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  • 인원

    1-4 명

    BGG추천: 1-4 명
  • 게임시간

    60-90 분

  • 연령

    10+

    BGG추천: 10+
  • 게임 난이도

    2.54 / 5

게임 소개

게시자의 설명:

《다이스본 히어로즈》는 JRPG와 유사한 4인용 판타지 주사위 게임이다. 플레이어는 무고한 구경꾼을 보호하기 위해 몬스터와 마주한 먼 땅으로 퀘스트를 보내는 영웅들의 일당을 통제한다. 그들은 힘을 얻고 디발리스의 공정한 땅을 괴롭힌 악을 물리치기 위해 뭉쳐야 한다. 각각의 만남 후에, 플레이어들은 그들의 클래스를 레벨업하고 새로운 기술을 배울 수 있는 기회를 갖게 될 것이며, 그들에게 다가오는 전투에서 사용할 수 있는 더 많은 능력과 주사위를 줄 것이다.

플레이어는 3–4명의 영웅으로 구성된 팀을 조종하기 위해 1–2명의 영웅을 선택하고 각 영웅마다 4장의 공격 카드를 추가하여 공격 데크를 만든다. 퀘스트 카드 설정을 따라 플레이어들은 각 영웅의 몬스터 카드를 중앙으로 노출시킨다. 플레이어는 주사위 풀을 굴려 영웅 카드의 사용 가능한 공격 슬롯에 할당합니다. 모든 주사위가 할당되면 플레이어는 각 몬스터에 대한 공격 카드를 드러내고 카드의 가장 낮은 값부터 가장 높은 값까지 공격을 해결하거나 죽습니다. 적들은 자신의 공격 카드 값과 같거나 큰 주사위를 가진 영웅을 공격 대상으로 삼습니다. 영웅은 적을 선택하여 어느 시점에서나 영웅 능력을 사용하여 전투에서 우위를 점할 수 있습니다. 모든 공격이 끝나면 공격 카드는 폐기되고 영웅들은 다시 주사위를 모아 여기저기 굴러다니며 할당한다.

패배한 적들은 공격 덱에 카드를 추가한다. 덱이 소진되면 영웅들은 추가 피해를 입기 시작한다. 적들을 모두 물리치면 영웅들은 아이템을 구매하고 퀘스트 카드의 심볼과 일치하는 다음 퀘스트를 선택할 수 있습니다. 그들은 또한 영웅 카드를 뒤집고 그 카드들 중 하나에서 능력을 얻거나 새로운 클래스 카드로 바닥을 덮음으로써 레벨 업을 한다.

함께라면 보스를 이기거나 패배시키거나 아니면 엄청난 위험에 당신의 당을 패배시킬 것이다. 만약 당신이 다음 번에 당신이 이전에 했던 선택을 한다면, 다음 세대의 영웅들에게 영향을 미칠 것입니다. 이전에 퀘스트에서 발견한 유물이 아이템 덱에 추가되고 추가한 적 공격 카드가 남아 차세대 영웅에게 영향을 미칩니다. 당신의 선택이 이야기를 이어갈 것입니다.
Description from the publisher:

Diceborn Heroes is a 1–4 player fantasy dice game similar to the old school JRPGs. Players control a party of heroes whose quests send them to far off lands facing monsters to protect innocent bystanders. They must band together to gain strength and defeat the evils that plagued the fair lands of Dievalice. After each encounter, players will have a chance to level up their classes and learn new skills, giving them more abilities and dice to use in the upcoming battles.

Players choose 1–2 heroes to control on a team of 3–4 heroes and gather a green die for each one, then add 4 attack cards per hero to make an attack deck. Following the setup on the quest card players would then reveal a monster card for each hero into the center. Players roll a pool of dice then assign one to an available attack slot on their hero card(s). Once all dice are assigned players reveal an attack card for each monster then resolve attacks from the lowest to the highest value of card or die. Enemies target the hero that has an assigned die that is equal to or greater than their attack card value. Heroes choose enemies to target and can use hero abilities at any point to gain an edge in battle. After all attacks the attack cards are discarded and heroes gather their dice again, roll and assign all over.

Defeated enemies add cards back into the attack deck; if the deck runs out, heroes start taking additional damage. Once all enemies are defeated, Heroes have the opportunity to buy items and choose the next quest that matches the symbol on their quest card. They also level up by either flipping over their hero card and either taking an ability from one of those cards or covering up the bottom with a new class card.

Together you will either win and defeat the boss or have your party get knocked out by the overwhelming peril. If you win the next time you play the choices you made before will affect the next generation of heroes. Relics that you previously found on quests get added to the item deck and the enemy attack cards that you added will stay and affect the next generation of heroes. The choices you make will continue the story.

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