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BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
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인원
1-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
120-120 분
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연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Robert Laing
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아티스트
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인원
게임 소개
1899년 10월에 시작된 제2차 보어 전쟁 게임이다.
게임은 9" x 6 1/2" x 7/8" 박스에 잘 차려입은 빅토리아 가족이 전쟁 중 지도와 핀 깃발 보드게임을 하는 모습을 커버 삽화로 담아져 있다.
카드스톡 육각 지도는 16 1/2" x 11 5/8"로, 남쪽의 케이프타운과 포트엘리자베스로부터 서쪽의 마테킹, 북쪽의 로디지아 국경, 동쪽의 루렌코 마르케스 항에 이르는 분쟁 지역을 묘사하고 있다.
지도에는 클리어, 힐, 철도, 리버 및 산악 지형과 경제 중심지 및 항구를 특징으로 하는 1인치 육각형이 있습니다. 40명의 다양한 강점을 가진 녹색 보어 특공대, (선수당 3명), 2명의 원주민, 35명의 인용구를 갖춘 3/4" 카운터가 장착되어 있다.금색 인용문, 20개의 붉은 영국 보병 여단, 12개의 붉은 영국 기병 여단, 5개의 붉은 영국 수비대와 턴마커가 있었다. 두 개의 D6도 포함되어 있다.
부대 카운터는 보어 기병들이 질주, 원주민 방패, 국기, 영국군 창기, 영국군 보병, 그리고 승무원과 함께 야전포를 발사하는 그림이 적절히 그려져 있다. 카운터에는 배치 위치 또는 출현 전환, 전투력, 이동 여유가 포함됩니다. 역사적 단위 식별도 포함된다.
일반적인 게임 길이는 15회전(가장 경제적인 생산 센터를 보유하여 승패를 결정함) 또는 36회전(비트테레인더를 마지막 카운터까지 추적하고 끝까지 살아남으면 보어스가 승리함)이다.
규칙은 증원군, 영국군, 원주민, 중립군, 철도, 해상 및 지도 밖 이동, 멀티헥스 전투, 시게스, 그리고 반대세력의 유사체계에 적용된다.
이동은 독특한 방식으로 처리됩니다. 각 턴마다 보어와 영국 선수들이 번갈아 지도에 "플래그"를 배치한다. 배치 후, 선수들은 이 깃발들 옆에 있는 이동 단위를 번갈아 가며 움직인다. 적군 부대 근처로 이동하는 부대는 반드시 멈춰야 한다. 이 "에 이어"통합 운동," 전투가 발생합니다.
전투 후 생존 유닛은 "을 수행할 수 있습니다.분산 운동,"은 통합 운동의 반대입니다. 깃발 간 이동은 번호가 매겨진 깃발 순서대로 진행된다.
선택적으로, 플레이어들은 깃발을 순차적으로 꽂는 것이 아니라 동시에 꽂을 수 있다. 또 다른 옵션은 컵에서 깃발을 무작위로 뽑을 수 있다.
전투는 승산 배율과 싱글드 D6 다이롤에 의해 결정된다. 결과 숫자는 "를 나타냅니다.고용된 S(작은 힘) 또는 L(큰 힘)에 부과된 Buther's Bill"의 인용. 손실은 단위에서 제거된다; 보어 선수는 자신의 부대가 영국이나 원주민 부대 옆으로 이동하지 않고 전량 후퇴할 경우 손실을 감수하는 대신 후퇴할 수 있다. 금" (공급품)은 후퇴하지 않고 포획될 수 있다.
게임은 9" x 6 1/2" x 7/8" 박스에 잘 차려입은 빅토리아 가족이 전쟁 중 지도와 핀 깃발 보드게임을 하는 모습을 커버 삽화로 담아져 있다.
카드스톡 육각 지도는 16 1/2" x 11 5/8"로, 남쪽의 케이프타운과 포트엘리자베스로부터 서쪽의 마테킹, 북쪽의 로디지아 국경, 동쪽의 루렌코 마르케스 항에 이르는 분쟁 지역을 묘사하고 있다.
지도에는 클리어, 힐, 철도, 리버 및 산악 지형과 경제 중심지 및 항구를 특징으로 하는 1인치 육각형이 있습니다. 40명의 다양한 강점을 가진 녹색 보어 특공대, (선수당 3명), 2명의 원주민, 35명의 인용구를 갖춘 3/4" 카운터가 장착되어 있다.금색 인용문, 20개의 붉은 영국 보병 여단, 12개의 붉은 영국 기병 여단, 5개의 붉은 영국 수비대와 턴마커가 있었다. 두 개의 D6도 포함되어 있다.
부대 카운터는 보어 기병들이 질주, 원주민 방패, 국기, 영국군 창기, 영국군 보병, 그리고 승무원과 함께 야전포를 발사하는 그림이 적절히 그려져 있다. 카운터에는 배치 위치 또는 출현 전환, 전투력, 이동 여유가 포함됩니다. 역사적 단위 식별도 포함된다.
일반적인 게임 길이는 15회전(가장 경제적인 생산 센터를 보유하여 승패를 결정함) 또는 36회전(비트테레인더를 마지막 카운터까지 추적하고 끝까지 살아남으면 보어스가 승리함)이다.
규칙은 증원군, 영국군, 원주민, 중립군, 철도, 해상 및 지도 밖 이동, 멀티헥스 전투, 시게스, 그리고 반대세력의 유사체계에 적용된다.
이동은 독특한 방식으로 처리됩니다. 각 턴마다 보어와 영국 선수들이 번갈아 지도에 "플래그"를 배치한다. 배치 후, 선수들은 이 깃발들 옆에 있는 이동 단위를 번갈아 가며 움직인다. 적군 부대 근처로 이동하는 부대는 반드시 멈춰야 한다. 이 "에 이어"통합 운동," 전투가 발생합니다.
전투 후 생존 유닛은 "을 수행할 수 있습니다.분산 운동,"은 통합 운동의 반대입니다. 깃발 간 이동은 번호가 매겨진 깃발 순서대로 진행된다.
선택적으로, 플레이어들은 깃발을 순차적으로 꽂는 것이 아니라 동시에 꽂을 수 있다. 또 다른 옵션은 컵에서 깃발을 무작위로 뽑을 수 있다.
전투는 승산 배율과 싱글드 D6 다이롤에 의해 결정된다. 결과 숫자는 "를 나타냅니다.고용된 S(작은 힘) 또는 L(큰 힘)에 부과된 Buther's Bill"의 인용. 손실은 단위에서 제거된다; 보어 선수는 자신의 부대가 영국이나 원주민 부대 옆으로 이동하지 않고 전량 후퇴할 경우 손실을 감수하는 대신 후퇴할 수 있다. 금" (공급품)은 후퇴하지 않고 포획될 수 있다.
Game of the Second Boer War commencing October, 1899.
Game comes in a small 9" x 6 1/2" x 7/8" box with a cover illustration of a well-dressed Victorian family playing a map-and-pin flags boardgame of the war.
The cardstock hex map measures 16 1/2" x 11 5/8" and depicts the region of conflict running from cape Town and Port Elizabeth in the south to Mateking in the west, the Rhodesian border in the north and the port of Lourenco Marques in the east.
Map has one-inch hexes featuring Clear, Hill, Railway, River, and Mountain terrain plus economic centers and ports. The mounted, pre-cut 3/4" counters featuring forty green Boer Commandos of various strengths, Command Flags (three per player), two Natives, thirty-five "Gold" (Supplies), twenty red British Infantry brigades, twelve red British Cavalry brigades, and five red British Garrisons plus a Turn Marker. Two D6 are also included.
Unit counters feature, as appropriate, a drawing of a Boer horseman firing at the gallop, native shields, national flags, British lancer, British infantry, and a field gun with crew (for garrisons). Counters include deployment location or turn of appearance, combat strength, and movement allowance. Historical unit identifications are also included.
Normal game length is fifteen turns (victory determined by holding the most economic production centers) or, optionally, thirty-six turns (pursuing the bittereinder to the last counter; if one survives to the end, the Boers win).
Rules cover reinforcements, the British War Chest, Natives, Neutrals, Railways, Sea and Off-map Movement, Multi-hex combat, Sieges, and the assymetrical nature of opposing forces.
Movement is handled in a distinctive way. Each turn, Boer and British players alternate placing a "flag" on the map (numbered between One and Six). After placement, players alternate moving units adjacent to these flags. Units must stop if they move adjacent to a hostile unit. Following this "Consolidation Movement," Combat occurs.
After Combat, surviving units may engage in "Dispersal Movement," which is the opposite of Consolidation Movement. Movement to and from flags takes place sequentially in the order of numbered flags.
Optionally, players may place their flags simultaneously rather than sequentially; in this instance, players plot the hex number where each flag will be placed. Another option allows for random flag draws from a cup.
Combat is determined by odds ration and a singld D6 die roll. The resulting number indicates the "Butcher's Bill" imposed upon either the S (smaller force) or L (larger force) engaged. Losses are in units removed; the Boer player may retreat in lieu of taking losses if his units may retreat the full amount (one or two) and not move next to any British or native unit. "Gold" (supplies) may not retreat and may be captured.
Game comes in a small 9" x 6 1/2" x 7/8" box with a cover illustration of a well-dressed Victorian family playing a map-and-pin flags boardgame of the war.
The cardstock hex map measures 16 1/2" x 11 5/8" and depicts the region of conflict running from cape Town and Port Elizabeth in the south to Mateking in the west, the Rhodesian border in the north and the port of Lourenco Marques in the east.
Map has one-inch hexes featuring Clear, Hill, Railway, River, and Mountain terrain plus economic centers and ports. The mounted, pre-cut 3/4" counters featuring forty green Boer Commandos of various strengths, Command Flags (three per player), two Natives, thirty-five "Gold" (Supplies), twenty red British Infantry brigades, twelve red British Cavalry brigades, and five red British Garrisons plus a Turn Marker. Two D6 are also included.
Unit counters feature, as appropriate, a drawing of a Boer horseman firing at the gallop, native shields, national flags, British lancer, British infantry, and a field gun with crew (for garrisons). Counters include deployment location or turn of appearance, combat strength, and movement allowance. Historical unit identifications are also included.
Normal game length is fifteen turns (victory determined by holding the most economic production centers) or, optionally, thirty-six turns (pursuing the bittereinder to the last counter; if one survives to the end, the Boers win).
Rules cover reinforcements, the British War Chest, Natives, Neutrals, Railways, Sea and Off-map Movement, Multi-hex combat, Sieges, and the assymetrical nature of opposing forces.
Movement is handled in a distinctive way. Each turn, Boer and British players alternate placing a "flag" on the map (numbered between One and Six). After placement, players alternate moving units adjacent to these flags. Units must stop if they move adjacent to a hostile unit. Following this "Consolidation Movement," Combat occurs.
After Combat, surviving units may engage in "Dispersal Movement," which is the opposite of Consolidation Movement. Movement to and from flags takes place sequentially in the order of numbered flags.
Optionally, players may place their flags simultaneously rather than sequentially; in this instance, players plot the hex number where each flag will be placed. Another option allows for random flag draws from a cup.
Combat is determined by odds ration and a singld D6 die roll. The resulting number indicates the "Butcher's Bill" imposed upon either the S (smaller force) or L (larger force) engaged. Losses are in units removed; the Boer player may retreat in lieu of taking losses if his units may retreat the full amount (one or two) and not move next to any British or native unit. "Gold" (supplies) may not retreat and may be captured.
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