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  • 인원

    1-5 명

    BGG추천: - 명
  • 게임시간

    45-60 분

  • 연령

    12+

    BGG추천: 10+
  • 게임 난이도

    3.00 / 5

게임 소개

"오 안돼! 국내 CO-OP 시장은 부채에 빠져있고 거대 기업 몬도마트는 이를 인수하겠다고 위협하고 있다. 시는 CO-OP에게 시정 조치를 취할 수 있는 몇 주간의 시간을 주었다. CO-OP는 세금과 소송비를 갚기 위해 자금을 마련해야 하며, 그렇지 않으면 시가 CO-OP와 그 자산을 몬도마트에 매각해 빚을 갚을 것이다.

CO-OP는 어떻게 살아남을 수 있을까?

모든 HIPIES인 CO-OP 소유주들은 그들이 가게를 구하는 것을 돕기 위해 비슷한 생각을 가진 사업체들을 초대했다. 이 사람들, 소위 BIZZ라고 불리는 사람들IES는 CO-OP를 구하기 위해 HIPIES와 협력해야 할 것이다. 그들은 함께 그것을 사업으로 운영할 것이지만, 그들은 많은 이상한 것들을 시도할 필요가 있다! 하지만, 도시의 마감일이 빠르게 다가오고 있기 때문에, 그 단체는 CO-OP를 수익성이 있고 멋지게 유지하기 위해 꽤 비정통적인 방법들을 시도해야만 할 것이다! 그들은 심지어 비회원들에게 CO-OP를 열어줘야 할지도 모른다!­

협동조합: 협동조합 게임은 12세 이상 1-5명의 플레이어를 위한 협동적이고 다양한 플레이어 파워, 손 관리, 마켓플레이스 카드 게임입니다.

CO-OP에서, 모든 참가자들은 (각각 특별한 힘을 가진) CO-OP에서 일하는 누군가의 역할을 맡는다. 각각의 선수들은 또한 오늘 그들의 기분을 나타내는 바이브 트랙을 가지고 있다. 글로벌 머니 트랙은 CO-OP가 현재 얼마나 많은 돈을 보유하고 있는지를 나타냅니다. 우승하기 위해서는 CO-OP가 최소 10달러가 필요하고 각각의 플레이어는 바이브 차트에서 그루비 또는 어썸이어야 한다.

CO-OP는 상점이기 때문에, 돈을 벌기 위한 일반적인 방법은 고객에게 물건을 파는 것입니다. CO-OP가 고객에게 판매할 상품을 비축하는 스토어프론트가 있습니다. 스토어프론트의 상품이 바닥나면, CO-OP는 창고에서 스토어프론트로 다양한 방법으로 상품을 옮길 수 있다. 창고에서 물품이 떨어지면, CO-OP는 더 많은 물자를 얻기 위해 총판과 약간의 돈을 써야 한다. CO-OP는 언제 물건을 사고, 움직이고, 팔아야 하는지 균형을 맞추는 것이다. 그윽한 상태를 유지하는 것도!

경기는 일수로 나누어진다. 매일 해프닝, 플레이어 턴, 클린업 등 세 가지 일이 일어난다. 하루를 시작할 때의 해프닝은 오늘의 도전을 설정합니다. 그리고 나서, 각 선수들은 차례를 가지며, 보통 카드를 한다. 이러한 카드는 고객(CO-OP Storefront에서 상품을 구매하는 고객), 디스트리뷰터(웨어하우스에서 상품을 구매하는 고객), 인스타그루브 카드(즉각적인 효과) 또는 Continuous Groove 카드(영구적인 효과)가 될 수 있습니다. 각 플레이어가 플레이를 한 후 청소를 합니다(턴 종료 유지 관리 수행). 그리고 다음 날로 시작해!

해프닝 카드 GAME OVER가 나오면 게임이 끝납니다. 그때 선수들은 (돈과 바이브가 충분하면) 이기거나 지거나 둘 중 하나다.

플레이어는 보통 차례에 따라 카드를 플레이하지만 명상(더 많은 카드를 뽑기 위해), 프롤릭(바이브 힘내기), 공유(다른 플레이어와 카드 주고받기), 마지막으로 협동(다른 플레이어와 작업)도 할 수 있다. COORPLE 액션의 예로는 세차입니다. 한 사람으로는 세차를 할 수 없습니다! COORFER 조치의 수는 제한되어 있으므로 전략적으로 사용해야 합니다!

플레이어는 다른 선수의 차례를 늘리기 위해 차례에 따라 어떤 순서로든 플레이할 수 있습니다: 이것은 플레이어 선택 턴 순서라고 하지만, 단지 플레이어에게 가장 도움이 되는 순서로 플레이할 수 있다는 것을 의미합니다!

CO-OP는 플레이어가 협력하여 바이브, 머니, 굿즈, 카드(고객 및 유통업체)의 균형을 가장 잘 맞추는 게임입니다. 우리는 CO-OP를 구하기 위해 충분한 돈을 벌어야 하지만 우리는 그 남자에게 굴복할 수 없다. 모두가 그루비나 어썸이 되어야 해!
"Oh No! The local CO-OP market is drowning in debt and the giant corporation MondoMart is threatening to take it over! The city has given the CO-OP just a few weeks to clean up its act. The CO-OP needs to raise money to pay back taxes and legal fees, or the city will sell the CO-OP and its assets to MondoMart to pay off the debts.

How can the CO-OP survive?

The CO-OP owners, all HIPPIES, have invited some like-minded business types to help them save the store. These folks, the so-called BIZZIES (BUSIness people: pronounced like biz-zees), will have to work together with the HIPPIES to save the CO-OP. Together, they will run it as a business (and keep it groovy), but they need to try a bunch of crazy things! However, the city's deadline is quicky approaching, so the group will have to try some pretty unorthodox methods to keep the CO-OP both profitable and groovy! They may even have to open the CO-OP to non-members!"

CO-OP: the co-op game is a cooperative, variable player powers, hand management, marketplace card game for 1-5 players ages 12 and up (although kids ages 10 and up can play with their parent's help).

In CO-OP, all players assume the role of someone who works at the CO-OP (each with special powers). Each player also has a VIBE track, representing how they are feeling today. A global Money track represents how much money the CO-OP currently has. To win, the CO-OP needs at least $10, and each player must be Groovy or Awesome on their individual VIBE chart.

Since the CO-OP is a store, the usual way to make money is to sell goods to Customers. There is a Storefront where the CO-OP stocks goods to sell to Customers. When the Storefront runs out of goods, the CO-OP can move goods from the Warehouse to the Storefront a variety of ways. When the Warehouse runs out of goods, the CO-OP has to spend some money with Distributors to get more goods. CO-OP is all about balancing when to buy, move, and sell goods. But also staying groovy!

The game is broken up into days. Each day, three things occur: A Happening, Players Turn, Clean-up. A Happening at the start of the day sets-up today's challenge. Then, each player gets a turn, usually playing a card. These cards can be Customers (who buy goods from the CO-OP Storefront), Distributors (from whom we buy goods for the Warehouse), Instagroove cards (with instantaneous effect), or Continuous Groove cards (with lasting effects). After each player plays, then we clean-up (doing end of turn maintenance). And then start to the next day!

The game is over when the Happening card GAME OVER comes out. At that time, the players either win or lose (if they have enough money and VIBE).

Players usually play cards on their turn, but they can also Meditate (to draw more cards), Frolic (cheer up their VIBE), Share (give cards back and forth with other players), and finally COOPERATE (work with other players). A sample COOPERATE action is the Car Wash: you can't have a car wash with just one person! There are limited number of COOPERATE actions, so they must be used strategically!

Players can play in any order on their turn to augment another player's turn: this is called Player Selected Turn Order, but it just means you can play in the order that best helps the players!

CO-OP is a game where players work together to discover the best way to balance VIBE, Money, Goods, and cards (Customers and Distributors). We have to make enough money to save the CO-OP ($10), but we can't give in to the man ... everyone needs to be Groovy or Awesome!

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