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BGG랭킹
BGG전체 : 6581
WARGAMES : 1289
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인원
1-3 명
BGG추천: 2-3 명 -
게임시간
90-300 분
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연령
12+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
2.97 / 5
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디자이너
Keith Gross
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아티스트
Jeff Boobar, Trace Hallowell, Bob Haynes, Norman Royal, Dale Sheaffer, James Talbot
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인원
게임 소개
이 게임은 유럽에서의 전쟁을 여러 수준에서 살펴본다. 바르바로사 작전은 스탈린그라드와 베를린 사이에서 4년 동안 벌어진 지상투쟁에 집중한다. 독일의 몰락은 프랑스의 위대한 수륙양용 침략의 전날에 시작되어 전쟁을 서방으로 확대시킨다. 유럽 전쟁은 6년간의 모든 전쟁의 결과를 조사함으로써 그 그림을 완성한다. 많은 폭격기 함대가 적의 목표물을 향해 출격할 수 있으며, 추축국의 치명적인 동료인 유보트가 합류한 신속 폭격기들은 미국과 영국의 보급선을 돌파할 수 있다.
그러나 히틀러 전쟁은 전쟁 게임에서 일반적으로 예상되는 전술적 또는 전략적 결정에만 국한되지 않는다. 각 정부가 맞닥뜨린 위대한 선택도 풀어야 한다. 전쟁 방향, 생산 우선순위, 연구 할당과 관련된 질문들은 언제 러시아를 침공할 것인지, 프랑스를 제압하기 위해 얼마나 많은 병력이 필요할 것인지가 궁극적인 승리에 있어 중요해진다. 연합군은 공군을 통해 승리를 시도해야 하는가? 추축국은 대형 기계화 군대와 유보트 건설에 얼마나 투자해야 하는가? 그리고 누가 먼저 원자폭탄을 만들 수 있었을까?
(Avalon Hill 에디션 박스 뒷면에서):
내용:
260 1/2인치 카운터
1 16& x 22& 마운트 맵보드
규칙 책자 1권
8&x13&플레이어 지원 카드 3장
육면 주사위 1개
시간 척도: 연간 3회전
지도 축척: 16진수 당 약 300km
플레이어: 2명 또는 3명(시나리오가 있는 변수)
게임 시간: 첫 번째 시나리오의 경우 1시간 반에서 전체 캠페인의 경우 5시간까지
카드놀이 능력 : 높음
복잡성: 중간
그러나 히틀러 전쟁은 전쟁 게임에서 일반적으로 예상되는 전술적 또는 전략적 결정에만 국한되지 않는다. 각 정부가 맞닥뜨린 위대한 선택도 풀어야 한다. 전쟁 방향, 생산 우선순위, 연구 할당과 관련된 질문들은 언제 러시아를 침공할 것인지, 프랑스를 제압하기 위해 얼마나 많은 병력이 필요할 것인지가 궁극적인 승리에 있어 중요해진다. 연합군은 공군을 통해 승리를 시도해야 하는가? 추축국은 대형 기계화 군대와 유보트 건설에 얼마나 투자해야 하는가? 그리고 누가 먼저 원자폭탄을 만들 수 있었을까?
(Avalon Hill 에디션 박스 뒷면에서):
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8&x13&플레이어 지원 카드 3장
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시간 척도: 연간 3회전
지도 축척: 16진수 당 약 300km
플레이어: 2명 또는 3명(시나리오가 있는 변수)
게임 시간: 첫 번째 시나리오의 경우 1시간 반에서 전체 캠페인의 경우 5시간까지
카드놀이 능력 : 높음
복잡성: 중간
The game examines the war in Europe at several levels. Operation Barbarossa concentrates on the great ground struggle waged for four long years between Stalingrad and Berlin. The Fall of Germany begins at the eve of the great amphibious invasion of France and expands the war into the West. The War for Europe completes the picture with an examination of the entire 6 years of war in all of its ramifications. Great fleets of bombers may be launched towards enemy targets; swift Axis raiders joined by their deadly brethren, the U-Boat, can attempt to break the British supply line with America; mighty armadas may sail to challenge, in combat, for control of the seas, and much more.
But Hitler's War does not limit one to just the kind of tactical or strategic decisions normally expected from a wargame. The great choices that faced each government must also be solved. Questions relating to war direction, production priorities, and research allotments become as important to ultimate victory as when to invade Russia or how much force will be needed to overrun France. Should the Allies attempt victory through airpower ? How much should the Axis invest in large mechanized armies versus the construction of U-boats ? And who could build the atomic bomb first ?
(from the back of Avalon Hill edition box:)
Contents:
260 1/2-inch counters
1 16" x 22" mounted mapboard
1 rules booklet
3 8" x 13" player aid cards
1 six-sided die
Time Scale: three turns per year
Map Scale: ca. 300 km per hex
Players: two or three (varies with scenario)
Playing Time: from 1 and 1/2 hours for the first scenario to 5 hours for an entire campaign
Solitaire Playability : High
Complexity: medium
But Hitler's War does not limit one to just the kind of tactical or strategic decisions normally expected from a wargame. The great choices that faced each government must also be solved. Questions relating to war direction, production priorities, and research allotments become as important to ultimate victory as when to invade Russia or how much force will be needed to overrun France. Should the Allies attempt victory through airpower ? How much should the Axis invest in large mechanized armies versus the construction of U-boats ? And who could build the atomic bomb first ?
(from the back of Avalon Hill edition box:)
Contents:
260 1/2-inch counters
1 16" x 22" mounted mapboard
1 rules booklet
3 8" x 13" player aid cards
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