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    1-2 명

    BGG추천: 2-2 명
  • 게임시간

    90-360 분

  • 연령

    0+

    BGG추천: 16+
  • 게임 난이도

    4.82 / 5

게임 소개

게시자의 설명:


D-Day at Io Jima는 이오 지마의 수륙양용 침공을 시뮬레이션한 카드놀이 게임입니다. 5주간의 전투는 태평양에서 가장 유혈이 낭자한 전투 중 하나였다. 전쟁 중 가장 값비싼 정보 실패 중 하나로, 기획자들은 해병대가 직면할 상황을 완전히 잘못 판단했었다. 해변은 훌륭했고 내륙으로의 진출은 쉬울 것으로 예상되었다. 그 대신 해병대는 15피트 높이의 부드러운 검은 화산재와 마주하게 되었고, 이로 인해 해병대는 빠르게 이동하던 해병대를 천천히 쓰러뜨렸다. 게다가, 강력한 대응이 부족했기 때문에 해병대는 포격이 방어를 완전히 억눌렀다고 믿게 되었다. 하지만 쿠리바야시 장군은 패배와는 거리가 멀었다. 그의 병력이 미국의 대규모 침략군을 물리치기에 불충분하다는 것을 알고, 그는 섬을 심층적으로 방어하기로 결정했다.

D-Day at Iwo Jima에서 디자이너 조 유스트는 존 버터필드’s의 수상작인 솔리테어 게임 시스템을 기반으로 합니다. 플레이어는 단호한 일본 수비에 맞서 미 해병 3개 사단을 지휘한다. 노다이스 전투 시스템은 알려지지 않은 적의 배치와 올바른 무기 체계와 전술의 조정을 강조한다.

시스템에서 이전 세 게임에 익숙한 플레이어들은 이 최신 버전을 빠르게 설정하고 플레이할 수 있을 것이다. 새로운 기능으로는 일본군이 약화된 진지를 방어하는 능력을 시뮬레이션하는 무작위 요새 생성 시스템과 플레이어가 연속 라인을 유지하도록 장려하는 업데이트된 침투 시스템이 있다.

시나리오:

D-Day (2월 19일) – 첫날은 6차례에 걸쳐서 다룹니다.
수라바치(2월 20일-24일) – 제28해병연대가 수라바치를 점령했다.
자동차 운전(2월 20일-24일) – 제1비행장을 공격하고 제4해병사단과 제5해병사단이 진격한다.
핫락스(2월 25일~3월 4일) – 모토야마 고원을 제거하려는 공격.
바다로 운전(3월 6일부터 10일까지) – 고원에 대한 마지막 공격과 조직적인 일본 저항의 끝.
Sands of Iwo Jima campaign (2월 19일 ~ 3월 11일) – 이 캠페인은 이전 시나리오의 모든 측면을 캠페인 전체를 한 눈에 볼 수 있도록 통합합니다.

게임 내용:

528 다이컷 카운터
하나의 34” x 22” 마운트된 게임 보드
1개의 11” x 17” 셋업 맵
플레이어 지원 카드
색 규칙 책자
컬러 캠페인 분석
55 이벤트 카드
Description from the publisher:


D-Day at Iwo Jima is a solitaire game simulating the amphibious invasion of Iwo Jima. The five-week battle was some of the bloodiest fighting in the Pacific. In one of the costliest intelligence failures of the war, the planners had completely misjudged the situation that would face the Marines. The beaches had been described as excellent and the advance inland was expected to be easy. Instead, the Marines were faced with 15-foot-high slopes of soft black volcanic ash that brought the normally rapidly moving Marines down to a slow plod. In addition, the lack of a vigorous response led the Marines to believe that the bombardment had completely suppressed the defenses. However, Gen. Kuribayashi was far from beaten. Understanding that his forces were insufficient to defeat the massive American invasion force, he had decided to defend the island in-depth.

In D-Day at Iwo Jima, designer Joe Youst builds on John Butterfield’s award winning solitaire game system. The player controls three US Marine divisions against a determined Japanese defense. The no-dice combat system highlights the unknown enemy deployments and coordination of the right weapon systems and tactics.

Players familiar with the previous three games in the system will be able to quickly set up and play this latest version. New features include a random fortification generation system that simulates the ability of the Japanese forces to “re-fortify” supposedly weakened positions and an updated infiltration system that encourages the player to maintain a continuous line.

Scenarios:

D-Day (19 February) – Covers the first day in six turns.
Surabachi (20 to 24 February) – The 28th Marine Regiment’s capture of Surabachi.
Drive to the North (20 to 24 February) – The attack on Airfield One and advance by the 4th and 5th Marine Divisions.
Hot Rocks (25 February to 4 March) – The attack to clear the Motoyama Plateau.
Drive to the Sea (6 to 10 March) – The final attack on the plateau and the end of organized Japanese resistance.
Sands of Iwo Jima Campaign (19 February to 11 March) – The campaign combines all aspects of the previous scenarios into one look at the entire campaign.

Game Contents:

528 Die-cut counters
One 34” x 22” Mounted Game Board
One 11” x 17” Set-Up Map
Player Aid Cards
Color Rules booklet
Color Campaign Analysis
55 Event cards

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