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BGG랭킹
BGG전체 : 858
WARGAMES : 111
THEMATIC : 152 -
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인원
2-2 명
BGG추천: 2-2+ 명 -
게임시간
45-45 분
-
연령
12+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
2.50 / 5
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디자이너
Richard Halliwell
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아티스트
Gary Chalk, Tony Cottrell, Wayne England, David Gallagher, Jes Goodwin, Gerry Grace, Bob Naismith
-
인원
게임 소개
스페이스 헐크는 워해머 40K 우주를 배경으로 한 라이트 미니어처 워게임입니다. 상대적으로 규칙 집합(워해머 40K 자체에 비해)이 심플하고 빠른 플레이와 몰입감 넘치는 테마(영화 '에이리언'을 생각하라)로 유명하다.
당신은 우주 헐크를 상징하는 복도와 방을 배치한다. 우주선을 나타내는 복도와 방을 배치한다. 우주 해병대는 강력한 우주복을 입고 중화기를 휴대한다. 제네스테일러들은 빠른 움직임과 터미네이터 갑옷을 찢을 수 있는 여러 개의 발톱 팔 그리고 끝이 없어 보이는 숫자들을 제외하고는 벌거벗고 있다.
각 경기는 시나리오로 진행된다. 우주 해병대는 유물을 회수하고 살아서 탈출하는 것과 같은 특정한 목표를 완수함으로써 승리한다. 보통 그들을 모두 죽임으로써, 우주 해병대가 그들의 목표를 성취하는 것을 막음으로써 제네스테일러들이 승리한다. 독특한 메커니즘은 제네스티어호는 순번 시간 제한이 없지만, 우주 해병대는 3분의 시간 제한이 있고, 하사가 사망할 경우 그 시간이 줄어든다는 것이다. 이것은 제네스테일러들이 훨씬 더 빨리 움직인다는 사실을 모방하고 그 마린 플레이어에게 게임에 많은 긴장을 더한다.
직접 페인트칠을 해야 하지만 미니어처도 훌륭하고 모듈 보드도 아주 잘 되어 있어요.
데스윙 확장에는 새로운 인력, 무기, 다층 쓰레기 수송 규칙, 새로운 임무, 그리고 약간의 복잡성과 함께 미션 발생기가 추가되었다.
제네스티어 익스팬션은 새로운 해병, 무기, 무기를 사용할 수 있는 제네스티어 하이브리드를 추가했다. 초능력을 위한 규칙도 있다.
더 긴 게임을 위해 연결할 수 있는 스페이스 헐크 캠페인 북도 있었다. 이 책은 또한 반역 해병들과 새로운 무기들을 위한 규칙들을 추가했다.
모든 규칙이 적용되어 있더라도 게임은 너무 복잡하지 않으며 워해머 40K를 도입하기에 매우 좋다.
재구현 대상:
스페이스 헐크(2판)
스페이스 헐크(3판)
스페이스 헐크(4판)
당신은 우주 헐크를 상징하는 복도와 방을 배치한다. 우주선을 나타내는 복도와 방을 배치한다. 우주 해병대는 강력한 우주복을 입고 중화기를 휴대한다. 제네스테일러들은 빠른 움직임과 터미네이터 갑옷을 찢을 수 있는 여러 개의 발톱 팔 그리고 끝이 없어 보이는 숫자들을 제외하고는 벌거벗고 있다.
각 경기는 시나리오로 진행된다. 우주 해병대는 유물을 회수하고 살아서 탈출하는 것과 같은 특정한 목표를 완수함으로써 승리한다. 보통 그들을 모두 죽임으로써, 우주 해병대가 그들의 목표를 성취하는 것을 막음으로써 제네스테일러들이 승리한다. 독특한 메커니즘은 제네스티어호는 순번 시간 제한이 없지만, 우주 해병대는 3분의 시간 제한이 있고, 하사가 사망할 경우 그 시간이 줄어든다는 것이다. 이것은 제네스테일러들이 훨씬 더 빨리 움직인다는 사실을 모방하고 그 마린 플레이어에게 게임에 많은 긴장을 더한다.
직접 페인트칠을 해야 하지만 미니어처도 훌륭하고 모듈 보드도 아주 잘 되어 있어요.
데스윙 확장에는 새로운 인력, 무기, 다층 쓰레기 수송 규칙, 새로운 임무, 그리고 약간의 복잡성과 함께 미션 발생기가 추가되었다.
제네스티어 익스팬션은 새로운 해병, 무기, 무기를 사용할 수 있는 제네스티어 하이브리드를 추가했다. 초능력을 위한 규칙도 있다.
더 긴 게임을 위해 연결할 수 있는 스페이스 헐크 캠페인 북도 있었다. 이 책은 또한 반역 해병들과 새로운 무기들을 위한 규칙들을 추가했다.
모든 규칙이 적용되어 있더라도 게임은 너무 복잡하지 않으며 워해머 40K를 도입하기에 매우 좋다.
재구현 대상:
스페이스 헐크(2판)
스페이스 헐크(3판)
스페이스 헐크(4판)
Space Hulk is a light miniatures wargame set in the Warhammer 40K universe. It has a relatively simple rule-set (compared to Warhammer 40K itself) and is known for its fast play and immersive theme (think the movie Aliens).
You lay out corridors and rooms that represent a space hulk, a large disabled ship floating in space. The Space Marines wear powerful space battle suits and carry heavy weaponry. The Genestealers (reminiscent of the alien in Alien) are naked, except for their quick movement, multiple clawed arms capable of ripping through Terminator armor and their seemingly endless numbers.
Each game is played as a scenario. The Space Marines win by completing a certain goal, such as retrieving an artifact and escaping alive. The Genestealers win by stopping the Space Marines from achieving their goal, usually by killing them all. A unique mechanism is that the Genestealers have no time limit for their turn, but the Space Marines have a 3 minute time limit, and less if a sergeant is killed. This simulates the fact that Genestealers move so much quicker and adds a lot of tension to the game for the Marine player.
The miniatures are excellent although you do have to paint them yourselves and the modular board is very well done.
The Deathwing Expansion adds new personnel, weapons, rules for multilevel hulks, new missions and a mission generator along with some complexity.
The Genestealer Expansion adds new marines, weapons, Genestealer Hybrids who can use weapons and new missions. There are also rules for psychic powers.
There was also the Space Hulk Campaign Book that can be linked for longer games. This book also added rules for traitor Marines and new weapons.
Even with all rules in place the game does not get too complicated and is a very good introduction to Warhammer 40K.
Re-implemented by:
Space Hulk (2nd Edition)
Space Hulk (3rd Edition)
Space Hulk (4th Edition)
You lay out corridors and rooms that represent a space hulk, a large disabled ship floating in space. The Space Marines wear powerful space battle suits and carry heavy weaponry. The Genestealers (reminiscent of the alien in Alien) are naked, except for their quick movement, multiple clawed arms capable of ripping through Terminator armor and their seemingly endless numbers.
Each game is played as a scenario. The Space Marines win by completing a certain goal, such as retrieving an artifact and escaping alive. The Genestealers win by stopping the Space Marines from achieving their goal, usually by killing them all. A unique mechanism is that the Genestealers have no time limit for their turn, but the Space Marines have a 3 minute time limit, and less if a sergeant is killed. This simulates the fact that Genestealers move so much quicker and adds a lot of tension to the game for the Marine player.
The miniatures are excellent although you do have to paint them yourselves and the modular board is very well done.
The Deathwing Expansion adds new personnel, weapons, rules for multilevel hulks, new missions and a mission generator along with some complexity.
The Genestealer Expansion adds new marines, weapons, Genestealer Hybrids who can use weapons and new missions. There are also rules for psychic powers.
There was also the Space Hulk Campaign Book that can be linked for longer games. This book also added rules for traitor Marines and new weapons.
Even with all rules in place the game does not get too complicated and is a very good introduction to Warhammer 40K.
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