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BGG랭킹
BGG전체 : 18322
ABSTRACTS : 926
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
20-20 분
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연령
5+
BGG추천: 6+ -
게임 난이도
2.17 / 5
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디자이너
Moshe Callen
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아티스트
Néstor Romeral Andrés
-
인원
게임 소개
대략 '로베르스'로 번역되는 이 추상적인 전투 게임은 로마인들이 행한 것으로 알려져 있으며, 같은 게임의 버전은 고대 그리스인들과 이집트인들, 그리고 그 후에 페르시아인들에 의해 행해졌을 것이다. 게임 고고학자들과 역사학자들은 보드 크기, 플레이 피스의 수 및 분포, 킹 피스의 사용, 나이, 우선순위 등 이 게임의 거의 모든 측면에 대해 의견이 분분하다. 그러나 문헌과 고고학적 발견물 모두에서 이 게임이 존재했다는 증거가 있다. 이 모든 의견 불일치는 게임이 제국의 멀리 떨어진 지역으로 이동하면서 게이머와 도박꾼들에 의해 변형되고 개발되었음을 시사한다.
기본적인 라트룬쿨리는 한 색상의 정사각형으로 나누어진 보드에 1, 2, 3계급(숫자 차이)으로 이루어져 있다. 루크의 움직임, 퀸의 움직임, 킹의 체스 움직임, 또는 사각형의 하나 모두가 논의의 대상이다. 캡처는 한 조각이 양쪽에 서로 반대되는 조각이 있을 때 이루어집니다. 승자는 상대의 백레일에 두 조각을 얻는 등 변형이 제시되었지만 상대의 모든 피스를 포착하는 플레이어이다.
위에서 언급한 바와 같이, '왕' 또는 '표준' 작품을 포함한 콜체스터(영국의 로마 수도 카물로도눔)에서 최근 발견된 버전을 포함하여 많은 변형이 존재한다. 흐네파타플과의 게임은 아마도 라트룬쿨로룸의 발전된 형태일 것이다. BGG 회원들은 이 '기준선' 요약본에 이견, 의견, 그리고 변화를 더할 것이 분명하다.
모쉬 캘런은 이 게임의 네스터게임 버전에 대한 역사적 데이터를 기반으로 게임의 규칙을 연구, 개발, 공식화한 공로로 이 게임의 디자이너로 인정받고 있다.
기본적인 라트룬쿨리는 한 색상의 정사각형으로 나누어진 보드에 1, 2, 3계급(숫자 차이)으로 이루어져 있다. 루크의 움직임, 퀸의 움직임, 킹의 체스 움직임, 또는 사각형의 하나 모두가 논의의 대상이다. 캡처는 한 조각이 양쪽에 서로 반대되는 조각이 있을 때 이루어집니다. 승자는 상대의 백레일에 두 조각을 얻는 등 변형이 제시되었지만 상대의 모든 피스를 포착하는 플레이어이다.
위에서 언급한 바와 같이, '왕' 또는 '표준' 작품을 포함한 콜체스터(영국의 로마 수도 카물로도눔)에서 최근 발견된 버전을 포함하여 많은 변형이 존재한다. 흐네파타플과의 게임은 아마도 라트룬쿨로룸의 발전된 형태일 것이다. BGG 회원들은 이 '기준선' 요약본에 이견, 의견, 그리고 변화를 더할 것이 분명하다.
모쉬 캘런은 이 게임의 네스터게임 버전에 대한 역사적 데이터를 기반으로 게임의 규칙을 연구, 개발, 공식화한 공로로 이 게임의 디자이너로 인정받고 있다.
Roughly translated as 'Robbers', this abstract battle game was known to be played by the Romans, and versions of the same game may well have been played before by the Ancient Greeks and Egyptians, and afterwards by the Persians. Games archaeologists and historians disagree hotly about just about every aspect of this game: board size, number and distribution of playing pieces, use of a king piece, age, priority, etc, etc; the list goes on. However, there is evidence that the game existed, both in literature and in archaeological finds. All this disagreement suggests that, as the game traveled out to the far flung regions of empire, it was altered and developed by gamers and gamblers.
The basic Latrunculi consists of 1, 2, or 3 ranks of opposing pieces (the number differs), on a board divided into squares of a single color; the board itself could be 8x8, 10x10, 12x8, or variations thereof. The move of the pieces is a matter for discussion: the rook's move, queen's move, king's move from chess, or one square orthogonally have all been suggested. Capture is made when a piece has opposing pieces on either side of it. The winner is the player who captures all his opponent's pieces, although variations have been suggested, such as getting two pieces to the opponent's back rail.
As noted above, many variations exist, including a version recently discovered in Colchester (the Roman capital of England, Camulodonum), which includes a 'king' or 'standard' piece. Games of the Hnefatafl family are probably further developments of Latrunculorum. BGG members will no doubt have disagreements, opinions, and variations to add to this 'base-line' summary.
Moshe Callen is credited as a designer on this game for his work in researching, developing, and formalizing the rules of the game based on historical data for the nestorgames version of this game.
The basic Latrunculi consists of 1, 2, or 3 ranks of opposing pieces (the number differs), on a board divided into squares of a single color; the board itself could be 8x8, 10x10, 12x8, or variations thereof. The move of the pieces is a matter for discussion: the rook's move, queen's move, king's move from chess, or one square orthogonally have all been suggested. Capture is made when a piece has opposing pieces on either side of it. The winner is the player who captures all his opponent's pieces, although variations have been suggested, such as getting two pieces to the opponent's back rail.
As noted above, many variations exist, including a version recently discovered in Colchester (the Roman capital of England, Camulodonum), which includes a 'king' or 'standard' piece. Games of the Hnefatafl family are probably further developments of Latrunculorum. BGG members will no doubt have disagreements, opinions, and variations to add to this 'base-line' summary.
Moshe Callen is credited as a designer on this game for his work in researching, developing, and formalizing the rules of the game based on historical data for the nestorgames version of this game.
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