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BGG랭킹
BGG전체 : 1484
STRATEGY : 811
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인원
2-4 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
30-60 분
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연령
10+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
2.56 / 5
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디자이너
Nicolas Oury
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아티스트
Arnaud Demaegd
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인원
게임 소개
한 세기 이상 동안 유럽 대중들은 이집트학과 드농, 샹폴리옹, 페트리 등의 발견에 매료되었다. 모험과 영광을 추구하기 위해, 고고학자 팀은 숨겨진 보물을 찾기 위해 이집트의 모래를 뒤집니다.
미케리노. 강력한 후원자들을 위해 고대 이집트에서 유물을 찾는 고고학자들을 구체화하세요. 박물관의 마지막 전시회에서 설득력을 가질 수 있겠어요?
경기는 4라운드에 걸쳐 진행된다. 게임 보드는 두 개의 카드로 구성된 네 개의 영역(또는 마지막 라운드에서 여섯 개)으로 구성되어 있다. 이 카드들은 6개의 정사각형을 가지고 있으며, 장애물(피라미드)에 의해 점유될 수 있으며, 다섯 개의 은인 중 한 명(자신의 색상과 기호)에 속한다. 브라운 경, 바이올렛 부인, 블랙모어 양, 레몬 경 그리고 귤 대령입니다
각 플레이어는 자신만의 고고학자 풀을 가지고 있으며 다음을 수행할 수 있다.
- 발굴 시작(고고학자 1명 필요)
- 발굴 확대(이미 보드에 있는 고고학자 1명 외에 2명의 고고학자 필요)
- 이전에 얻은 후원자 역할을 수행합니다.
- 패스
후원자들은 장애물을 넘거나 고고학자들을 더 빨리 구출하는 등의 특별한 혜택을 준다.
모든 플레이어가 통과하면 영역 제어에 따라 보드를 해결합니다. 첫 번째 위치에 있는 플레이어는 사용 가능한 카드를 가져가거나 박물관에 갈 수 있습니다. 그러면 다른 선수들도 똑같이 할 수 있다. 동점자는 플레이어의 순서에 따라 결정됩니다.
박물관에 가는 것은 수집된 카드 (x2, x3 또는 x5)에 최종 게임의 색상 가치를 더한다.
4라운드가 끝나면 최종 전시회가 결정되며, 다음 중 가장 높은 명성을 얻은 선수가 우승자가 된다.
- 게임 중 수집된 카드의 포인트
- 색상별 포인트(박물관 내 위치별)
- 카드 세트에 대한 보너스 포인트(각 색상의 은인 중 1개)
미케리노. 강력한 후원자들을 위해 고대 이집트에서 유물을 찾는 고고학자들을 구체화하세요. 박물관의 마지막 전시회에서 설득력을 가질 수 있겠어요?
경기는 4라운드에 걸쳐 진행된다. 게임 보드는 두 개의 카드로 구성된 네 개의 영역(또는 마지막 라운드에서 여섯 개)으로 구성되어 있다. 이 카드들은 6개의 정사각형을 가지고 있으며, 장애물(피라미드)에 의해 점유될 수 있으며, 다섯 개의 은인 중 한 명(자신의 색상과 기호)에 속한다. 브라운 경, 바이올렛 부인, 블랙모어 양, 레몬 경 그리고 귤 대령입니다
각 플레이어는 자신만의 고고학자 풀을 가지고 있으며 다음을 수행할 수 있다.
- 발굴 시작(고고학자 1명 필요)
- 발굴 확대(이미 보드에 있는 고고학자 1명 외에 2명의 고고학자 필요)
- 이전에 얻은 후원자 역할을 수행합니다.
- 패스
후원자들은 장애물을 넘거나 고고학자들을 더 빨리 구출하는 등의 특별한 혜택을 준다.
모든 플레이어가 통과하면 영역 제어에 따라 보드를 해결합니다. 첫 번째 위치에 있는 플레이어는 사용 가능한 카드를 가져가거나 박물관에 갈 수 있습니다. 그러면 다른 선수들도 똑같이 할 수 있다. 동점자는 플레이어의 순서에 따라 결정됩니다.
박물관에 가는 것은 수집된 카드 (x2, x3 또는 x5)에 최종 게임의 색상 가치를 더한다.
4라운드가 끝나면 최종 전시회가 결정되며, 다음 중 가장 높은 명성을 얻은 선수가 우승자가 된다.
- 게임 중 수집된 카드의 포인트
- 색상별 포인트(박물관 내 위치별)
- 카드 세트에 대한 보너스 포인트(각 색상의 은인 중 1개)
1899. For more than a century, the European public has been fascinated by Egyptology and the discoveries of Denon, Champollion, Petrie and others. Seeking adventure and glory, teams of archaeologists search the sands of Egypt for hidden treasures.
Mykerinos. Embody archaeologists seeking relics from ancient Egypt for powerful benefactors. Will you be convincing at the museum's final exhibition?
The game takes place over four rounds. The game board is composed of four (or six in the last round) areas of two cards. These cards have 6 squares, possibly occupied by an obstacle (pyramid), and belonging to one of five benefactors (with their own color and symbol): Sir Brown, Lady Violet, Miss Blackmore, Lord Lemon and Colonel Tangerine.
Each player has their own personal pool of archaeologists that can be used to:
- Start an excavation (requiring one archaeologist)
- Expand an excavation (requiring two archaeologists in addition to one archaeologist already on the board)
- Play a benefactor previously earned
- Pass
Benefactors give special benefits like moving over an obstacle or retrieving archaeologists faster, etc ...
Once all players have passed, we resolve the board according to area control. The player in the first position can either take a card available or go to the museum. Other players can then do the same. Ties are resolved according to player order.
Going to the Museum adds value for a colour at endgame to the cards collected (x2, x3 or x5).
At the end of the 4th round, the final exhibition is resolved and the winning player will be whoever collected the most prestige between:
- Points on the cards collected during game
- Points by colour benefactors (according to position in the museum)
- Bonus points for sets of cards (1 in every colour of benefactors).
Mykerinos. Embody archaeologists seeking relics from ancient Egypt for powerful benefactors. Will you be convincing at the museum's final exhibition?
The game takes place over four rounds. The game board is composed of four (or six in the last round) areas of two cards. These cards have 6 squares, possibly occupied by an obstacle (pyramid), and belonging to one of five benefactors (with their own color and symbol): Sir Brown, Lady Violet, Miss Blackmore, Lord Lemon and Colonel Tangerine.
Each player has their own personal pool of archaeologists that can be used to:
- Start an excavation (requiring one archaeologist)
- Expand an excavation (requiring two archaeologists in addition to one archaeologist already on the board)
- Play a benefactor previously earned
- Pass
Benefactors give special benefits like moving over an obstacle or retrieving archaeologists faster, etc ...
Once all players have passed, we resolve the board according to area control. The player in the first position can either take a card available or go to the museum. Other players can then do the same. Ties are resolved according to player order.
Going to the Museum adds value for a colour at endgame to the cards collected (x2, x3 or x5).
At the end of the 4th round, the final exhibition is resolved and the winning player will be whoever collected the most prestige between:
- Points on the cards collected during game
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