-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
-
-
인원
3-8 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-60 분
-
연령
10+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
-
아티스트
-
인원
게임 소개
스파이스 플래닛(Spice Planet)은 3명에서 8명의 플레이어를 위한 카드 게임으로, 2개의 기본 카드 덱으로 플레이할 수 있다.
향신료를 지배하는 자가 임페리움을 지배한다!
Galactic Imperium은 Spice Planet이라는 단 하나의 세계에서 생산되는 중독성 있는 Spice에 전적으로 의존하고 있습니다. 때때로 그레이트 하우스는 지구에 대한 영향력을 두고 군대와 음모를 동원하여 경쟁을 벌인다.
목표: 휴전이 게임을 종료하기 전에 가장 먼저 4개 도시를 통제하거나 가장 많은 도시를 장악할 수 있는 파벌 또는 동맹이 됩니다. 해당 도시에 있는 모든 카드 스택보다 큰 카드 스택을 구축하여 도시를 제어합니다. 도시를 통제하고, 향신료 수확을 밀매하고, 명성 높은 음모에 가담하여 더 많은 카드를 획득합니다.
순서 전환: 경기가 끝날 때까지 매 턴마다 이 순서를 반복하세요.
1. 날씨: 추첨 갑판 위에서 선수복을 뽑을 때까지 카드를 뒤집어서 턴 순서에서 첫 번째 선수를 결정한다. 페이스카드를 뽑을 때마다 동맹이 성립되거나 깨질 수 있다.
2. 조치: 차례대로 각 선수가 행동을 취하거나 통과합니다. 모든 선수가 연속적으로 통과하면 단계가 종료됩니다. 그런 다음 군사적 승리를 확인합니다.
3. 수집: 말뚝에서 가장 많은 카드를 동점으로 묶은 플레이어들은 말뚝에 있는 적군 슈트마다 1장씩 뽑고 말뚝에서 자신의 카드를 1장씩 가져갑니다.
4. 음모: 음모 더미를 드러냅니다. 더미 안에 있는 최소 카드를 위해 묶인 플레이어 또는 플레이어는 더미 안에 있는 적군 슈트 각각에 대해 1을 뽑고, 더미에서 자신의 카드(있는 경우) 중 1개를 가져갑니다.
5. 수입: 모든 폐기물을 섞어서 추첨 덱 아래에 놓습니다. 각 플레이어에게 1장의 카드를 주고, 각 통제된 도시에 대해 1장의 카드를 주고, 인접한 통제된 도시 쌍에 대해 1장의 카드를 줍니다.
군사 승리는 한 명의 플레이어 또는 4개의 도시를 지배하는 동맹에 의해 액션 단계가 끝날 때 선언된다. 승자는 스파이스 프로덕션을 장악하여 적대 행위를 중단시키고 게임은 즉시 종료된다.
조개장이 바닥나면 휴전이 선포된다. 가장 많은 도시를 장악한 플레이어가 정치적 승리를 거두지만 무승부는 승리자가 없는 교착 상태가 된다. 예외: 유목민 및 길드의 승리 조건을 확인하십시오.
향신료를 지배하는 자가 임페리움을 지배한다!
Galactic Imperium은 Spice Planet이라는 단 하나의 세계에서 생산되는 중독성 있는 Spice에 전적으로 의존하고 있습니다. 때때로 그레이트 하우스는 지구에 대한 영향력을 두고 군대와 음모를 동원하여 경쟁을 벌인다.
목표: 휴전이 게임을 종료하기 전에 가장 먼저 4개 도시를 통제하거나 가장 많은 도시를 장악할 수 있는 파벌 또는 동맹이 됩니다. 해당 도시에 있는 모든 카드 스택보다 큰 카드 스택을 구축하여 도시를 제어합니다. 도시를 통제하고, 향신료 수확을 밀매하고, 명성 높은 음모에 가담하여 더 많은 카드를 획득합니다.
순서 전환: 경기가 끝날 때까지 매 턴마다 이 순서를 반복하세요.
1. 날씨: 추첨 갑판 위에서 선수복을 뽑을 때까지 카드를 뒤집어서 턴 순서에서 첫 번째 선수를 결정한다. 페이스카드를 뽑을 때마다 동맹이 성립되거나 깨질 수 있다.
2. 조치: 차례대로 각 선수가 행동을 취하거나 통과합니다. 모든 선수가 연속적으로 통과하면 단계가 종료됩니다. 그런 다음 군사적 승리를 확인합니다.
3. 수집: 말뚝에서 가장 많은 카드를 동점으로 묶은 플레이어들은 말뚝에 있는 적군 슈트마다 1장씩 뽑고 말뚝에서 자신의 카드를 1장씩 가져갑니다.
4. 음모: 음모 더미를 드러냅니다. 더미 안에 있는 최소 카드를 위해 묶인 플레이어 또는 플레이어는 더미 안에 있는 적군 슈트 각각에 대해 1을 뽑고, 더미에서 자신의 카드(있는 경우) 중 1개를 가져갑니다.
5. 수입: 모든 폐기물을 섞어서 추첨 덱 아래에 놓습니다. 각 플레이어에게 1장의 카드를 주고, 각 통제된 도시에 대해 1장의 카드를 주고, 인접한 통제된 도시 쌍에 대해 1장의 카드를 줍니다.
군사 승리는 한 명의 플레이어 또는 4개의 도시를 지배하는 동맹에 의해 액션 단계가 끝날 때 선언된다. 승자는 스파이스 프로덕션을 장악하여 적대 행위를 중단시키고 게임은 즉시 종료된다.
조개장이 바닥나면 휴전이 선포된다. 가장 많은 도시를 장악한 플레이어가 정치적 승리를 거두지만 무승부는 승리자가 없는 교착 상태가 된다. 예외: 유목민 및 길드의 승리 조건을 확인하십시오.
Spice Planet is a card game for three to eight players, playable with two standard decks of playing cards.
"He who controls the Spice controls the Imperium!"
The Galactic Imperium is completely dependent on the addictive Spice produced on only one world, the Spice Planet. From time to time, the Great Houses vie for influence on the planet with both armies and intrigue.
Objective: Be the first faction or alliance to control four cities, or control the most cities before a ceasefire ends the game. Control a city by building a stack of cards that is larger than all opposing card stacks on that city. Obtain more cards by controlling cities, trafficking in the spice harvest, and engaging in reputational intrigue.
Turn Sequence: Repeat this sequence each turn until the game is over.
1. Weather: determine the first player in the turn order by flipping cards from the top of the draw deck to the harvest pile until a player’s suit is drawn; the first player starts the action phase and decides if turn order proceeds clockwise or counter-clockwise. Each time a face card is drawn, alliances may be made or broken.
2. Action: each player in turn order either takes an action or passes; when all players consecutively pass, the phase ends; then, check for military victory.
3. Harvest: player or players tied for the most cards in pile draw 1 for each enemy suit present in pile then take 1 of own cards from pile.
4. Intrigue: reveal the intrigue pile; player or players tied for the least cards in the pile draw 1 for each enemy suit present in pile then take 1 of own cards (if any) from the pile.
5. Income: shuffle and place all discards at the bottom of the draw deck; give each player 1 card, then award 1 card for each controlled city, then award 1 card for each adjacent pair of controlled cities.
Military Victory is declared at end of the Action phase by a single player or an alliance that controls 4 cities. The victors seize control of Spice production, forcing an end to the hostilities, and the game ends immediately.
Ceasefire is declared if the draw deck is depleted. The player who then controls the most cities wins a Political Victory, but a tie is a Stalemate with no victors. Exception: see victory conditions for The Nomads and the Guild.
"He who controls the Spice controls the Imperium!"
The Galactic Imperium is completely dependent on the addictive Spice produced on only one world, the Spice Planet. From time to time, the Great Houses vie for influence on the planet with both armies and intrigue.
Objective: Be the first faction or alliance to control four cities, or control the most cities before a ceasefire ends the game. Control a city by building a stack of cards that is larger than all opposing card stacks on that city. Obtain more cards by controlling cities, trafficking in the spice harvest, and engaging in reputational intrigue.
Turn Sequence: Repeat this sequence each turn until the game is over.
1. Weather: determine the first player in the turn order by flipping cards from the top of the draw deck to the harvest pile until a player’s suit is drawn; the first player starts the action phase and decides if turn order proceeds clockwise or counter-clockwise. Each time a face card is drawn, alliances may be made or broken.
2. Action: each player in turn order either takes an action or passes; when all players consecutively pass, the phase ends; then, check for military victory.
3. Harvest: player or players tied for the most cards in pile draw 1 for each enemy suit present in pile then take 1 of own cards from pile.
4. Intrigue: reveal the intrigue pile; player or players tied for the least cards in the pile draw 1 for each enemy suit present in pile then take 1 of own cards (if any) from the pile.
5. Income: shuffle and place all discards at the bottom of the draw deck; give each player 1 card, then award 1 card for each controlled city, then award 1 card for each adjacent pair of controlled cities.
Military Victory is declared at end of the Action phase by a single player or an alliance that controls 4 cities. The victors seize control of Spice production, forcing an end to the hostilities, and the game ends immediately.
Ceasefire is declared if the draw deck is depleted. The player who then controls the most cities wins a Political Victory, but a tie is a Stalemate with no victors. Exception: see victory conditions for The Nomads and the Guild.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
417
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
422
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
359
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
322
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
593
-
2024-11-13
-
Lv.18