-
BGG랭킹
BGG전체 : 11761
ABSTRACTS : 828
-
-
인원
2-2 명
BGG추천: 2-2 명 -
게임시간
10-20 분
-
연령
8+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
1.90 / 5
-
디자이너
Nicolas Sato
-
아티스트
Pauline Amelin
-
인원
게임 소개
티키에서 당신은 마나미 섬의 신이고 그곳에서 자라는 모든 맛있는 과일을 사랑합니다. 당신은 섬의 살아있는 부족들이 당신과 그들의 재능을 공유하도록 영향을 주는 것 이상을 선호하지 않습니다. 안타깝게도, 당신만 그런 게 아니에요. 또 다른 신은 당신의 열매를 향한 열정을 공유하는데, 이것은 당신에게 단 하나의 선택만을 남깁니다; 당신은 과일 시즌이 끝나기 전에 그가 받는 것보다 더 많은 과일을 얻기 위해 당신의 힘을 그에게 보여줘야 합니다.
설치하기 위해서는 9개의 마을 타일을 섞어서 3x3 정사각형 안에 각 타일 사이에 약간의 공간을 두고 배치하세요. 선수들은 과일 공급이 다 떨어지거나 그들 중 한 명이 네 개의 과일을 모을 때까지 돌아가며 경기를 한다. 차례에 따라 플레이어는 새 토템을 만들거나(빈 마을 타일 위에 자신의 토템 토큰 중 하나를 올려놓음) 자신의 토템 중 하나가 위에 있는 토템을 이동시킨다. 언제 토템 이동하면 직각으로 토큰의 숫자만큼 많은 공간으로 전체 토템으로 이동해야 합니다. 이동할 때 지나다니는 각 마을에 보톰스트 토큰을 놓으면 해당 토큰이 이미 있는 토템 위에 놓이게 됩니다.
토템에 토큰이 3개 쌓이면, 최상위 토큰을 소유한 플레이어가 마을 타일 위에 있는 숫자와 같은 수의 과일을 따내는 방식으로 토템이 속한 마을이 영향을 받는다. 그 후, 이 토템의 토큰을 제거하고 주인에게 돌려주세요. 만약 어떤 마을에 0이 있으면, 토큰은 아무도 과일을 모으지 않고 반환되고, 만약 -1이 있다면, 최상위 토템의 소유자는 그들이 수집한 과일 중 하나를 게임에서 제거한다.
한 선수가 4개의 과일을 먹는 순간, 그들이 이깁니다. 만약 과일 공급이 없다면, 게임은 종료되고, 가장 많은 과일을 가진 사람이 승리한다.
게임을 몇 번 해봤으면 샤먼 룰을 사용하기 시작하세요. 두 번째 플레이어는 첫 번째 이동 전에 두 마을 사이에 무당을 배치하고, 두 마을 사이에는 토템을 이동할 수 없다. 값이 0인 마을이 영향을 받을 때 최상위 토큰의 소유자는 원할 경우 샤먼을 새로운 위치로 옮길 수 있다.
설치하기 위해서는 9개의 마을 타일을 섞어서 3x3 정사각형 안에 각 타일 사이에 약간의 공간을 두고 배치하세요. 선수들은 과일 공급이 다 떨어지거나 그들 중 한 명이 네 개의 과일을 모을 때까지 돌아가며 경기를 한다. 차례에 따라 플레이어는 새 토템을 만들거나(빈 마을 타일 위에 자신의 토템 토큰 중 하나를 올려놓음) 자신의 토템 중 하나가 위에 있는 토템을 이동시킨다. 언제 토템 이동하면 직각으로 토큰의 숫자만큼 많은 공간으로 전체 토템으로 이동해야 합니다. 이동할 때 지나다니는 각 마을에 보톰스트 토큰을 놓으면 해당 토큰이 이미 있는 토템 위에 놓이게 됩니다.
토템에 토큰이 3개 쌓이면, 최상위 토큰을 소유한 플레이어가 마을 타일 위에 있는 숫자와 같은 수의 과일을 따내는 방식으로 토템이 속한 마을이 영향을 받는다. 그 후, 이 토템의 토큰을 제거하고 주인에게 돌려주세요. 만약 어떤 마을에 0이 있으면, 토큰은 아무도 과일을 모으지 않고 반환되고, 만약 -1이 있다면, 최상위 토템의 소유자는 그들이 수집한 과일 중 하나를 게임에서 제거한다.
한 선수가 4개의 과일을 먹는 순간, 그들이 이깁니다. 만약 과일 공급이 없다면, 게임은 종료되고, 가장 많은 과일을 가진 사람이 승리한다.
게임을 몇 번 해봤으면 샤먼 룰을 사용하기 시작하세요. 두 번째 플레이어는 첫 번째 이동 전에 두 마을 사이에 무당을 배치하고, 두 마을 사이에는 토템을 이동할 수 없다. 값이 0인 마을이 영향을 받을 때 최상위 토큰의 소유자는 원할 경우 샤먼을 새로운 위치로 옮길 수 있다.
In Tiki, you are a divinity on Manami Island and you love all the delicious fruits that grow there. You prefer nothing more than influencing the living tribes of the island to share their gifts with you. Unfortunately, you aren't the only one. Another divinity shares your passion for these fruits, which leaves you only one choice — you need to show him your power in order to get more fruits than he does before the end of the fruit season.
To set up, shuffle the nine village tiles and place them in a 3x3 square with some space between each tile. Players then take turns until the fruit supply exhausted or one of them collects four fruits. On a turn, a player creates a new totem (by placing one of their totem tokens on an empty village tile) or moves a totem that has one of their tokens on top. When you move a totem, you must move the entire totem orthogonally as many spaces as the number of tokens in it. As you move, you drop the bottommost token in each village through which you pass, placing the dropped tokens on top of any totem already located there.
When a totem has three tokens stacked in it, the village it's in is influenced, with the player who owns the top token winning a number of fruits equal to the number on the village tile. After this, remove the tokens in this totem and return them to their owners. If a village has a 0 on it, then the tokens are returned with no one collecting fruit; if a village has -1, then the owner of the top totem removes one of their collected fruits from the game.
As soon as a player has four fruit, they win. If the fruit supply is empty, the game ends and whoever has the most fruit wins; in the event of a tie, continue to play until one player would win (or lose) a fruit to determine the winner.
Once you've played a few times, start using the Shaman rule. The second player places a Shaman between two villages before their first move, and no totem can be moved between these two villages. When a village with value 0 is influenced, the owner of the topmost token can move the Shaman to a new location, if desired.
To set up, shuffle the nine village tiles and place them in a 3x3 square with some space between each tile. Players then take turns until the fruit supply exhausted or one of them collects four fruits. On a turn, a player creates a new totem (by placing one of their totem tokens on an empty village tile) or moves a totem that has one of their tokens on top. When you move a totem, you must move the entire totem orthogonally as many spaces as the number of tokens in it. As you move, you drop the bottommost token in each village through which you pass, placing the dropped tokens on top of any totem already located there.
When a totem has three tokens stacked in it, the village it's in is influenced, with the player who owns the top token winning a number of fruits equal to the number on the village tile. After this, remove the tokens in this totem and return them to their owners. If a village has a 0 on it, then the tokens are returned with no one collecting fruit; if a village has -1, then the owner of the top totem removes one of their collected fruits from the game.
As soon as a player has four fruit, they win. If the fruit supply is empty, the game ends and whoever has the most fruit wins; in the event of a tie, continue to play until one player would win (or lose) a fruit to determine the winner.
Once you've played a few times, start using the Shaman rule. The second player places a Shaman between two villages before their first move, and no totem can be moved between these two villages. When a village with value 0 is influenced, the owner of the topmost token can move the Shaman to a new location, if desired.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
455
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
429
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
368
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
329
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
599
-
2024-11-13
-
Lv.18