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BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
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인원
1-1 명
BGG추천: 1+-1+ 명 -
게임시간
60-120 분
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연령
16+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
2.50 / 5
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디자이너
Philippe Hardy
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아티스트
Pascal Da Silva
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인원
게임 소개
"Commando 4 실행: 《디에프 1942"》는 프랑스 바이 빅티스 매거진 #131 (특별판)에 등장하는 카드놀이 전략 전쟁 게임이다.
1942년 8월 19일 유명한 디에프 작전 당시 노르망디의 바렝게빌 근처의 강력한 독일군 포대(암호명 헤스)를 파괴하기 위해 로바트 경이 지휘하는 영국 특공대의 습격을 모의한 것이다. 이 작전 동안, 영국군은 오렌지 I& II에 상륙하여 155mm 포대 6문을 파괴하고, 독일군을 생포하고, 전화선을 끊고, 마침내 대기 중인 LCA에 탑승하라는 명령을 받았다.
게임은 지퍼락으로 편집되며, 디에프에서 가까운 바렝게빌 주변 지역을 묘사한 A3 크기의 지도 (1/25000), 108개의 카운터 (로바트 중령과 밀스-로버트가 이끄는 영국 특공대 2대), 독일 해안 수비대, 루프트바페, MGS, 플라크, 지뢰, 알약 등이 포함되어 있다.t 보강재; 활성화 및 기타 마커). 하나의 전형적인 카운터 유닛은 약 10명의 남자를 나타냅니다. 이 규정들은 A5 크기의 16쪽의 별도의 책자에 포함되어 있다. 배우기도 쉽고 놀기도 재미있어요!
경기 시간은 오전 4시 45분부터 7시 30분까지 12회전이다. 플레이어는 매 턴마다 먼저 영국 측과 경기를 한 다음 활성화된 독일군 유닛이 이 순서에 따라 싸우고, 움직이고, 증원 병력을 얻는다. 해안 방어를 제외하고, 독일군은 처음에는 지도에 나타나지 않았다. 대신 무작위로 선택한 여러 활성화 마커가 지도의 특정 영역에 배치된다. 영국 유닛에 근접하여 경보 레벨을 설정하면 0 ~ 4개의 독일 유닛을 숨길 수 있는 활성화 마커가 트리거될 수 있습니다. 이 활성화된 유닛들은 전투하고 움직일 수 있다. 독일군의 이동은 가장 가까운 적(PM)과 가장 큰 적 스택 또는 독일군 스택에 의해 결정됩니다. 전투(Fire and/또는 Attack)는 장교, 지형 수식어, 영국의 경우 1D6, 독일의 경우 1D10에 의해 수정된 인접 스택의 강도를 비교하여 해결한다. 가장 큰 점수는 다른 한 단계에게 손실을 입힙니다. 스나이퍼와 박격포 부분은 게임에 대한 특수 효과로 표현된다.
영국이 근소한 승리를 거두려면 최소 승점 10점을 얻어야 한다. 20개 이상이 결정적인 승리입니다. 과거 점수는 24 VP입니다.
1942년 8월 19일 유명한 디에프 작전 당시 노르망디의 바렝게빌 근처의 강력한 독일군 포대(암호명 헤스)를 파괴하기 위해 로바트 경이 지휘하는 영국 특공대의 습격을 모의한 것이다. 이 작전 동안, 영국군은 오렌지 I& II에 상륙하여 155mm 포대 6문을 파괴하고, 독일군을 생포하고, 전화선을 끊고, 마침내 대기 중인 LCA에 탑승하라는 명령을 받았다.
게임은 지퍼락으로 편집되며, 디에프에서 가까운 바렝게빌 주변 지역을 묘사한 A3 크기의 지도 (1/25000), 108개의 카운터 (로바트 중령과 밀스-로버트가 이끄는 영국 특공대 2대), 독일 해안 수비대, 루프트바페, MGS, 플라크, 지뢰, 알약 등이 포함되어 있다.t 보강재; 활성화 및 기타 마커). 하나의 전형적인 카운터 유닛은 약 10명의 남자를 나타냅니다. 이 규정들은 A5 크기의 16쪽의 별도의 책자에 포함되어 있다. 배우기도 쉽고 놀기도 재미있어요!
경기 시간은 오전 4시 45분부터 7시 30분까지 12회전이다. 플레이어는 매 턴마다 먼저 영국 측과 경기를 한 다음 활성화된 독일군 유닛이 이 순서에 따라 싸우고, 움직이고, 증원 병력을 얻는다. 해안 방어를 제외하고, 독일군은 처음에는 지도에 나타나지 않았다. 대신 무작위로 선택한 여러 활성화 마커가 지도의 특정 영역에 배치된다. 영국 유닛에 근접하여 경보 레벨을 설정하면 0 ~ 4개의 독일 유닛을 숨길 수 있는 활성화 마커가 트리거될 수 있습니다. 이 활성화된 유닛들은 전투하고 움직일 수 있다. 독일군의 이동은 가장 가까운 적(PM)과 가장 큰 적 스택 또는 독일군 스택에 의해 결정됩니다. 전투(Fire and/또는 Attack)는 장교, 지형 수식어, 영국의 경우 1D6, 독일의 경우 1D10에 의해 수정된 인접 스택의 강도를 비교하여 해결한다. 가장 큰 점수는 다른 한 단계에게 손실을 입힙니다. 스나이퍼와 박격포 부분은 게임에 대한 특수 효과로 표현된다.
영국이 근소한 승리를 거두려면 최소 승점 10점을 얻어야 한다. 20개 이상이 결정적인 승리입니다. 과거 점수는 24 VP입니다.
"Commando 4 en action: Dieppe 1942" is a solitaire tactical wargame appearing in the French Vae Victis magazine #131 (special game edition).
It simulates the British commandos raid under Lord Lovat's command (Operation Cauldron) to destroy a powerful German battery (code name Hess) near Varengeville (in Normandy) during the famous August 19th 1942 Dieppe operation. During this operation, the British landed by Landing Craft Assault (LCA) on Orange I & II, were ordered to destroy the six 155mm guns battery, capture German soldiers, cut telephone wire and finally embark all in the waiting LCA.
The game is edited under ziplock and contains an A3-size map depicting Varengeville (close to Dieppe) surroundings (scale at 1/25000), 108 counters (the 2 formation of British commandos lead by lieutenant colonel Lovat and Mills-Robert ; German coastal defense, Luftwaffe guards, MGs, Flak, mines, wires, pill-boxes and part of 571th infantry regiment reinforcements ; activation and other markers). One typical counter unit represents around 10 men. The rules are included in a separate 16 pages A5-sized booklet. Very easy to learn and fun to play !
The duration of the game is 12 turns from 4:45 to 07:30 am. The player plays the British side first each turn and then the activated german units fight, move and get reinforcements in this respective order. Except for the coastal defenses, the German units are not represented on the map at the beginning. Instead, several randomly selected activation markers are deployed in specific areas of the map. The combination of proximity to British units and alert level may trigger an activation marker that may hide 0 to 4 German units. These activated units may then fight and move. German move is dictated by closest (in PM) and largest enemy stack or German stack. Combat - Fire and/or Assault - is resolved by comparing the strength of both adjacent stacks modified by the presence of an officer, the terrain modifier and 1D6 for the British and 1D10 for the Germans. Largest score inflicts one step loss to the other. Sniper and mortar section are represented with special effects on the game.
The British must score at least 10 victory points to get a marginal victory. More than 20 is a decisive victory. The historical score is 24 VP.
It simulates the British commandos raid under Lord Lovat's command (Operation Cauldron) to destroy a powerful German battery (code name Hess) near Varengeville (in Normandy) during the famous August 19th 1942 Dieppe operation. During this operation, the British landed by Landing Craft Assault (LCA) on Orange I & II, were ordered to destroy the six 155mm guns battery, capture German soldiers, cut telephone wire and finally embark all in the waiting LCA.
The game is edited under ziplock and contains an A3-size map depicting Varengeville (close to Dieppe) surroundings (scale at 1/25000), 108 counters (the 2 formation of British commandos lead by lieutenant colonel Lovat and Mills-Robert ; German coastal defense, Luftwaffe guards, MGs, Flak, mines, wires, pill-boxes and part of 571th infantry regiment reinforcements ; activation and other markers). One typical counter unit represents around 10 men. The rules are included in a separate 16 pages A5-sized booklet. Very easy to learn and fun to play !
The duration of the game is 12 turns from 4:45 to 07:30 am. The player plays the British side first each turn and then the activated german units fight, move and get reinforcements in this respective order. Except for the coastal defenses, the German units are not represented on the map at the beginning. Instead, several randomly selected activation markers are deployed in specific areas of the map. The combination of proximity to British units and alert level may trigger an activation marker that may hide 0 to 4 German units. These activated units may then fight and move. German move is dictated by closest (in PM) and largest enemy stack or German stack. Combat - Fire and/or Assault - is resolved by comparing the strength of both adjacent stacks modified by the presence of an officer, the terrain modifier and 1D6 for the British and 1D10 for the Germans. Largest score inflicts one step loss to the other. Sniper and mortar section are represented with special effects on the game.
The British must score at least 10 victory points to get a marginal victory. More than 20 is a decisive victory. The historical score is 24 VP.
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