatural beings will follow “behavior cards”, so their acting is managed by the own players. Those will indicate in an easy to follow way what the yōkai will do in each given situation. The yōkai will be constantly spawning from settled points in random amounts, decided by drawing cards from their specific deck.
Heroes and Yōkai take turns to play: they will move, attack and use abilities while fighting in the tiled boards. The gameplay has a staged feeling, represented by the different scenarios. To advance, objectives must be accomplished: eliminate a number of specific enemies, surviving long enough, etc. This goes until the heroes reach the last board, where the final boss of the mission appears. To win the mission, heroes must defeat this powerful enemy.
Yōkai Quest is a collaborative board game, heavily based in the classic mechanics of beat’em up games and RPGs. Set in a fantasy, Japan-inspired world, the miniatures included are designed with “chibi” look; this means a cute way of design, with the characters having big and expressive faces.
The players can choose between different heroes: the samurai, a monk, a gunslinger, a priest, and more. Each one of them has a unique set of traits: movement, attack power, abilities, etc. At the beginning of a game, the player will configure the abilities the hero will be able to use during the fight: these abilities will make the hero more defensive, capable of helping other heroes and/or having access to powerful attacks.
The yōkai are the enemies of the game: inspired in the ones from the Japanese folklore, these supernatural beings will follow “behavior cards”, so their acting is managed by the own players. Those will indicate in an easy to follow way what the yōkai will do in each given situation. The yōkai will be constantly spawning from settled points in random amounts, decided by drawing cards from their specific deck.
Heroes and Yōkai take turns to play: they will move, attack and use abilities while fighting in the tiled boards. The gameplay has a staged feeling, represented by the different scenarios. To advance, objectives must be accomplished: eliminate a number of specific enemies, surviving long enough, etc. This goes until the heroes reach the last board, where the final boss of the mission appears. To win the mission, heroes must defeat this powerful enemy.
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