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BGG랭킹
BGG전체 : 754
STRATEGY : 476
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인원
2-4 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
40-80 분
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연령
13+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
2.96 / 5
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디자이너
Bruno Cathala, Marc Paquien
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아티스트
Jérémie Fleury
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인원
게임 소개
야마타이에서는 2-4명의 선수들이 야마타이 땅에 궁전, 토리이, 그리고 자신의 건물을 짓기 위해 경쟁한다. 이 게임에는 10개의 번호가 매겨진 액션 타일이 포함되어 있으며, 각 타일은 하나 이상의 컬러 배와 특수 액션을 보여준다. 이 타일을 섞어서 일렬로 배치한 다음 플레이어 수보다 더 많은 타일을 표시합니다.
차례에 따라, 각 플레이어는 타일을 선택하고, 예비 구역에서 묘사된 배들을 수집하고, 선택적으로 배 한 척을 구입하거나 판매한 다음, 보드에 배들을 배치한다. 육지에는 5개의 진입로가 있으며, 당신은 이 지점이나 이미 선상에 있는 배들에 인접한 장소에서 시작해야 한다. 첫 번째 배를 다른 배와 인접한 곳에 배치할 경우 첫 번째 배는 인접한 배와 색이 같아야 합니다. 그렇지 않으면 색상과 관계없이 배를 배치할 수 있습니다.
배를 배치한 뒤 이번에 새 배와 접촉한 육지에서 색 자원을 확보하거나 빈 공간 1곳에 건조할 수 있다. 건물을 짓기 위해서는 사용 가능한 건물 타일 중 하나에 묘사된 배와 일치하는 색상의 배들이 주변에 있어야 한다. 자신이 소유한 타인과 연결된 개인 건물을 지으면 건물 수와 같은 돈을 받는다.
차례가 끝나기 전에 배 한 척을 뱅킹할 수 있으며, 세 개의 리소스 또는 한 쌍의 일치하는 리소스를 사용하여 각각 고유한 능력을 가진 전문가를 구입할 수 있습니다.
모든 플레이어가 이동한 후, 액션 타일을 섞어서 줄에 아래를 향하게 한 다음 다음 차례를 위해 설정하기 위해 줄 맨 앞에 충분한 타일을 드러내고, 턴 순서는 플레이어가 이전 차례를 선택한 타일의 숫자로 결정됩니다. 예를 들어, 한 가지 색상의 배나 더 이상의 전문가 &mdash가 없는 게임 종료 조건 중 하나를 트리거하면 라운드를 마친 다음 건조된 건물, 고용된 전문가 및 수중에 대한 점수를 계산합니다.
차례에 따라, 각 플레이어는 타일을 선택하고, 예비 구역에서 묘사된 배들을 수집하고, 선택적으로 배 한 척을 구입하거나 판매한 다음, 보드에 배들을 배치한다. 육지에는 5개의 진입로가 있으며, 당신은 이 지점이나 이미 선상에 있는 배들에 인접한 장소에서 시작해야 한다. 첫 번째 배를 다른 배와 인접한 곳에 배치할 경우 첫 번째 배는 인접한 배와 색이 같아야 합니다. 그렇지 않으면 색상과 관계없이 배를 배치할 수 있습니다.
배를 배치한 뒤 이번에 새 배와 접촉한 육지에서 색 자원을 확보하거나 빈 공간 1곳에 건조할 수 있다. 건물을 짓기 위해서는 사용 가능한 건물 타일 중 하나에 묘사된 배와 일치하는 색상의 배들이 주변에 있어야 한다. 자신이 소유한 타인과 연결된 개인 건물을 지으면 건물 수와 같은 돈을 받는다.
차례가 끝나기 전에 배 한 척을 뱅킹할 수 있으며, 세 개의 리소스 또는 한 쌍의 일치하는 리소스를 사용하여 각각 고유한 능력을 가진 전문가를 구입할 수 있습니다.
모든 플레이어가 이동한 후, 액션 타일을 섞어서 줄에 아래를 향하게 한 다음 다음 차례를 위해 설정하기 위해 줄 맨 앞에 충분한 타일을 드러내고, 턴 순서는 플레이어가 이전 차례를 선택한 타일의 숫자로 결정됩니다. 예를 들어, 한 가지 색상의 배나 더 이상의 전문가 &mdash가 없는 게임 종료 조건 중 하나를 트리거하면 라운드를 마친 다음 건조된 건물, 고용된 전문가 및 수중에 대한 점수를 계산합니다.
In Yamatai, 2-4 players compete to build palaces, torii, and their own buildings in the land of Yamatai. The game includes ten numbered action tiles, each showing one or more colored ships and with most showing a special action. You shuffle these tiles, place them in a row, then reveal one more than the number of players.
On a turn, each player chooses a tile, collects the depicted ships from the reserve, optionally buys or sells one ship, then places the ships on the board. The land has five entryways, and you must start from these points or place adjacent to ships already on the board. You can't branch the ships being placed, and if you place your first ship adjacent to another, then that first ship must be the same color as the adjacent one; otherwise you can place ships without regard to color.
After placing ships, you can either claim colored resources from land that you've touched with new ships this turn or build on one vacant space. To build, the space must have colored ships around it that match the ships depicted on one of the available building tiles. If you build a personal building that's connected to others you own, you receive money equal to the number of buildings.
You can bank one ship before the end of your turn, then you can use any three resources or a pair of matching resources to purchase a specialist, each of whom has a unique power.
After all players go, you shuffle the action tiles, place them face down in the row, then reveal enough tiles at the front of the line to set up for the next turn, with the turn order being determined by the numbers on the tiles that players chose the previous turn. Once you trigger one of the game-ending conditions — e.g., no ships of one color or no more specialists — you finish the round, then count points for buildings built, specialists hired, and money on hand.
On a turn, each player chooses a tile, collects the depicted ships from the reserve, optionally buys or sells one ship, then places the ships on the board. The land has five entryways, and you must start from these points or place adjacent to ships already on the board. You can't branch the ships being placed, and if you place your first ship adjacent to another, then that first ship must be the same color as the adjacent one; otherwise you can place ships without regard to color.
After placing ships, you can either claim colored resources from land that you've touched with new ships this turn or build on one vacant space. To build, the space must have colored ships around it that match the ships depicted on one of the available building tiles. If you build a personal building that's connected to others you own, you receive money equal to the number of buildings.
You can bank one ship before the end of your turn, then you can use any three resources or a pair of matching resources to purchase a specialist, each of whom has a unique power.
After all players go, you shuffle the action tiles, place them face down in the row, then reveal enough tiles at the front of the line to set up for the next turn, with the turn order being determined by the numbers on the tiles that players chose the previous turn. Once you trigger one of the game-ending conditions — e.g., no ships of one color or no more specialists — you finish the round, then count points for buildings built, specialists hired, and money on hand.
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