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  • 인원

    2-2 명

    BGG추천: 2+-2+ 명
  • 게임시간

    30-50 분

  • 연령

    8+

    BGG추천: 5+
  • 게임 난이도

    1.44 / 5

게임 소개

참고: 2인용 도쿄 고속도로용입니다. 4인용 버전의 경우, 여기로 이동하십시오. 도쿄 고속도로(4인용)

도쿄 고속도로에서, 선수들은 모든 자동차를 도로에 놓기 위해 경쟁하지만, 그렇게 하기 위해서는 먼저 도로를 만들어야 합니다!

게임이 진행되는 동안 플레이어는 66개의 스쿼트 실린더를 사용하여 다양한 높이의 기둥을 만든 다음 도로 역할을 하는 스틱으로 기둥을 연결한다. 만약 고속도로가 잘 펼쳐져 있다면, 당신은 점수를 매기기 위해 한 대 이상의 차를 배치할 수 있습니다.


설명:

골 오브 더 게임

당신은 반드시 고속도로를 건설하고 모든 차를 상대편 도로를 횡단하여 고속도로에 배치해야 합니다. 자동차 10대를 모두 배치한 첫 번째 플레이어가 승자입니다.

게임하기

당신은 차례가 오는 동안 세 가지 일을 해야 합니다.

① 기둥 만들기
기둥을 시공할 위치를 선택하십시오.
기준점에서 기둥이 닿기만 하면 시공 지점을 자유롭게 선택할 수 있습니다. 기준점은 이전 회전에 구성된 필러 또는 접합부의 위치입니다. 필라의 높이는 기준점 위 1 또는 아래 1이어야 합니다. 기준점 높이보다 2층 높이로 동일한 높이의 기둥을 시공할 수 없습니다(다음은 예외입니다. 6. 접합부 시공).

② 도로 건설
① 단계에서 시공된 기준점과 기둥 사이에 새로운 도로가 놓여야 합니다.
도로 부설 시 기둥의 위치를 조정할 수 있습니다.
도로는 이전에 배치된 기둥을 넘을 수 없습니다.

③ 고속도로에 차량 배치
조건이 충족되면 도로에 차량을 배치할 수 있습니다(5 참조). 차량 배치 조건).
당신의 차례는 상대편 심판으로 끝납니다.
문제가 생기면 그 자리에서 정리해야 한다.

게임은 to에서 altern를 번갈아 가면서 계속됩니다.
상대가 새 기둥을 세우면 더 이상 기둥, 도로, 자동차의 위치를 조정할 수 없습니다.

차량 배치 조건

자동차를 고속도로에 배치할 기회는 당신이 가장 최근에 건설한 도로에서만 발생한다. 차량을 배치하려면 최신 도로가 상대 도로를 건너야 합니다. 상대의 도로를 건너는 방법에는 건너기 또는 그 아래로 건너기 두 가지가 있습니다.

건너갈 때:
상대편 도로 위에 다른 도로가 없습니다.

다음을 통과할 때:
상대편 도로 아래에 다른 도로가 없습니다.

어느 한 가지 조건이라도 충족되면 고속도로에 차량을 배치할 수 있습니다. 그렇지 않으면 차를 배치하지 않고 옆 기둥과 도로를 연결할 수 있습니다.

도로가 여러 도로를 가로지르는 경우 교차하는 도로 수에 따라 여러 대의 차량을 배치할 수 있습니다.

동시에 두 도로를 건너는 것
동시에 두 도로를 건너고 건너는 것

「주의」
· 자신의 도로를 건널 때는 차를 놓을 수 없습니다.
· 게임 후반에는 이미 건설된 도로에 차량을 배치할 수 없습니다.
교통 규칙을 지키고 운전을 즐기세요!

접합부 작성
노란 기둥은 접합부라고 불립니다. 접합부를 사용하여 다음을 수행할 수 있습니다.

① 필러의 높이를 원하는 수만큼 높이거나 낮춥니다.
기준점에서의 기둥의 높이에 상관없이 기둥의 높이를 높이거나 낮출 수 있습니다. 그러나 분기점 아래에 적어도 하나의 회색 기둥이 있어야 합니다. 당신은 다음 차례에서 평소와 같이 1층 이하의 기둥만 시공할 수 있습니다.

도로 각도가 너무 가파르면 차량 배치에 어려움을 겪을 수 있으므로 주의하십시오!

② 양방향으로 분기
경기 중에 교차로에서 고속도로를 분기할 수 있습니다.

고속도로로 나가는 출구 건설 중

기둥 1개 높이에서 테이블로 가는 도로를 안전하게 접지할 수 있다면 고속도로로 나가는 출구를 만든 것입니다. 하차로에 추가 차량을 가산점으로 적립할 수 있습니다. 접지 중 상대 도로를 가로지르는 경우 여러 대의 차량을 도로에 배치할 수 있습니다. 출구에서 새 도로를 시작할 수 없습니다.

벌칙

공사 중 상대편 자동차나 도로를 떨어뜨리면 벌칙으로 상대편에게 기둥을 넘겨줘야 합니다. 당신이 떨어뜨린 자재에 해당하는 수량을 제공해야 합니다. 담당 선수가 부품을 고쳐야 게임이 진행된다. 자신의 작품을 떨어뜨려도 벌칙은 없습니다.

게임 종료

1. 10대의 차가 모두 고속도로에 놓였을 때
먼저 자동차 10대를 모두 완주한 선수가 승자입니다.

2. 건설자재 소진 시
건설자재가 부족하면 상대가 다음 차례를 마칠 때까지 기다려야 한다. 상대가 벌칙 없이 턴을 마치면 더 이상 건설자재가 없는 선수가 패자가 된다.
Note: This is for the 2-player version of Tokyo Highway. For the four player version, please go here: Tokyo Highway (four-player edition)

In Tokyo Highway, players compete to place all of their cars on the road — but to do that they will first have to build the roadways!

Over the course of the game, players construct columns of varying heights by using the 66 squat cylinders in the box, then connect those columns with sticks that serve as roadways, with the columns not necessarily being the same height when connected. If a stretch of highway is placed well, you can place one or more cars on it to score.


Description:

Goal of the Game

You must construct a highway and place all your cars on the highway by crossing your opponent’s roads. The first player to place all 10 cars is the winner.

Playing the Game

You have three things to do during your turn.

① Constructing a pillar
Pick a location to construct a pillar.
You may freely choose the construction point as long as your pillar is reachable from the base point. A base point is the location of a pillar or junction constructed in previous turn. The height of the pillar must be 1 above or 1 below the base point. You may not construct a pillar of the same height, 2 stories above or below the height of a base point (following is an exception - 6. Constructing a Junction).

② Constructing a road
A new road must rest between the base point and the pillar constructed in phase ①.
You may adjust the position of the pillar when placing a road.
Roads may not cross over previously placed pillars.

③ Placing cars on highway
When conditions are met, you may place a car on the road (Refer to – 5. Conditions for Car Placement).
Your turn ends with your opponent’s judge.
If there is a problem, it must be sorted out on the spot.

Game goes on repeating ① to ③ alternately.
You may no longer adjust the position of your pillar, road or car once your opponent constructs a new pillar.

Conditions for Car Placement

The chance to place a car on the highway occurs only to the newest road you construct. To place a car, your newest road must cross your opponent’s road. There are two ways to cross your opponent’s road: crossing over or crossing under it.

When crossing over :
there exist no other roads over opponent’s road

When crossing under :
there exist no other roads under opponent’s road

When either of the conditions is met, you may place a car on the highway. If not, you may not place a car but may still connect the road to the next pillar.

If the road crosses multiple roads, you may place multiple cars depending on the number of roads crossed.

crossing over two roads at the same time
crossing over and crossing under two roads at the same time

【Caution】
・ You may not place a car when crossing over/under your own road.
・ You may not place a car on already constructed roads later on in the game.
Keep the traffic rules and enjoy driving!

Constructing a Junction
The yellow pillar is called the junction. Using a junction, you may do the following.

① Increase or decrease the height of the pillar by any number
You may increase or decrease the height of your pillar regardless of the height of the pillar at the base point. However, you need to have at least one gray pillar under the junction. You may only construct a pillar of one more or less stories as usual in the following turn.

Be careful, if the road angle is too steep you’ll have trouble placing cars!

② Branching out to two-ways
You may branch out your highway from a junction anytime during the game.

Constructing Exit to Highway

If you can ground a road safely to the table from a height of 1 pillar, you have created an exit to your highway. You may place an additional car as a bonus point on the exit road. If the road crosses your opponent’s road(s) while grounding, you may place multiple cars on the road. You cannot start a new road from the exit.

Penalty

If you drop your opponent’s car or road during construction, you must hand over your pillars to your opponent as penalty. You must offer a number of pieces equivalent to the materials you dropped. Game proceeds only after the parts are fixed by the player responsible. There is no penalty for dropping your own pieces.

End of the Game

1. When all 10 cars are placed on the highway
The first player to finish all 10 cars is the winner.

2. When construction materials run out
If you are out of construction materials, you must wait for your opponent to finish the next turn. If the opponent finishes the turn with no penalty, the player with no more construction materials is the loser.

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