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Stalin's Final War: What if the Soviet Union Attacked in 1953? (2017)
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게임 소개

스탈린’의 마지막 전쟁: 1953 SFW는 1953년 제3차 세계 대전이 발발할 때까지 10주 동안 지속된 전략적인 변수들을 조사하기 위한 대체 역사 전쟁 게임이다. 만약 그가 살았다면, 가장 유력한 시작일은 7월 한국전쟁 휴전 협정과 거의 일치했을 것이다.

그의 주요 목표는 즉각적인 세계 정복이 아니라 유럽에서 루르&닌다쉬를 점령하거나 완전히 파괴하는 것이었다.서독은 서방 동맹의 효과적인 회원국이었습니다. 아시아에서는 이미 오랫동안 바라던 한반도 정복이 목표였으며, 따라서 일본은 소련이 사할린 섬을 이미 북쪽에 가지고 있다는 점을 고려할 때 전략적인 악덕에 처하게 되었다.

원자 전쟁 규칙도 있지만, 공산주의 측에서 사용하는 것은 폭탄 자체의 제한된 가용성과 그 당시 폭탄 전달에 대한 전적으로 신뢰할 수 있는 수단이 부족했기 때문에 제약을 받는다. 연합군에 관한 것(일명 “유엔 또는 “UN” 또는 “미국 쪽에서는 문화적 한계가 있다. 즉, 1950년대 초는 반제국주의 운동(일명 “ 제3세계 “ 또는 “ non-allied”)이 세계 미디어 무대에 완전히 등장한 것을 의미했다. 따라서, 만약 미국이 단순히 공격하는 공산주의 군단을 산산조각 낼 정도로 충분한 양의 폭탄을 사용하여 전쟁에서 승리하려고 한다면, 그들은 더 넓은 대전략적 의미에서 전장의 승리를 되돌리기 위해 환경과 사회 정치 생태계에 큰 피해를 입힐 것이다. 한 지도는 서독과 그 주변 지역을 포함하고 있고, 다른 지도는 평양-원산-목에서 남쪽으로 떨어진 한반도를 포함하고 있다.두 지도에서 각 육각형은 16km(10마일)를 나타냅니다. 공산군의 기동부대는 육군과 군단이며, 유엔군의 기동부대는 대부분 소수의 군단과 함께 구성되어 있다. 공군력은 추상적으로 표현되며, 카운터 및 규칙은 한쪽 또는 양쪽 운영관보다 한쪽 또는 다른 한쪽이 일시적 항공 우위를 얻는 효과를 보여준다. 1953년 7월 말부터 10월 초까지 각 풀게임 턴은 일주일간의 ‘실시간’를 나타낸다.

제품 정보
복잡성: 10명 중 6명
카드놀이의 적합성: 10점 만점에 8점
시간 척도: 10개의 1주일 턴
지도 축척: 16.2km/hex당 10마일
기동부대: 육군, 군단, 사단

플레이어: 하나, 둘, 셋 또는 넷 재생 시간: 4~8시간 두 개의 34x22” 대형 헥스 맵 9/16” (16mm) 단위 (456개) 하나의 규칙서
Stalin’s Final War: 1953 What If? (SFW) is an alternative history wargame intended to investigate the strategic parameters that would’ve been in place during the first 10 weeks of operations had that dictator lived long enough to put in motion his plan to start World War III in 1953. Had he lived, the most likely start date would’ve been one closely coinciding with the signing of the Korean War armistice in July (in order to achieve a surprise effect).

His main goal in starting such a war wouldn’t have been immediate global conquest; rather, in Europe he would’ve been seeking to seize or thoroughly wreck the Ruhr – then, as now, one of the world’s main industrial regions – or otherwise abort the still young Federal Republic of Germany (“West Germany”) as an effective member of the Western alliance. In Asia, the then already long-sought conquest of the Korean peninsula would’ve been the objective, thereby putting Japan into what would’ve amounted to a geo-strategic vice, given the USSR already possessed Sakhalin Island to its north.

There are atomic warfare rules, but their use by the Communist side is constrained by the limited availability of the bombs themselves, as well as by their historic lack at that time of a fully dependable means to deliver them. On the Allied (a.k.a. “United Nations” or “UN” or “US”) side, the limitation is a cultural one. That is, the early 1950s marked the full blown emergence of the anti-imperialist (a.k.a. “hate America” of “third world” or “non-aligned”) movement onto the global media stage. If, therefore, the Americans were to try to win the war by using enough a-bombs to simply blow to bits the attacking Communist hordes, they would do so much damage to the environmental and socio-political ecologies as to undo that battlefield victory in the broader grand-strategic sense. One map covers West Germany and its immediate environs; the other covers the Korean peninsula south from the Pyongyang-Wonsan “neck.” Each hexagon on both maps represents 10 miles (16 km). The Communist units of maneuver are armies and corps, while those on the UN side are mostly divisions along with a few corps. Air power is represented abstractly, with counters and rules showing the effects of one side or the other gaining temporary air superiority above one or both theaters of operation. Each full game turn represents one week of ‘real time’ from late July to early October 1953.

Product Information
Complexity: 6 out of 10
Solitaire Suitability: 8 out of 10
Time Scale: 10 one-week turns
Map Scale: 10 miles (16.2 km) per hex
Units of Maneuver: armies, corps & divisions

Players: one, two, three or four Playing Time: four to eight hours Two 34x22” large-hex maps Two counter-sheets of 9/16” (16mm) units (456 total) One rulebook

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