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  • 인원

    2-6 명

    BGG추천: 3-6 명
  • 게임시간

    20-120 분

  • 연령

    12+

    BGG추천: 10+
  • 게임 난이도

    2.32 / 5

게임 소개

고속 슈퍼카를 만드는 조립 라인에서 길고 힘든 날들을 일하지만, 결코 그것들을 실제로 볼 수 없는 로보 랠리 자동차 공장의 로봇들을 위한 경쟁이 계속되고 있다. 토요일 밤, 그 공장은 위험한 장애물과 경쟁자들의 파괴행위와 함께 궁극의 경주 코스로 살아납니다. 로보랠리에서는 플레이어가 먼저 각 검문소에 도달하기 위해 복도를 빠르게 통과하고 트랩을 피함으로써 코스를 통해 로봇을 움직인다. 가장 강한 로봇만이 살아남습니다!

로보랠리 보드 게임에서 미친 기계와 위험한 계략의 세계로 들어가세요. 플레이어들은 바쁜 로보랠리 자동차 공장을 통해 로봇이 어떻게 움직일 수 있는지를 보여주는 게임 카드로 로봇을 조종한다. 선택한 코스의 각 체크포인트를 향해 숫자 순서대로 질주하면서 라이벌 로봇을 능가하는 전략을 사용합니다. 산업용 레이저, 틈새 구덩이, 이동 컨베이어 벨트 등 레이스의 성패를 좌우할 수 있는 공장 장애물에 주의하십시오.

로보랠리의 2016년 판은 여러 가지 면에서 이전 판과 다르다.


플레이어들은 각 데크에 같은 카드가 있는 20장의 카드를 가지고 있다. 차례에 따라, 한 선수는 그들의 덱에서 9장의 카드를 뽑고, 그 중 5장을 프로그램한 다음, 나머지를 버린다. 카드 두 장에 "이라고 쓰여 있다.다시", 이전 슬롯에 프로그래밍된 동작을 반복합니다. 한 카드에는 "라고 표시됩니다.Energy"는 옵션을 구매하는데 사용할 수 있는 에너지 큐브를 제공합니다.



각 플레이어는 자신만의 덱을 가지고 있기 때문에, 카드들은 더 이상 누가 먼저 움직이는지를 결정하는 우선순위 번호를 가지지 않는다. 이제 이동 순서는 게임 보드의 송신기에 가장 가까운 사람이 결정합니다.



플레이어가 데미지를 입으면 라운드 시작 시 데미지 카드를 한 장씩 덜 받을 수 없으며(또는 프로그램 레지스터 중 하나를 잠근 상태) 데미지 카드를 덱에 섞어서 받게 된다. "보통"이나 로봇 레이저의 피해는 "스팸"데미지를 줍니다. 이러한 카드 중 하나를 프로그래밍하면 적절한 시간에 해당 카드를 플레이에서 제거하고 레지스터에서 덱의 맨 위 카드로 교체합니다. 놀랐지! 트로이 목마가 두 개의 스팸을 허용하고, 주변 플레이어에게 바이러스를 감염시키며, 재부팅할 수밖에 없는 웜이 있는 등 다른 유형의 피해도 존재합니다. 데미지 게임을 함으로써 데미지를 갑판에서 제거하는 것입니다.
The race is on for the robots of the Robo Rally automobile factory who work long, hard days at the assembly line building high‐speed supercars, but never get to see them in action. On Saturday nights, the factory comes to life as the ultimate race course with treacherous obstacles and rival sabotage. In Robo Rally, players move their robots through the course by speeding through corridors and dodging traps to reach each checkpoint first. Only the strongest robots survive!

Enter the world of mad machines and dangerous schemes in the Robo Rally board game. Players control their robot with game cards which reveal directions on how the robots can move through the hectic Robo Rally automobile factory. Use strategy to outsmart rival robots while racing towards each checkpoint in your chosen course in numerical order. Beware of factory obstacles such as industrial lasers, gaping pits, and moving conveyer belts that can make or break the race.

The 2016 edition of Robo Rally differs from earlier versions in a number of ways:


Players each now have their own deck of twenty cards, with the same cards in each deck. On a turn, a player draws nine cards from their deck, programs five of the cards, then discards the rest. Two cards says "Again" and repeat the action programmed in the previous slot; one card says "Energy" and gives a energy cube which you can use to buy options.



Since each player has their own deck, the cards no longer have priority numbers to determine who moves first. Now movement order is determined by whoever is closest to a transmitter on the game board.



When players are damaged, they no longer receive one less card for each damage (or have one of their program registers locked) at the start of a round; instead they receive damage cards that will be shuffled into their decks. "Normal" damage from the board or a robot laser gives you "spam" damage. When you program one of these cards, you remove it from play at the appropriate time and replace it in the register with the top card from your deck. Surprise! Other types of damage exist, with a Trojan horse granting you two spam, a virus infecting nearby players, and a worm forcing you to reboot, which gives you even more damage. By playing the damage, though, you remove it from your deck.


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