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BGG랭킹
BGG전체 : 25237
PARTYGAMES : 798
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인원
2-99 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
20-20 분
-
연령
8+
BGG추천: 3+ -
게임 난이도
1.26 / 5
-
디자이너
(Uncredited)
-
아티스트
-
인원
게임 소개
아치 리바이벌은 밤볼레오와 거의 같은 맥락의 손재주 구성 게임이다.
게임을 하기 전에, 플레이어들은 흔들리는 베이스 위에 균형 잡힌 아치를 만듭니다. 먼저, 두 개의 아치형 건축 지지대가 기초 위에 놓입니다. 그리고 나서 13개의 색깔로 구분된 정육면체 구획을 지지대 위에 올려서 아치를 만든다. 그런 다음 지지대를 제거하여 구획이 서로 독립형 아치 형태로 지지되도록 합니다.
플레이어는 아치를 넘어뜨리지 않고 다양한 색상과 모양의 50개의 플레이 조각을 색상으로 구분된 칸에 넣으려고 시도한다. 두 개의 주사위를 굴리면 한 개는 몇 개를 넣어야 하는지, 두 번째 다이는 말을 넣어야 하는 칸의 색을 나타낸다. 아치 라이벌이 색상 다이 위에 굴리면 플레이어의 상대 중 한 명이 필요한 칸의 색상을 선택할 수 있습니다. 플레이어는 아치가 더 이상 자신을 지탱하지 못하고 무너질 때까지 조각을 차례대로 배치한다. 이렇게 만든 플레이어가 게임에서 집니다.
게임을 하기 전에, 플레이어들은 흔들리는 베이스 위에 균형 잡힌 아치를 만듭니다. 먼저, 두 개의 아치형 건축 지지대가 기초 위에 놓입니다. 그리고 나서 13개의 색깔로 구분된 정육면체 구획을 지지대 위에 올려서 아치를 만든다. 그런 다음 지지대를 제거하여 구획이 서로 독립형 아치 형태로 지지되도록 합니다.
플레이어는 아치를 넘어뜨리지 않고 다양한 색상과 모양의 50개의 플레이 조각을 색상으로 구분된 칸에 넣으려고 시도한다. 두 개의 주사위를 굴리면 한 개는 몇 개를 넣어야 하는지, 두 번째 다이는 말을 넣어야 하는 칸의 색을 나타낸다. 아치 라이벌이 색상 다이 위에 굴리면 플레이어의 상대 중 한 명이 필요한 칸의 색상을 선택할 수 있습니다. 플레이어는 아치가 더 이상 자신을 지탱하지 못하고 무너질 때까지 조각을 차례대로 배치한다. 이렇게 만든 플레이어가 게임에서 집니다.
Arch Rival is a dexterity construction game in much the same vein as Bamboleo.
Prior to gameplay, players create an arch that is balanced on a rocking base. First, two arch construction supports are placed on the base. Then thirteen color-coded cube compartments are placed on top of the supports to create an arch. The supports are then removed, so that the compartments support each other in a free-standing arch.
Players attempt to place 50 playing pieces of various colors and shapes into the color-coded compartments, without knocking the arch over. On a player's turn, they roll the two dice--one of which tells how many pieces they must place, and the second die tells the color of the compartment into which the pieces must be placed. When 'Arch Rival' is rolled on the color die, one of the player's opponents is allowed to select the color of the required compartment. Players continue placing pieces in turn, until the point where arch can no longer support itself and collapses. The player who causes this to happen loses the game.
Prior to gameplay, players create an arch that is balanced on a rocking base. First, two arch construction supports are placed on the base. Then thirteen color-coded cube compartments are placed on top of the supports to create an arch. The supports are then removed, so that the compartments support each other in a free-standing arch.
Players attempt to place 50 playing pieces of various colors and shapes into the color-coded compartments, without knocking the arch over. On a player's turn, they roll the two dice--one of which tells how many pieces they must place, and the second die tells the color of the compartment into which the pieces must be placed. When 'Arch Rival' is rolled on the color die, one of the player's opponents is allowed to select the color of the required compartment. Players continue placing pieces in turn, until the point where arch can no longer support itself and collapses. The player who causes this to happen loses the game.
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