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BGG랭킹
BGG전체 : 9782
WARGAMES : 1464
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인원
1-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
20-60 분
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연령
12+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
2.50 / 5
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디자이너
Blackwell Hird, Gottardo Zancani
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아티스트
Blackwell Hird
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인원
게임 소개
이 우주 보병 시리즈의 세 번째 에피소드는 무작위의 장애물을 뚫고 목표를 달성하기 위해 싸우는 베테랑 공상 과학 군인들로 구성된 정예 분대라는 핵심 개념을 가지고 있으며, 그들이 가지고 있는 도구와 환경에서 한 단계 더 끌어올릴 수 있는 것들만을 사용한다. 주로 코옵 플레이, 주사위, "노드"카드가 추가된다.
전표 기반의 난수 생성 시스템은 물리 주사위로 대체되었습니다. 정적 맵이 세트 레이아웃의 무작위 위치로 대체되었습니다. 미션 목표를 향한 노드는 여전히 존재하지만 미션 시트에 더 이상 인쇄되지 않습니다. 대신, 임무가 진행됨에 따라 <노드&rdqu; 카드 한 벌이 그려지고 11 x 17 지도 시트에 배치된다. 경험을 더욱 맞춤화하기 위해 <노드 데크”는 0 – g, 위험 지형, 과학 시설 등과 같은 특정 조우 유형으로 나눌 수 있다.
스페이스 보병대: 리써전스는 또한 LnLP와 게임&rsquo의 개발자에 의해 새로운 구성 요소, 시스템 및 아트워크와 함께 New Worlds, Hords 모드, Stele Bones 및 The Last Ofstop을 포함한 모든 모듈을 한데 모읍니다.
전표 기반의 난수 생성 시스템은 물리 주사위로 대체되었습니다. 정적 맵이 세트 레이아웃의 무작위 위치로 대체되었습니다. 미션 목표를 향한 노드는 여전히 존재하지만 미션 시트에 더 이상 인쇄되지 않습니다. 대신, 임무가 진행됨에 따라 <노드&rdqu; 카드 한 벌이 그려지고 11 x 17 지도 시트에 배치된다. 경험을 더욱 맞춤화하기 위해 <노드 데크”는 0 – g, 위험 지형, 과학 시설 등과 같은 특정 조우 유형으로 나눌 수 있다.
스페이스 보병대: 리써전스는 또한 LnLP와 게임&rsquo의 개발자에 의해 새로운 구성 요소, 시스템 및 아트워크와 함께 New Worlds, Hords 모드, Stele Bones 및 The Last Ofstop을 포함한 모든 모듈을 한데 모읍니다.
This third installment in the Space Infantry series takes the core concept of an elite squad of veteran sci-fi soldiers fighting through random obstacles to reach an objective, using only the tools they bring with them and what they can scrounge from the environment to a new level. Main additions are co-op play, dice, and "node" cards.
The chit-based random number generation system has been replaced with physical dice. Static maps have been replaced with randomized locations on a set layout. Nodes towards a mission goal still exist but are no longer printed on the mission sheet. Instead, a deck of “node” cards are drawn and placed on an 11 x 17 map sheet as mission progresses. To further customize the experience, the “node deck” can be split into specific encounter types such as zero – g, Hazardous terrain, science facility and so on.
Space Infantry: Resurgence also brings together every module, both by LnLP and by the game’s developer, including New Worlds, Hordes mode, Steele Bones, and The Last Outpost with new components, systems, and artwork.
The chit-based random number generation system has been replaced with physical dice. Static maps have been replaced with randomized locations on a set layout. Nodes towards a mission goal still exist but are no longer printed on the mission sheet. Instead, a deck of “node” cards are drawn and placed on an 11 x 17 map sheet as mission progresses. To further customize the experience, the “node deck” can be split into specific encounter types such as zero – g, Hazardous terrain, science facility and so on.
Space Infantry: Resurgence also brings together every module, both by LnLP and by the game’s developer, including New Worlds, Hordes mode, Steele Bones, and The Last Outpost with new components, systems, and artwork.
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