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BGG랭킹
BGG전체 : 5393
WARGAMES : 426
7.8South Pacific: Breaking the Bismarck Barrier 1942-1943 (2016) -
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인원
2-2 명
BGG추천: 1-1 명 -
게임시간
90-120 분
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연령
12+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
4.15 / 5
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디자이너
Mark Herman
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아티스트
Rodger B. MacGowan, Mark Simonitch
-
인원
게임 소개
남태평양(SPAC)은 RBM 스튜디오의 EotS C3i 시나리오 변형으로, 모체 설계의 전체 범위를 사용한다. 남태평양이 완전한 독립 게임인 반면 EotS에서 통하는 모든 전술은 SPAC에서 통한다. SPAC의 독특한 점은 지도 영역(C3i 30 뒷면 커버 이미지 참조)이 더 작으며 양측의 전략적 옵션을 상당히 단순화한다는 것입니다.
각 면에는 번호가 바뀐 것을 제외하고 EotS 카드와 같은 24개의 카드 덱이 있습니다. 카운터 믹스도 4회전 시나리오에 맞춰 셋업과 보강 마크를 맞춘 것을 제외하면 동일합니다. 이 새로운 C3i 시나리오 변형을 설계하면서 서비스 간 경쟁, 중국, 유럽의 리소스 경쟁으로 인해 여전히 영향을 받고 있는 MacArthur와 Ghormley/Halsey의 입장이 되어보고 싶었습니다. 모든 관련 트랙은 마크 시모니치가 태평양전쟁의 전환점을 비추는 맞춤형 C3i 지도시트 표면에 맞게 재설계했다.
이것은 더 광범위한 전쟁의 부분집합이기 때문에 각 플레이어는 7개의 카드 패가 아닌 4개의 패를 가지고 플레이하며, 높은 재생성을 위해 데크를 변경할 수 없습니다. 이 작은 카드 패의 실질적인 결과는 남태평양에서 일반적으로 2시간 이내에 기록되므로 쉽게 1세션 게임을 할 수 있습니다.
만약 당신이 남태평양 게임을 배운다면 당신은 그것의 모체 게임인 엠파이어 오브 더 썬도 할 수 있을 것이다.
(디자이너로부터)
각 면에는 번호가 바뀐 것을 제외하고 EotS 카드와 같은 24개의 카드 덱이 있습니다. 카운터 믹스도 4회전 시나리오에 맞춰 셋업과 보강 마크를 맞춘 것을 제외하면 동일합니다. 이 새로운 C3i 시나리오 변형을 설계하면서 서비스 간 경쟁, 중국, 유럽의 리소스 경쟁으로 인해 여전히 영향을 받고 있는 MacArthur와 Ghormley/Halsey의 입장이 되어보고 싶었습니다. 모든 관련 트랙은 마크 시모니치가 태평양전쟁의 전환점을 비추는 맞춤형 C3i 지도시트 표면에 맞게 재설계했다.
이것은 더 광범위한 전쟁의 부분집합이기 때문에 각 플레이어는 7개의 카드 패가 아닌 4개의 패를 가지고 플레이하며, 높은 재생성을 위해 데크를 변경할 수 없습니다. 이 작은 카드 패의 실질적인 결과는 남태평양에서 일반적으로 2시간 이내에 기록되므로 쉽게 1세션 게임을 할 수 있습니다.
만약 당신이 남태평양 게임을 배운다면 당신은 그것의 모체 게임인 엠파이어 오브 더 썬도 할 수 있을 것이다.
(디자이너로부터)
South Pacific (SPac) is an Empire of the Sun (EotS) C3i Scenario Variant by RBM Studio that uses the full scope of its parent design. While South Pacific is a complete stand alone game, all of the tactics that work in EotS work in SPac. What is unique about SPac is the smaller map region (see C3i 30 back cover image) focuses and significantly simplifies the strategic options available to the two sides.
Each side has a 24 card deck that are like the EotS cards except they have been renumbered. The counter mix is also identical, except we have aligned the set up and reinforcement markings to the four-turn scenario. In designing this new C3i Scenario Variant, I wanted to put you in the shoes of MacArthur and Ghormley/Halsey prosecuting the US counterattack, while still being impacted by interservice rivalry, China, and competition for resources in Europe. All of the relevant tracks have been redesigned by Mark Simonitch to fit on the tailored C3i Mapsheet surface that shines a spotlight on the turning point in the Pacific War.
Since this is a subset of the broader war each player is playing with a four rather than a seven card hand, and you will never reshuffle the deck allowing for high replayability. The practical result of this smaller hand of cards is South Pacific typically clocks in at less than two hours, so easily a one-session game.
If you learn to how to play South Pacific you will also know how to play its parent game Empire of the Sun.
(from the designer)
Each side has a 24 card deck that are like the EotS cards except they have been renumbered. The counter mix is also identical, except we have aligned the set up and reinforcement markings to the four-turn scenario. In designing this new C3i Scenario Variant, I wanted to put you in the shoes of MacArthur and Ghormley/Halsey prosecuting the US counterattack, while still being impacted by interservice rivalry, China, and competition for resources in Europe. All of the relevant tracks have been redesigned by Mark Simonitch to fit on the tailored C3i Mapsheet surface that shines a spotlight on the turning point in the Pacific War.
Since this is a subset of the broader war each player is playing with a four rather than a seven card hand, and you will never reshuffle the deck allowing for high replayability. The practical result of this smaller hand of cards is South Pacific typically clocks in at less than two hours, so easily a one-session game.
If you learn to how to play South Pacific you will also know how to play its parent game Empire of the Sun.
(from the designer)
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